Treći dan MAXtv Filmomanije u Kaptol centar donosi i zabavu za najmlađe, kao i još nekoliko atraktivnih naslova

PRINCEZA I ŽABAC

(SAD)
Redatelj: Ron Clemens, John Musker
Trajanje: 97 min.
Termini prikazivanja: subota, 30.1. 11:00

U vrijeme ludih 3D animacija animirani film 'Princeza i žabac' poziva na neodoljivo putovanje u stare dobre Disneyeve animirane mjuzikle. Hitmejkeri s dugim stažem, John Musker i Ron Clemens, u svijet animacije stupili su s dva velika Disneyjeva hita, 'Mala sirena' i 'Aladin'. Putem su posrnuli u projektima 'Herkules' i 'Treasure planet', da bi se sad vratili u velikom stilu, jednim od najboljih animiranih filmova ove godine. Film 'Princeza i žabac' naslanja se na dobro znanu bajku o ljubavi i poljupcu, svijetu svekolikog kreketanja i iskrene ljubavi, a sve je uronjeno u neopisivo šarmantan prostor New Orleansa, odlične glazbe i animacijski vrlo razigrane nostalgije. Izuzetan povratak crtanoj animaciji u vrijeme poplave kompjuterizacije. (I.T.)

'ALVIN I VJEVERICE 2'
(SAD)
Redatelj: Betty Thomas
Trajanje: 88 min.
Termini prikazivanja: subota, 30.1. 11:00, nedjelja, 31.1. 11:00

Nakon što su svojim neodoljivim glasićima i zadebljalim obrazima osvojili hrpe obožavatelja, veseli glazbeni, a ujedno i glodavi trojac koji čine Alvin, Simon i Theodore odlučio se vratiti. A kako je svaka, pa i vjeveričja slava kratkog sjaja, tako je i njihov povratak završio umjesto pod svjetlima reflektora u školskim klupama. Ipak, raspjevana rock'n'roll srca nisu uspjele sputati ni školske klupe pa ni opaka konkurencija, nadolazeće djevojke Chipettes. Nastavak animiranog hita malim gledateljima nudi jednostavan zaplet, očekivan rasplet, ali i dovoljnu količinu perolake zabave, humora, glazbe, simpatičnih redateljskih rješenja i neodoljive animacije. Dovoljan razlog da se još jednom prepustite Alvinu i vjevericama. (I.T.)

'SVI SMO SUPER'

(SAD, Italija)
Redatelj: Kirk Jones
Trajanje: 99 min.
Termini prikazivanja: subota, 30.1. 13:00, ponedjeljak, 1.2. 13:00, utorak, 2.2. 19:00, srijeda, 3.2. 21:00

Scenaristi su skupi i stalno nešto štrajkaju, pa je Hollywood u potrazi za inspiracijom stigao već do samog dna bačve europske filmske arhive. Remake je tako doživjela i relativno opskurna obiteljska drama Giuseppea Tornatorea s početka devedesetih, koja se u holivudskoj inačici diči glumačkim velikanom Robertom De Nirom u glavnoj ulozi, no ne mijenja osnovnu premisu izvornika. Skrhani otac pod stare dane kreće u potragu za vlastitim identitetom unutar disfunkcionalne obitelji, upoznajući suprugu i djecu koje nikad zapravo nije upoznao kroz niz gorko-slatkih situacija. Formula klasična, rezultat laka i ne odveć zahtjevna, ali emocionalna obiteljska drama s kojom se, unatoč blagom art odmaku, nije teško identificirati. (B.S.)

'JA, DON GIOVANNI'
(Italija, Španjolska)
Redatelj: Carlos Saura
Trajanje: 127 min.
Termini prikazivanja: subota, 30.1. 13:00, ponedjeljak, 1.2. 16:00

Španjolski veteran Carlos Saura inspiraciju za film 'Ja, Don Giovanni' pronašao je u tankoj liniji koja dijeli kazališnu stvarnost od one koja se odvija iza zastora. U tom spoju odigrava se prava melodrama, prepuna ljubavnih spletki i ljubomornih ispada, lakih žena i nevjernih muževa, a junak oko kojega se isprepliću konci je Lorenzo da Ponte, autor libreta za Mozartovu operu 'Don Giovannni'. Film pomalo površnih zapleta, tipičnih za žanr na koji se referira, nudi izuzetno dojmljivu i raskošnu fotografiju kojom odlično dočarava Mozartovo i Da Ponteovo vrijeme, a sve umotano u jedinstvenu Amadeusovu glazbu. Idealno za bijeg u prostore ležerne barokne raskoši. (I.T.)

ČEKAJ ME, JA SIGURNO NEĆU DOĆI

(Srbija)
Redatelj: Miroslav Momčilović
Trajanje: 90 min.
Termini prikazivanja: četvrtak 28.1. 19:00, subota 30.1. 16:00, četvrtak 4.2. 13:00 i 21:00

Miroslav Momčilović jedan je od produktivnijih srpskih filmaša novog tisućljeća – nakon sjajnog scenarija za kevinsmitovsku komediju 'Kad porastem biću kengur', upisao se na 'listu strijelaca' i solidnom omnibus dramom 'Sedam i po'. Njegov novi uradak urbana je humorna drama o prijetvornom ljubavnom četverokutu u kojemu svatko petlja sa svakim, a izvan njega ostaje svačiji najbolji prijatelj Bane, neka vrsta luzerskog Sancha Panze na kojega se u tragikomičnom svršetku sužava fokus drame. Smješten u rubni ambijent riječne novobeogradske kaljuže, film je to koji nas podsjeća na tužnu činjenicu da u Hrvatskoj još uvijek nismo kadri snimiti uvjerljivu suvremenu urbanu dramu, osim ako je njezin predložak knjiga o huliganima i kvartovskoj ekipi. (B.S.)

PROROK

(Francuska, Italija)
Redatelj: Jacques Audiard
Trajanje: 150 min.
Termini prikazivanja: petak 29.1. 21:00, subota 30.1. 16:00, ponedjeljak 1.2. 21:00, utorak 2.2. 16:00

Amerikanci su se možda i proslavili žanrom zatvorskih drama, ali sada je došao red na Francuze da pokažu kako se to stvarno treba raditi – ili barem drukčije od onoga na što smo navikli gledajući holivudsku ponudu. 'Prorok' Jacquesa Audiarda zasluženo je osvojio Grand Prix na lanjskom Cannesu, kao impresivna, prljava i beskompromisna priča o mladom Arapinu (sjajni Tahar Rahim) koji se iza rešetaka poveže s neprijateljski raspoloženim rasističkim Korzikancima pa zahvaljujući svojoj inteligenciji počinje neočekivani uspon od iskorištavane žrtve do genijalnog manipulatora. U paketu dolazi ne samo gorka zatvorska zbilja, ispresijecana prizorima šokantnog psihičkog i fizičkog nasilja, već i Audiardovo savršeno rukovanje stilom, koje balansira između klasičnog depresivnog sivila i postmodernog arta. Sve to rezultira jednim od ponajboljih spojeva drame i gangsterske prljavštine viđenim u dugo, dugo vremena. (V.G.)

CRNCI
(Hrvatska)
Redatelji: Zvonimir Jurić, Goran Dević
Trajanje: 75 min.
Termini prikazivanja: subota, 30.1. 19:00

Nakon patetičnih 'mir, mir, nitko nije kriv' drama i toplih ljudskih priča o običnim ljudima, regionalna kinematografija vječno nadahnuta ratom napokon je počela hvatati korak sa svijetom i realnošću. U modi su tmurni, gotovo neverbalni prikazi zla i besmisla rata provučeni kroz uzročno-posljedični odnos zločina i kazne, u kojima težak i spor ritam i mučna atmosfera na gledatelja katkad ostavlja i jači dojam od tisuću puta reemitiranih snimaka stradanja žrtava. Hrvatski predstavnik u ovoj kategoriji – Jurićevi i Devićevi 'Crnci' – protekle je godine osvojio sve što se na domaćem terenu osvojiti moglo te svojim opakim i mračnim portretiranjem psihološke dezintegracije specijalne vojne postrojbe doveo do općeg konsenzusa među filmašima, društveno angažiranim komentatorima i publikom. A i gluma je izvrsna. (B.S.)

FANTASTIČNI GOSPODIN LISAC
(SAD)
Redatelj: Wes Anderson
Trajanje: 87 min.
Termini prikazivanja: četvrtak 28.1. 13:00, subota 30.1. 19:00, utorak 2.2. 21:00

Nakon urnebesnih filmova 'Obitelj čudaka', 'Život pod morem' i 'Darjeeling d.o.o.', Wes Anderson odlučio je dio svoje bogate imaginacije udahnuti i svijetu animiranih junaka. Naslonivši se na roman o liscu Foxu Roalda Dahla, autora dječjeg hita 'Charlie i tvornica čokolade', Anderson je, ne iznevjerivši vlastitu poetiku, napravio animirani film za djecu koji se još glasnije obraća odraslima. Gospodin Fox, prefrigan, podmukao, a šarmantan glavni junak, muku muči s konkretnim problemima - spajanjem kraja s krajem, ali i čuvanjem vlastite glave, odnosno repa, daleko od bajkovitih diznijevskih svjetova. I sve to u tipičnoj andersonovskoj atmosferi uz obilje pomaknutog humora i začudnih likova. Idealno za obiteljsko združivanje snaga. (I.T.)

BIJELA VRPCA

(Austrija, Njemačka, Francuska, Italija)
Redatelj: Michael Haneke
Trajanje: 144 min.
Termini prikazivanja: četvrtak 28.1. 21:00, subota 30.1. 21:00, nedjelja 31.1. 16:00, srijeda 3.2. 16:00

Hrvatska publika dobro je upoznata s opusom Michaela Hanekea, genijalca i filmskog provokatora iz Austrije, kako zbog klasika 'Pijanistica' i 'Skriveno', tako i zahvaljujući nedavnom remakeu njegove uznemirujuće 'home invasion' sage 'Funny Games', što je osobno snimio po drugi put za potrebe američke publike, ali i za sve one koji nisu u stanju gledati filmove koji nisu na engleskom jeziku. Haneke se vraća motivu problematične djece i europskoj klimi, ali ovog puta s posve drugačijim oružjem od većine dosadašnjih - 144 minute dugom crno-bijelom dramom čija je radnja smještena u malo selo na sjeveru Njemačke, tek koji mjesec prije izbijanja Prvog svjetskog rata. Način na koji Haneke gradi u osnovi klasičnu priču o serijskim ubojstvima/maltretiranjima u maloj zajednici, s hrpetinom nevjerojatno dobrih dječjih glumaca, jedinstven je, a Haneke ga opisuje kao 'film o rađanju terorizma', iako je on u isto vrijeme i više od toga. Stoga nije čudo da je 'Bijela vrpca' osvojila i prestižnu Zlatnu palmu u Cannesu 2009. godine, pa čak i Zlatni globus za najbolji strani film! (V.G.)

CRAZY HEART

(SAD)
Redatelj: Scott Cooper
Trajanje: 111 min.
Termini prikazivanja: petak 29.1. 16:00, subota 30.1. 20:00, nedjelja 31.1. 13:00, četvrtak 4.2. 16:00

Veteran Jeff Bridges, jedan od najomiljenijih holivudskih glumaca svoje generacije (za mnoge filmofile nije potrebno reći ništa više osim 'The Dude' – za one koji možda ne znaju, misli se na njegovu ulogu u kultnom klasiku braće Coen 'Veliki Lebowski'), u ovoj niskobudžetnoj drami ostvario je jednu od najhvaljenijih uloga u karijeri koja traje više od četiri desetljeća. 'Crazy Heart' je priča o Bad Blakeu, nekad vrlo popularnom pjevaču country glazbe koji je dotakao samo dno – nastupa po kuglanama i najgorim barovima, a nakon podneva u pravilu više nije trijezan. Njegov nekadašnji štićenik Tommy Sweet (Colin Farrell), danas velika country zvijezda, želi mu pomoći da ponovo stane na noge, no Blake ga odbija. No kad upozna dražesnu novinarku Jean (Maggie Gyllenhaal), počinje mu se vraćati volja za životom... Bridges je za svoju ulogu nedavno nagrađen Zlatnim globusom, a po svim prognozama najveći je favorit da napokon osvoji i Oscara, što je, po mišljenju mnogih, odavno zaslužio. (I.S.)