Četvrtoga dana MAXtv Filmomanije u Movieplexu očekuju nas crtići, dvije projekcije filipinskog filma Kinatay i još nekoliko naslova kojima možete nadoknaditi propušteno proteklih dana

'OBLAČNO S ĆUFTAMA'

(SAD)
Redatelj: Phil Lord, Chris Miller
Trajanje: 90 min.
Termin prikazivanja: nedjelja, 31. 1. 11:00

U ostvarenju dječjih snova često je nužno uploviti u svijet animacije. Upravo tako su Phil Lord i Chris Miller u svojem redateljskom debiju realizirali jedan od najdražih dječjih snova – da s neba mjesto kiše i snijega pada hrana. I to same delicije, naravno. Kako čak i od viška čokolade boli glava, tako će se i mjestašce Swallow Falls naći pred problemima kad krenu prava gastro nevremena. Uz razigran zaplet, animirani film 'Oblačno s ćuftama' sadrži i pravu ljubavnu priču dvoje klasičnih štrebera, nekoliko nužnih nasilnika i pregršt odličnog humora. A znamo li da su Lord i Miller prije nego što su se primili redateljske palice radili na odličnoj humorističkoj seriji 'Kako sam upoznao vašu majku', jasno nam je i kakav humor nas čeka. (I.T.)

'ALVIN I VJEVERICE 2'
(SAD)
Redatelj: Betty Thomas
Trajanje: 88 min.
Termini prikazivanja: subota, 30.1. 11:00, nedjelja, 31.1. 11:00

Nakon što su svojim neodoljivim glasićima i zadebljalim obrazima osvojili hrpe obožavatelja, veseli glazbeni, a ujedno i glodavi trojac koji čine Alvin, Simon i Theodore odlučio se vratiti. A kako je svaka, pa i vjeveričja slava kratkog sjaja, tako je i njihov povratak završio umjesto pod svjetlima reflektora u školskim klupama. Ipak, raspjevana rock'n'roll srca nisu uspjele sputati ni školske klupe pa ni opaka konkurencija, nadolazeće djevojke Chipettes. Nastavak animiranog hita malim gledateljima nudi jednostavan zaplet, očekivan rasplet, ali i dovoljnu količinu perolake zabave, humora, glazbe, simpatičnih redateljskih rješenja i neodoljive animacije. Dovoljan razlog da se još jednom prepustite Alvinu i vjevericama. (I.T.)

RICKY

(Francuska, Italija)
Redatelj: Francois Ozon
Trajanje: 90 min.
Termini prikazivanja: četvrtak 28.1. 13:00, petak 29.1. 19:00, nedjelja 31.1. 13:00, srijeda 3.2. 19:00

Dobar dio kritičara inzistirao je na guranju Francoisa Ozona (koji se eksplicitno izjašnjava kao gay) u ladicu angažiranih redatelja koji progovaraju o problemima LGBT populacije. Nakon proboja s uzbudljivim trilerom 'Bazen' (2003) Ozon se odlučio otresti etiketiranja, a sudeći po 'Rickyju', nominiranom za Zlatnoga medvjeda, to mu prilično dobro ide. Film je to s dva lica – počinje kao socijalna drama o djevojci zaposlenoj u tvornici kozmetičkih preparata koja se zaljubljuje u kolegu, a plod njihove ljubavi – čudesan dječak Ricky, kojemu izrastaju krila – odvodi film u bajkovito-fantastičnom smjeru kakav smo već vidjeli u, primjerice, 'Donnieju Darku'. Ravnotežu između stvarnosne i halucinogene razine održava ponašanje majke i reakcija sredine na čudnovatog dječaka, a rasplet filma možda nije najsretnije riješen, ali će vam ipak ostaviti toplinu oko srca. (B.S.)

CRAZY HEART
(SAD)
Redatelj: Scott Cooper
Trajanje: 111 min.
Termini prikazivanja: petak 29.1. 16:00, subota 30.1. 20:00, nedjelja 31.1. 13:00, četvrtak 4.2. 16:00

Veteran Jeff Bridges, jedan od najomiljenijih holivudskih glumaca svoje generacije (za mnoge filmofile nije potrebno reći ništa više osim 'The Dude' – za one koji možda ne znaju, misli se na njegovu ulogu u kultnom klasiku braće Coen 'Veliki Lebowski'), u ovoj niskobudžetnoj drami ostvario je jednu od najhvaljenijih uloga u karijeri koja traje više od četiri desetljeća. 'Crazy Heart' je priča o Bad Blakeu, nekad vrlo popularnom pjevaču country glazbe koji je dotakao samo dno – nastupa po kuglanama i najgorim barovima, a nakon podneva u pravilu više nije trijezan. Njegov nekadašnji štićenik Tommy Sweet (Colin Farrell), danas velika country zvijezda, želi mu pomoći da ponovo stane na noge, no Blake ga odbija. No kad upozna dražesnu novinarku Jean (Maggie Gyllenhaal), počinje mu se vraćati volja za životom... Bridges je za svoju ulogu nedavno nagrađen Zlatnim globusom, a po svim prognozama najveći je favorit da napokon osvoji i Oscara, što je, po mišljenju mnogih, odavno zaslužio. (I.S.)

BIJELA VRPCA

(Austrija, Njemačka, Francuska, Italija)
Redatelj: Michael Haneke
Trajanje: 144 min.
Termini prikazivanja: četvrtak 28.1. 21:00, subota 30.1. 21:00, nedjelja 31.1. 16:00, srijeda 3.2. 16:00

Hrvatska publika dobro je upoznata s opusom Michaela Hanekea, genijalca i filmskog provokatora iz Austrije, kako zbog klasika 'Pijanistica' i 'Skriveno', tako i zahvaljujući nedavnom remakeu njegove uznemirujuće 'home invasion' sage 'Funny Games', što je osobno snimio po drugi put za potrebe američke publike, ali i za sve one koji nisu u stanju gledati filmove koji nisu na engleskom jeziku. Haneke se vraća motivu problematične djece i europskoj klimi, ali ovog puta s posve drugačijim oružjem od većine dosadašnjih - 144 minute dugom crno-bijelom dramom čija je radnja smještena u malo selo na sjeveru Njemačke, tek koji mjesec prije izbijanja Prvog svjetskog rata. Način na koji Haneke gradi u osnovi klasičnu priču o serijskim ubojstvima/maltretiranjima u maloj zajednici, s hrpetinom nevjerojatno dobrih dječjih glumaca, jedinstven je, a Haneke ga opisuje kao 'film o rađanju terorizma', iako je on u isto vrijeme i više od toga. Stoga nije čudo da je 'Bijela vrpca' osvojila i prestižnu Zlatnu palmu u Cannesu 2009. godine, pa čak i Zlatni globus za najbolji strani film! (V.G.)

KINATAY
(Filipini/Francuska)
Redatelj: Brillante Mendoza
Trajanje: 105 min.
Termini prikazivanja: petak 29.1. 13:00, nedjelja 31.1. 16:00, nedjelja 31.1. 21:00, utorak 2.2. 19:00

Filipinski filmaš živopisnog imena Brillante (zna se potpisivati i kao Dante) Mendoza u posljednjih nekoliko godina postao je jedan od najuvaženijih azijskih autora na svjetskoj festivalskoj sceni. Njegova posljednja četiri filma prikazana su na najuglednijim festivalima, po jedan u Berlinu i Veneciji te čak dva u Cannesu, gdje mu je prošle godine 'Kinatay' donio nagradu za najboljeg redatelja. Odmah treba napomenuti da je riječ o filmu koji od gledatelja zahtijeva dobar želudac – recimo samo da su radni naslovi filma bili 'Masakrirana' i 'Sjec-sjec'. Protagonist filma je mladi polaznik policijske akademije koji, kako bi zaradio malo novca sa strane, postaje utjerivač dugova za lokalne dilere. Već prvi posao odvest će ga u samo srce tame, kad banda kojoj se pridružio otme prostitutku zvanu Madonna. Kritičarka Hollywood Reportera Maggie Lee napisala je da je 'Mendoza svojim umjetničkim izborima uspješno ostvario naum da 'zakuca do kraja' svoju poruku, a gledatelj se nalazi u situaciji da ne može odvojiti oči od ekrana, iako to želi'. (I.S.)

'MLIJEKO TUGE'

(Španjolska, Peru)
Redateljica: Claudia Llosa
Trajanje: 95 min.
Termini prikazivanja: nedjelja, 31.1. 19:00, ponedjeljak, 1.2. 19:00, utorak, 2.2. 13:00, četvrtak, 4.2. 19:00

Za početak, što znate o peruanskoj kinematografiji? Već sama znatiželja trebala bi biti dovoljna da pogledate 'Mlijeko tuge', jedan od ne pretjerano puno filmova koji godišnje dolaze iz Perua, a još ako znate da je upravo ova peruanska drama osvojila Zlatnog medvjeda, iako je bila prvi film iz te zemlje koji je ušao u konkurenciju prestižnog filmskog festivala u Berlinu (a smiješi mu se i Oscar), ostaje vam još samo da potrčite u kino! 'Mlijeko tuge' u osnovi je film o zlostavljanju žena, ali taj tragični motiv ispričan je kroz prizmu političkih zbivanja u zemlji, kada su se tijekom osamdesetih sukobile vladine snage s maoističkim ustanicima Sendero Luminoso. Kada je rat došao do glavnog grada Lime, 1990. godine, nastao je potpuni kaos, a serijska silovanja žena koje se počinili gerilci nisu samo obilježila žrtve do kraja njihovih života, već su traume prenesene na njihovu djecu – preko mlijeka iz grudi zlostavljanih majki! 'Mlijeko tuge' tako je psihološka i sociološka studija korištenja silovanja kao jednog od strašnijih oružja rata, itekako bliska mračnim iskustvima našeg podneblja tijekom devedesetih.

DIVLJE TRAVKE

(Francuska/Italija)
Redatelj: Alain Resnais
Trajanje: 104 min.
Termini prikazivanja: četvrtak 28.1. 19:00, nedjelja 31.1. 19:00, srijeda 3.2. 19:00

Francuski redatelj Alain Resnais, nedvojbeno jedan od divova svjetske kinematografije 20. stoljeća, ne posustaje ni u poznim godinama života. Autor klasika kao što su 'Hirošima, ljubavi moja' (1959) i 'Prošle godine u Marienbadu' (1961, često uvrštavan u izbore najboljih filmova svih vremena) nakon navršene 80. godine snimio je čak tri filma, a prošlogodišnji 'Divlje travke' imao je premijeru na festivalu u Cannesu mjesec dana prije redateljeva 87. rođendana. Zašto toliko spominjanje autorovih godina? Prije svega zato što su mnogi kritičari ustvrdili da s 'Divljim travkama' Resnais potvrđuje da još zaslužuje da ga se uvrsti među najinovativnije aktivne francuske redatelje. Priča prati neobičnu romansu dvoje sredovječnih ljudi, imućnog oženjenog muškarca i neudane zubarice, a u Resnaisovu intrigantnom izlaganju s romantikom se isprepliću elementi trilera i komedije. 'Zavaravajuće jednostavan i elegantan film koji će, međutim, sa svakim novim gledanjem otkriti nova značenja i dubine', napisao je kritičar Screen Internationala. (I.S.)

ANTIKRIST

(Danska, Njemačka, Francuska, Švedska, Italija, Poljska)
Redatelj: Lars von Trier
Trajanje: 104 min.
Termini prikazivanja: četvrtak 28.1. 21:00, petak 29.1. 16:00, nedjelja 31.1. 21:00, utorak 2.2. 16:00

Ne događa se svaki dan to da u našim kinima završi jedan od najkontroverznijih filmova godine s potpisom velikog danskog majstora filmske provokacije Larsa von Triera, čiji je 'Antikrist' zgrozio i oduševio odmah nakon premijere u Cannesu kao jedan od ključnih filmova velikog novog vala tzv. intelektualnog, art horora. Ova posveta legendarnom ruskom redatelju Andreju Tarkovskom graniči s audiovizualnim savršenstvom – slika, zvuk i nevjerojatna gluma savršenog para Willem Dafoe-Charlotte Gainsbourg, koji u šumi liječe rane zbog gubitka djeteta, začinjeni su eksplicitnim hard core seksom i pokojom šokantnom mutilacijom, ali u osnovi je 'Antikrist' iznimno emotivna, meditativna i jezovita kontemplacija o mizoginiji, temeljena na priči o vješticama i filozofskim traktatima koji su napadali ljepši spol. U ovom filmu ljepši spol, zajedno s izvornim zlom koje se budi u prirodi, uzvraća udarac, a rezultat je impresivan u svakoj svojoj minuti. (V.G.)