PULA FILM FESTIVAL

Akcijski film po motivima iz Domovinskog rata

21.07.2014 u 09:25

U nedjelju je na Pula film festivalu prikazan film 'Broj 55' Kristijana Milića

Čak sedam godina proteklo je od ratnog filma 'Živi i mrtvi', kojim se redatelj Kristijan Milić nametnuo kao jedna od zanimljivijih autorskih osobnosti hrvatske kinematografije

U novom filmu 'Broj 55', snimljenome u produkciji Hrvatske radiotelevizije, nastavlja se baviti temom rata kao dominantnom preokupacijom. Ovoga puta Domovinski rat poslužio mu je kao predložak za čisti žanrovski film, akciju s impresivnim body countom i još impresivnijim brojem ispaljenih metaka. Priča o grupi hrvatskih vojnika koji početkom Domovinskog rata upadnu u zasjedu u okupiranom selu i satima se odupiru sve brojnijim neprijateljima snimljena je prema stvarnim događajima iz 1991, kada je 20 hrvatskih vojnika poginulo nakon što su upali u zasjedu u selu Kusonje pokraj Pakraca.

Upravo tragičnim ishodom te zasjede u dugačkom i poprilično dojmljivom kadru (direktor fotografije je Mirko Pivčević) započinje radnja filma. U Milićevu djelu rat je krvava, brutalna i besmislena rabota u kojoj je smrt jedini mogući ishod. 'Broj 55' lišen je pretjerane patetike i eksplikacija, pa se opisana ratna situacija može promatrati i uopćeno, kao bilo koji rat. Ipak, dobri i loši dečki jasno su raspoznatljivi, a gledatelji s naših prostora dekodirat će ih, između ostaloga, zahvaljujući korištenju stereotipa - bradati i krvoločni neprijatelji, hrabri i požrtvovni junaci. Iako se nijedan heroj posebno ne izdvaja, kod Milića su zapravo svi 'dobri momci' heroji zarobljeni u nemogućoj situaciji u kojoj njihova hrabrost i čovječnost dolaze do izražaja.

Iako se film većinom sastoji od akcijskih scena, odnosno bjesomučne pucnjave i eksplozija, upravo je taj akcijski aspekt filma možda i najproblematičniji. Po svojoj strukturi 'Broj 55' pomalo je nalik na filmove poput 'Napada na policijsku stanicu' ili davnog holivudskog klasika 'Izgubljena patrola', no u njemu zapravo nema istinskih uzbuđenja. Budući da su svi likovi podjednaki (tek neki imaju prepoznatljive idiosinkrazije), gledatelju se teško identificirati s pojedincima, pa neprestana akcija zapravo postaje jednolična, pomalo i zamorna.

S obzirom da je riječ o televizijskom filmu, svakako treba pohvaliti vrlo dobru produkcijsku razinu, a nadopunjuje ju vrlo dobra kamera te odlična glumačka ekipa u kojoj se ističu Goran Bogdan, Alan Katić, Marko Cindrić, Dražen Mikulić, Marinko Prga, Darko Milas i drugi.

Danas bi na programu festivala trebao biti 'Šegrt Hlaplić' Silvija Petranovića, ali jutros je u Puli padala kiša pa, ovisno o vremenu, možda projekcija neće biti održana u Areni.

***************************************
Partner Pula film festivala je Hrvatski Telekom. Izbor atraktivnih filmova s programa bit će dostupan u MAXtv videoteci od 25. srpnja.