Drugi dan revije dobrih filmova koja traje do idućeg četvrtka u Movieplexu u Kaptol centru donosi nam još neke atraktivne naslove. Koje, pogledajte u pregledu

SVI OSTALI
(Njemačka)
Redateljica: Maren Ade
Trajanje: 125 min.
Termini prikazivanja: petak 29.1. 13:00, utorak 2.2. 21:00, srijeda 3.2. 13:00

Tridesettrogodišnja njemačka redateljica i scenaristica Maren Ade se filmom 'Svi ostali', prikazanim na prošlogodišnjem festivalu u Berlinu, potvrdila kao jedno od najperspektivnijih autorskih imena nove generacije njemačke kinematografije. Ta slojevita drama o krizi ljubavne veze mladog arhitekta i PR-ice jedne diskografske kuće donijela je redateljici Grand Prix žirija, a glumica Birgit Minichmayr nagrađena je Srebrnim medvjedom za najbolju žensku ulogu. Protagonisti filma, Chris i Gitti, borave na Sardiniji, u vili njegovih imućnih roditelja. Ona je strastveno zaljubljena u njega, dok se on doima prilično distancirano. Gitti ga često kritizira zbog njegove nesigurnosti po pitanju njegova talenta, što Chrisu prilično smeta. Susret s Chrisovim vrlo uspješnim kolegom i njegovom suprugom izazvat će buru u odnosu Chrisa i Gitti. Igrice koje su dotad igrali pretvaraju se u borbu za moć. Gitti pokušava poduprijeti svog dečka, a da pritom ne postane kao svi ostali. (I.S.)

KINATAY
(Filipini/Francuska)
Redatelj: Brillante Mendoza
Trajanje: 105 min.
Termini prikazivanja: petak 29.1. 13:00, nedjelja 31.1. 16:00, nedjelja 31.1. 21:00, utorak 2.2. 19:00

Filipinski filmaš živopisnog imena Brillante (zna se potpisivati i kao Dante) Mendoza u posljednjih nekoliko godina postao je jedan od najuvaženijih azijskih autora na svjetskoj festivalskoj sceni. Njegova posljednja četiri filma prikazana su na najuglednijim festivalima, po jedan u Berlinu i Veneciji te čak dva u Cannesu, gdje mu je prošle godine 'Kinatay' donio nagradu za najboljeg redatelja. Odmah treba napomenuti da je riječ o filmu koji od gledatelja zahtijeva dobar želudac – recimo samo da su radni naslovi filma bili 'Masakrirana' i 'Sjec-sjec'. Protagonist filma je mladi polaznik policijske akademije koji, kako bi zaradio malo novca sa strane, postaje utjerivač dugova za lokalne dilere. Već prvi posao odvest će ga u samo srce tame, kad banda kojoj se pridružio otme prostitutku zvanu Madonna. Kritičarka Hollywood Reportera Maggie Lee napisala je da je 'Mendoza svojim umjetničkim izborima uspješno ostvario naum da 'zakuca do kraja' svoju poruku, a gledatelj se nalazi u situaciji da ne može odvojiti oči od ekrana, iako to želi'. (I.S.)

ANTIKRIST
(Danska, Njemačka, Francuska, Švedska, Italija, Poljska)
Redatelj: Lars von Trier
Trajanje: 104 min.
Termini prikazivanja: četvrtak 28.1. 21:00, petak 29.1. 16:00, nedjelja 31.1. 21:00, utorak 2.2. 16:00

Ne događa se svaki dan to da u našim kinima završi jedan od najkontroverznijih filmova godine s potpisom velikog danskog majstora filmske provokacije Larsa von Triera, čiji je 'Antikrist' zgrozio i oduševio odmah nakon premijere u Cannesu kao jedan od ključnih filmova velikog novog vala tzv. intelektualnog, art horora. Ova posveta legendarnom ruskom redatelju Andreju Tarkovskom graniči s audiovizualnim savršenstvom – slika, zvuk i nevjerojatna gluma savršenog para Willem Dafoe-Charlotte Gainsbourg, koji u šumi liječe rane zbog gubitka djeteta, začinjeni su eksplicitnim hard core seksom i pokojom šokantnom mutilacijom, ali u osnovi je 'Antikrist' iznimno emotivna, meditativna i jezovita kontemplacija o mizoginiji, temeljena na priči o vješticama i filozofskim traktatima koji su napadali ljepši spol. U ovom filmu ljepši spol, zajedno s izvornim zlom koje se budi u prirodi, uzvraća udarac, a rezultat je impresivan u svakoj svojoj minuti. (V.G.)

CRAZY HEART
(SAD)
Redatelj: Scott Cooper
Trajanje: 111 min.
Termini prikazivanja: petak 29.1. 16:00, subota 30.1. 20:00, nedjelja 31.1. 13:00, četvrtak 4.2. 16:00

Veteran Jeff Bridges, jedan od najomiljenijih holivudskih glumaca svoje generacije (za mnoge filmofile nije potrebno reći ništa više osim 'The Dude' – za one koji možda ne znaju, misli se na njegovu ulogu u kultnom klasiku braće Coen 'Veliki Lebowski'), u ovoj niskobudžetnoj drami ostvario je jednu od najhvaljenijih uloga u karijeri koja traje više od četiri desetljeća. 'Crazy Heart' je priča o Bad Blakeu, nekad vrlo popularnom pjevaču country glazbe koji je dotakao samo dno – nastupa po kuglanama i najgorim barovima, a nakon podneva u pravilu više nije trijezan. Njegov nekadašnji štićenik Tommy Sweet (Colin Farrell), danas velika country zvijezda, želi mu pomoći da ponovo stane na noge, no Blake ga odbija. No kad upozna dražesnu novinarku Jean (Maggie Gyllenhaal), počinje mu se vraćati volja za životom... Bridges je za svoju ulogu nedavno nagrađen Zlatnim globusom, a po svim prognozama najveći je favorit da napokon osvoji i Oscara, što je, po mišljenju mnogih, odavno zaslužio. (I.S.)

RICKY
(Francuska, Italija)
Redatelj: Francois Ozon
Trajanje: 90 min.
Termini prikazivanja: četvrtak 28.1. 13:00, petak 29.1. 19:00, nedjelja 31.1. 13:00, srijeda 3.2. 19:00

Dobar dio kritičara inzistirao je na guranju Francoisa Ozona (koji se eksplicitno izjašnjava kao gay) u ladicu angažiranih redatelja koji progovaraju o problemima LGBT populacije. Nakon proboja s uzbudljivim trilerom 'Bazen' (2003) Ozon se odlučio otresti etiketiranja, a sudeći po 'Rickyju', nominiranom za Zlatnoga medvjeda, to mu prilično dobro ide. Film je to s dva lica – počinje kao socijalna drama o djevojci zaposlenoj u tvornici kozmetičkih preparata koja se zaljubljuje u kolegu, a plod njihove ljubavi – čudesan dječak Ricky, kojemu izrastaju krila – odvodi film u bajkovito-fantastičnom smjeru kakav smo već vidjeli u, primjerice, 'Donnieju Darku'. Ravnotežu između stvarnosne i halucinogene razine održava ponašanje majke i reakcija sredine na čudnovatog dječaka, a rasplet filma možda nije najsretnije riješen, ali će vam ipak ostaviti toplinu oko srca. (B.S.)

GIGANTE

(Urugvaj, Argentina, Njemačka, Španjolska)
Redatelj: Adrián Biniez
Trajanje: 84 min.
Termini prikazivanja: petak 29.1. 19:00, ponedjeljak 1.2. 13:00, četvrtak 4.2. 19:00

'Triler s dušom' argentinskog redatelja Adriana Binieza prati opsesiju Jerea, dražesnog diva zaposlenog u nadzornom odjelu velikog supermarketa u glavnom urugvajskom gradu Montevideu, koji se potajno zaljubljuje u jednu od čistačica te svoju simpatiju s nadzornih kamera seli u stvarni život. Jere osvaja svojom pojavom 'jednog od nas' – sramežljivog momka u tridesetima kroz čiju se ljubav prema njujorškom hardcoreu i svakodnevne vožnje na periferiju u gradskom autobusu provlači i kritika kapitalizma. Napetost, ali i suptilnost kojima nas redatelj vodi kroz priču o simpatičnom mrgudu podsjeća istodobno na vrhunske stalker thrillere, ali i tople, emocionalne filmove kakvi su nam već stizali s južnoameričkog kontinenta. Napomenemo li da je film osvojio Srebrnog medvjeda i nagradu za najbolji debitantski film na prošlogodišnjem Berlinaleu, 'Gigante' postaje neizostavno štivo za ljubitelje velikih malih filmova. (B.S.)

NEKA UĐE ONAJ PRAVI
(Švedska)
Redatelj: Tomas Alfredson
Trajanje: 115 min.
Termini prikazivanja: četvrtak 28.1. 16:00, petak 29.1. 21:00, ponedjeljak 1.2. 16:00, četvrtak 4.2. 16:00

Iz sve te današnje vampiromanije, raznoraznih 'Sumraka' i 'Vampirskih dnevnika', kao apsolutni favorit kritike i onog dijela publike koji traži od filma nešto više od prosječnog ljubavnog romana iskinutog sa stranica ženskog magazina i začinjenog krvavim očnjacima, iskočilo je upravo ovo švedsko remek-djelo, zapravo još jedna adaptacija vampirskog romana koji je 2004. godine napisao John Ajvide Lindqvist. Filmska verzija Tomasa Alfredsona briljantno je izbalansirala romantični element klasične priče o odrastanju te krvavu vampirsku ambalažu, pričom o Oskaru, inteligentnom dvanaestogodišnjaku i žrtvi školskog nasilja, kojem iznenada pomogne tajanstvena djevojčica Eli – zapravo ostarjela vampirica u tijelu djeteta! Sve je to besprijekorno režirano, s odličnom dječjom glumom i bajkovitom, koliko i zastrašujućom snježnom atmosferom. Što drugo reći, osim – okanite se mediokritetskih vampirskih poluproizvoda koji su zatrpali kina i televiziju pa pustite da u vaš život uđe onaj pravi! (V.G.)

PROROK
(Francuska, Italija)
Redatelj: Jacques Audiard
Trajanje: 150 min.
Termini prikazivanja: petak 29.1. 21:00, subota 30.1. 16:00, ponedjeljak 1.2. 21:00, utorak 2.2. 16:00

Amerikanci su se možda i proslavili žanrom zatvorskih drama, ali sada je došao red na Francuze da pokažu kako se to stvarno treba raditi – ili barem drukčije od onoga na što smo navikli gledajući holivudsku ponudu. 'Prorok' Jacquesa Audiarda zasluženo je osvojio Grand Prix na lanjskom Cannesu, kao impresivna, prljava i beskompromisna priča o mladom Arapinu (sjajni Tahar Rahim) koji se iza rešetaka poveže s neprijateljski raspoloženim rasističkim Korzikancima pa zahvaljujući svojoj inteligenciji počinje neočekivani uspon od iskorištavane žrtve do genijalnog manipulatora. U paketu dolazi ne samo gorka zatvorska zbilja, ispresijecana prizorima šokantnog psihičkog i fizičkog nasilja, već i Audiardovo savršeno rukovanje stilom, koje balansira između klasičnog depresivnog sivila i postmodernog arta. Sve to rezultira jednim od ponajboljih spojeva drame i gangsterske prljavštine viđenim u dugo, dugo vremena. (V.G.)