PRVI SMO POGLEDALI:

Pulu otvara potpuno drugačiji hrvatski film

07.07.2010 u 11:02

Bionic
Reading

Film 'The Show Must Go On', koji će 17. srpnja otvoriti 57. Pula film festival, a dan poslije na 24 sata biti u ekskluzivnoj ponudi MAXtv videoteke, vrlo je obećavajući debi mladog redatelja Nevija Marasovića

U hrvatskoj filmskoj javnosti dosta je iznenađenja izazvala nedavna objava da će ovogodišnji pulski festival otvoriti film 'The Show Must Go On' mladog debitanta Nevija Marasovića, realiziran za samo 200 tisuća kuna u neovisnoj produkciji, bez državnog financiranja. U svjetlu činjenice da će u konkurenciji biti ostvarenja dokazanih filmaša kao što su Dalibor Matanić ('Majka asfalta') i Ognjen Sviličić ('2 sunčana dana'), odabir Marasovićeva filma na papiru može zaista začuditi. No nakon što pogledate film, čuđenju više nema mjesta, jer ta SF drama zaista predstavlja osvježavajuću novost u okvirima hrvatske kinematografije.

Priča filma smještena je u godinu 'desete obljetnice uključenja Hrvatske u Europsku uniju', pa je gledatelju ostavljeno da sam konstruira u kojoj je mjeri ovo znanstvena fantastika, odnosno u koliko bliskoj ili dalekoj budućnosti se odvija zaplet. Na početku susrećemo stanare reality showa zvanog 'Housed', neke buduće verzije 'Big Brothera' (scene showa snimane su u RTL-ovoj Big Brother kući), koji nestrpljivo očekuju obraćanje nekog iz produkcije showa, budući da su očito već duže vrijeme doslovno bez ikakvog dodira s vanjskim svijetom. Na TV ekranu pojavljuje se Filip Dogan (Sven Medvešek), producent showa, koji najavljuje stanarima da im ima štošta za objasniti.

Zatim se vraćamo nekoliko mjeseci unazad, u vrijeme početka emitiranja showa. Kako brzo saznajemo, vlada velika politička napetost između Europske unije i neimenovanog suprotstavljenog azijskog saveza, te postaje sve očitije da će doći do rata u koji će, kao članica Unije, biti uključena i Hrvatska.

Filip isprva posve ignorira ratnu prijetnju, unatoč stalnim upozorenjima svoje bivše supruge Helene, voditeljice vrlo popularne informativne emisije a la 'Otvoreno' na televizijskom kanalu koji se zove Euro TV. Nakon početnih slabašnih rejtinga, show 'Housed' postupno počinje imati sve veću gledanost, te mu se Filip potpuno posvećuje, često zanemarujući obveze prema šestogodišnjem sinu Patriku, zbog čega redovno izbijaju žestoke svađe s Helenom. No nakon nekog vremena Filipu postane jasno da opasnost više ne može zanemarivati.

Uvod filma sugerira da će show 'Housed' i njegovim protagonistima imati veliku važnost u priči, no ubrzo se ispostavlja da je u prvom planu odnos Filipa i Helene, koje glume bivši supružnici u stvarnom životu, Sven Medvešek i Nataša Dorčić, što je umnogome pomoglo uvjerljivosti zbivanja. To je, inače, autobiografski element zapleta – Marasovićevi roditelji rastali su se kada mu je bilo šest godina, tako da ne iznenađuje životnost s kojom je mladi filmaš prikazao napeti odnos dvoje protagonista.

Neviju Marasoviću i ekipi mora se odati priznanje zbog vrlo respektabilne razine produkcije – film je zaista dobro 'ušminkan' i većina gledatelja vjerojatno neće ni pomisliti da je snimljen video kamerom. OK, nedostatak sredstava definitivno se vidi u scenama koje uključuju specijalne efekte, no s obzirom da su takvi kadrovi dozirani u dobro odmjerenim količinama – upravo koliko je potrebno da se ostvari željeni efekt – teško je zamisliti da će zbog toga itko ozbiljnije prigovarati.

Sve u svemu, 'The Show Must Go On' produkcijski je mali film s hvalevrijedno velikim ambicijama, obećavajući prvijenac autora od kojeg se može očekivati vrlo zanimljiva karijera.