Film U KINIMA: 'LJUBOMORA'

Neuvjerljivu Evu Green nadmašile tinejdžerice

Debitantski film kćeri Ridleyja Scotta, Jordan vizualno je dojmljiv, no scenaristički škripav, a dojmu odmaže i neuvjerljiva Eva Green


Povijest filma puna je mučnih prizora iz religijskih škola i internata ('The Long Day Closes' Terrencea Daviesa ili 'Sestre Magdalene' Petera Mullana samo su neki koji na prvu padaju na pamet) u kojima se okrutni nastavnici, svećenici ili časne sestre sadistički odnose prema štićenicima što za posljedicu nerijetko ima potpuni psihički slom zlostavljanih učenika. U debitantskom filmu Jordan Scott, kćerke slavnog Ridleyja Scotta koji je zajedno sa svojim bratom, podjednako slavnim Tonyjem, film producirao, nudi posve drukčiji pogled na jedan izolirani britanski internat u kojem je sadizam način ophođenja među mladim učenicama, a psihička i emocionalna devijacija rezervirana je za zgodnu učiteljicu.

Riječ je o učiteljici tjelesnog odgoja koja djevojkama predstavlja vrhovni uzor, a kroz vođenje ekipe skakačica u vodu uči ih upornosti, ambicioznosti i 'stvarnom životu', golica im maštu svojim pripovijestima o svjetskim putovanjima, imponira im svojom gracioznošću i stilom. Sve se djevojke bore za naklonost lijepe profesorice koju zovu misterioznim imenom Miss G. Dolazak nove učenice, krhke i eterično lijepe Španjolke Fiamme, čije aristokratsko porijeklo i priča o burnom ljubavnom životu bude dodatnu zavist i netrpeljivost među učenicama, dovode ionako kompetitivan odnos među djevojkama do neizdrživosti.

Kroz priču o odrastanju Jordan Scott se bavi ljubomorom, nasiljem i otkrivanjem seksualnosti kod adolesecentica, međutim, osim božanstvenih krajolika i glamuroznih retro kostima Eve Green, koje je sjajno snimio John Mathieson, inače stalni suradnik Ridleyja Scotta, malo što je uspjela postići.

Neiskusna redateljica čiji film u sjećanje poziva i 'Nevinost' Lucile Hadzihalilovic, film koji je pak za razliku od 'Cracks' komadić čiste poezije, nije osobito vješto iskoristila potencijale priče koja je, unatoč (ne osobito iznenađujućem) 'preokretu', u svojoj suštini prilično neinventivna, lišena ozbiljnije karakterizacije likova, a redateljica se izbjegava čak i pedantnije pozabaviti patologijom svojih likova. Iako se zapravo bavi samo trima likovima, Jordan Scott ne upoznaje nas detaljnije ni s protagonisticama o čijoj prošlosti gotovo ništa ne saznajemo, a takav postupak gledatelja lišava svake empatije prema likovima, pa ni njihove tragične sudbine ne uspijevaju značajnije uzburkati emocije.

U glumačkom smislu Jordan Scott počinila je, čini se, prilično veliku pogrešku angažiravši prelijepu Evu Green koja je besramno amaterski odglumila ovu rolu, neuvjerljivo i teatralno, gotovo kao u vrijeme nijemog filma koji se još snimao početkom 30-ih, u vrijeme kada je smještena radnja 'Cracksa'.

Od iskusne Eve neusporedivo su glumački superiornije u ulogama neobuzdanih učenica djevojčice Juno Temple, Imogen Poots i Maria Valverde.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još