Film UDINE FAR ESAT FILM FESTIVAL

Što kad u kinima nema holivudskih filmova?

Iako se unatoč vremenima krize azijske kinematografije uglavnom razvijaju, jedna je u ozbiljnim gubicima. Nekoć propulzivna japanska kinematografija danas je u ozbiljnim problemima. Ukupna zarada pala je za 16 posto, a na kinoblagajnama i dalje vode domaći filmovi koji donose 55 posto prihoda

Glavna preokupacija japanskih filmaša bila je katastrofa u Fukushimi i njezine posljedice. Čak je i veteran Yoji Yamada, koji se odlučio na remake Ozuovog klasika 'Tokyo Story', promijenio scenarij ne bi li uključio i refleksije nakon tsunamija. Japanski se filmovi ove godine na Far East Film Festivalu koji se u talijanskim Udinama održavao od 21. do 28. travnja baš i nisu isticali kvalitetom. Šašava komedija 'Thermae Romae' snimljena prema istoimenoj mangi, bila je relativno zabavna, ali ništa više od toga, bolji dojam nije ostavila ni romantična komedija 'Love strikes', a krimi-drama 'The Egoists' bila je prilično iritantna.


Zemlje jugoistočne Azije poput Filipina, Indonezije ili Singapura, nisu, barem u sklopu prvog dijela festivalskog programa ponudile zanimljiva djela, no njihove kinematografije bilježe značajan rast i razvoj što ih čini zanimljivima. S Filipina stiže nedvosmislen nagovještaj kinoprikazivačke budućnosti - njihov najveći prikazivač, SM Cinemas, najavio je da će u naredne dvije godine tamošnja kina sva postati digitalna. U Singapuru je, pak, sustav poticanja kinematografije dao prve rezultate (utemeljili međunarodni filmski fond koji će investirati po četiri milijuna dolara (oko 20 milijuna kuna) u svaki film koji ima potencijale za globalni proboj, a barem je jedan od koproducenata iz Singapura, potpisali su specijalni koprodukcijski ugovor s Kinom, grade divovski kompleks Mediapolis u kojem planiraju pružati sve vrste medijskih usluga, od snimanja do postprodukcije, oformili su i novi festival - ScreenSingapore - s ambicijom da naprave najveći filmski market u Aziji). Publika je počela cijeniti domaće autore, iako kinoblagajnama i dalje dominiraju holivudski i hongkonški naslovi. Malezija je odlučila dodatno poduprijeti domaću filmsku produkciju tako što više neće sudjelovati u proizvodnji filmova kao jedan od koproducenata, što onemogućava producentima da u potpunosti raspolažu svojim filmovima, nego će uspostaviti sustav stipendiranja filmova po projektu što bi trebalo dodatno stimulirati domaću proizvodnju.

U Tajlandu je zamjetan trend da filmovi više nisu namijenjeni tinejdžerskoj publici nego onoj u tridesetima koja se posljednjih godinu dana u toj zemlji pokazala kao najbrojnija i najimućnija. Tajlanđani procjenjuju da se tinejdžerska publika okrenula drugim oblicima zabave, u prvom redu internetu, što je utjecalo i na druge medije poput televizije čija gledanost tamo kontinuirano pada.

Promjena publike utjecala je i na promjenu žanra pa je ove godine na festivalu bila vidljiva dominacija romantičnih komedija, a gotovo potpuno izostali su horori. Tajvansku kinematografiju, iz koje dolazi jedan od najvećih ovogodišnjih azijskih hitova 'You Are The Apple Of My Eye', uvelike je pomogla činjenica što se kinesko tržište otvorilo za njihove filmove koje se više ne svrstava u kvotu stranih, nego domaćih filmova.

Za to vrijeme Indonezija je bila žrtva neobičnog eksperimenta - gotovo godinu dana tamo nije prikazan nijedan visokobudžetni holivudski film. Zbog poreznih rješenja koja nisu odgovarala distributerima, u Indoneziji je izveden netipični eksperiment čiji su rezultati bili poražavajući. Ne samo da se publika nije odlučila gledati domaće indonezijske filmove ili američke indie naslove, nego je odlučila potpuno apstinirati iz kina. Prihodi su pali za 60 posto, a osim bogatih Indonežana koji su kina pohodili u susjednim državama Maleziji i Singapuru, većina je odustala od odlaska u kino pa sada svi strepe od rezultata koji su poražavajući otkako su se ujesen holivudski hitovi ipak vratili u kina nakon novog dogovora o oporezivanju.

Na ovogodišnjem filmskom festivalu u Udinama koji je trajao od 21. do 28. travnja pobjedu je odnio južnokorejski film 'Silenced' Hwang Dong-hyuka koji je snažan utjecaj imao i u svojoj zemlji, jer je utjecao na promjene tamošnjih zakona po pitanju dodatne zaštite djece s posebnim potrebama od zlostavljanja.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još