DRUGI DAN FESTIVALA

Usamljeni likovi nude obećavajući početak ZFF-a

22.10.2013 u 09:02

Bionic
Reading

Ako je suditi po filmovima prikazanima drugog dana, ovo bi mogao biti jedno od boljih izdanja Zagreb Film Festivala, barem kad je natjecateljski dugometražni igrani program u pitanju

U ponedjeljak navečer, prikazana su dva sjajna naslove: indijski 'Pogrešna dostava' Ritesha Batre i meksički 'Nakon Lucije' Michela Franca. 'Pogrešna dostava' dirljiva je i topla priča, gotovo epistolarni film, o neobičnoj platonskoj vezi dvoje vrlo usamljenih ljudi - lijepe i mlade kućanice Ile i Saajana, udovca koji se sprema u penziju. Oboje se se osjećaju zanemareno i od okoline odbačeno - nju zanemaruje prezaposleni i nezainteresirani suprug, a njega ignorira radna sredina. Nakon što na njegov stol greškom stigne ukusna hrana koju je Ila pripremila za supruga započinje nježno prijateljstvo putem pisama koje razmjenjuju i u kojim otkrivaju svoje osjećaje, misli, životne dogodovštine i preokupacije. Međusobni odnos prepun razumijevanja i uvažavanja promijenit će njihov stav prema samima sebi i prema drugima i natjerati ih da donesu neke važne životne odluke.


Toplina i šarm izbijaju iz svakog kadra ovog filma utemeljenog na odličnom konceptu čiju okosnicu čine uvijek istih rituali, repetitivnost i životna monotonija, a redatelj je, iako debitant, uspješno izbjegao zamku filmske monotonije u koju je s lakoćom mogao upasti da nije tako spretno gradio svoje likove i razvoj njihova odnosa. Film sjajno nosi popularni indijski glumac Irrfan Khan koji je vrlo uvjerljivo utjelovio usamljenog starca (iako mu je samome tek 46 godina). Zanimljivo je da su se među koproducentima filma 'Pogrešna dostava' našli i bosanski redatelj Danis Tanović i njegov stalni suradnik, producent Čedomir Kolar.


Neusporedivo su mračniji tonovi filma 'Nakon Lucije', još jednog vrlo dobrog izdanka sve cjenjenije meksičke kinematografije. Snažna i teška je to priča o zločinu i kazni, zlostavljanju i osveti, smještena u srednjoškolsku sredinu. Alejandra je djevojka na koju su se sručili svi problemi ovoga svijeta. Kao da nije dovoljno teško biti tinejdžerica i to još u novoj školi, nego je nedavno ostala bez majke u prometnoj nesreći u kojoj je i sama sudjelovala. Iako se otac i ona odlično slažu, tuga, depresija i tišina ušli su u njihove živote. U želji da je društvo u novoj školi prihvati, ali i u trenutku potpune nepromišljenosti, Alejandra napravi glupost zbog koje ne samo da će gorko požaliti nego će postati žrtva zlostavljanja svojih vršnjaka. Istovremeno, njezin se otac teško nosi s majčinom smrću... Franco se dotakao mnogobrojnih aspekata bullynga od cyberbullynga do najgroznijeg fizičkog mučenja i ponižavanja nesretne tinejdžerice suviše prestrašene i nesigurne da bi potražila nečiju pomoć.

Franco sugestivno dočarava očaj, tugu i izoliranost žrtve zlostavljanja, potpuno odbačene od svog okrutnog srednjoškolskog društva, grupe tinejdžera među kojima nema nedužnih. 'Nakon Lucije' potresno je, mračno, zastrašujuće i uvjerljivo iskustvo za vrlo izdržljivu publiku.