U KINIMA: 'BEZ ZAKONA'

Solidni gangsterski obračun

28.09.2012 u 11:46

Bionic
Reading

Potencijalno vrhunski film zasjenjen je mnogim manama i neiskorištenim talentom

Australski redatelj John Hillcoat nedavno se proslavio filmom 'Cesta', ali ga neki već znaju po prijašnjem manje poznatom vesternu 'Uvjeti predaje' gdje je ujedno imao prvu scenarističku suradnju s glazbenikom Nick Caveom. Cave je ujedno bio i skladatelj oba filma, što se nastavilo i u novom 'Bez zakona' za koji je opet preuzeo i scenaristički posao. Svakako ta kombinacija talenta iza kamere zvuči obećavajuće, a dodatni razlog za optimizam predstavlja velika paleta glumačkog talenta. Tom Hardy, Guy Pearce, Gary Oldman i Shia LaBeouf velika su glumačka imena, iako LaBeouf češće sudjeluje u lošim filmovima nego u dobrima. Je li 'Bez zakona' moderni gangsterski klasik ili prenapuhani promašaj?

'Bez zakona' solidna je gangsterska drama, ali ni približno moderni klasik žanra. Krenimo prvo s pozitivnim stranama filma kojih nasreću ima mnogo. Atmosfera i općenito audiovizualna prezentacija je vrhunska, što potvrđuje talent redatelja Hillcoata. Tmurno i 'prljavo' vrijeme prohibicije sjajno se predstavlja vrhunski stiliziranim kadrovima koji nas uz pomoć minimalne glazbe uistinu prebacuju u neki drugi svijet. Zatim, Guy Pearce ima priliku pokazati sav svoj talent jednom od najupečatljivijih uloga godine dodajući novu dimenziju naizgled običnom liku ubojitog manijaka. Nažalost, taj sjajan nastup ukazuje na probleme filma, a najznačajniji je scenarij kojemu nedostaje 'ravnoteže'. Naime, gledatelju se predstavlja mnogo raznovrsnih likova, ali mnogi su nedovoljno razvijeni ili ih jednostavno nema dovoljno. Posljedica toga su glumački neispunjeni potencijali talenata kao što su Tom Hardy ili Gary Oldman. Kako se naglasak uglavnom stavlja na lik LaBeoufa gledatelj je primoran gledati glumca koji je daleko ispod razine ostalih. Konkretnije, LaBeouf nije loš, ali njegov nastup nije ništa drugačiji od ostalih boljih filmova gdje smo ga mogli gledati. Nasuprot Pearcea koji se u potpunosti 'spaja' sa svojim likom, LaBeouf djeluje izgubljeno. Isto tako ljubavna priča njegova lika uopće se ne uklapa s ostatkom filma i mnoge sekvence djeluju ubačeno bez pristanka kreativne ekipe, odnosno samo kako bi se film bolje prodao. Na neki način takve sekvence djeluju kao da su uzete iz epizode 'One Tree Hilla', s prikladnom 'srcedrapateljskom' glazbom koja nikako ne pristaje uz prijašnje uvedeni minimalizam. Sve to narušava pravi potencijal filma koji je itekako vidljiv tijekom mnogih vrhunskih trenutaka, pogotovo kada je nazočan Guy Pearce.

Zaključno, 'Bez zakona' može se preporučiti ljubiteljima periodičnih gangsterskih filmova jer uistinu ima sjajnu atmosferu i neke individualno sjajne glumačke nastupe, ali mnoge mane udaljavaju ovaj film od statusa modernoga klasika, a LeBouf još uvijek nije pokazao nikakav pravi talent kojime bi ovakav uradak mogao samostalno 'nositi'.