Film U KINIMA: LOV NA LOSOSE U JEMENU

Pristojna romantična pričica s pomalo bizarnom temom

Nakon zapaženih kino hitova poput Čokolade, Kućnih pravila i Što muči Gilberta Grapea? Lasse Hallström krenuo je po novi ulov kod publike – ovog puta i doslovno tematizirajući lov, odnosno ribolov

No, na žalost, Lov na losose u Jemenu nije hawksovsko-hemingwayska uzbudljiva egzistencijalistička avantura o susretu muškarca sa smrću s jedne, i ženskom strašću s druge strane, već politički korektna i pristojna romantična pričica, čiji je ‘najžešći’ specifikum pomalo bizarna tema. Ni izuzetno uspješni scenarist, Simon Beaufoy – autor priča velikih uspješnica Skidajte se do kraja, 127 sati i Milijunaša s ulice, za koji je dobio i Oscara za scenarij - nije uspio podariti životnost i dramu adaptaciji romana Paula Tordaya, prema kojem su Lososi i snimljeni.

Ewan McGregor – u malkice autoironičnoj maniri Aleca Guinessa - igra dr. Alfreda Jonesa, skeptičnog i blago depresivnog znanstvenika škotskih korijena, nastanjenog u predgrađu, koji najveće životno ‘uzbuđenje’ nalazi u izradi mamaca za ribe, a za koje dobiva i državne nagrade. Njegov se cijeli svijet okrene naopačke kada ga njegova antipatična supruga-karijeristkinja ostavlja na dulje vrijeme zbog nekog važnog biznis projekta, a istovremeno ga Harriet Chetwode-Talbot (Emily Blunt), menadžment konzultantica bogatog šeika (Amr Waked), angažira u neviđenom projektu seljenja škotskih lososa u vode jemenskih visoravni. Šeik, naravno, zapravo ima strast prema prožimanju načina života i vrijednosti arapske i britanske kulture, a pritom dovoljno novaca da svoje ideje ostvaruje na krajnje bizaran način. No, kako ovaj filmić i ne brine previše o konzistentnosti priče, tako šeikova ljubav prema interkulturalnosti, padne u vodu u prvoj stvarnoj životnoj situaciji, kada pokušava utješiti Blunt u njezinim ljubavnim jadima, riječima: 'Imam previše žena, a da ne bih primijetio kada je žena nesretna.'



Treći glavni lik, i ‘cement’ priče je Kristin Scott Thomas, šefica komunikacija britanske vlade, o čijim političkom pushu cijeli projekt ovisi. 'Nadjite mi pozitivnu prču o Bliskom istoku', viče ona na svoje suradnike, u potrazi projektom koji će pokazati da u arapskom svijetu ne postoje samo ratovi, vjerski fanatizam i terorizam. Šeikov projekt dolazi joj kao naručen, a McGregor se od početne socijalne zbunjenosti i prezira i nepovjerenja prema politici i velikom novcu, vrlo brzo uklopi, i počinje se snalaziti gotovo i predobro za škotskog znanstvenika koji voli socijalnu marginu i samotan status. Bluntovoj nespretni znanstvenik na početku ide na živce, da bi se ubrzo razvila duboka privlačnost – koja se komplicira činjenicom da si je mlada dama umislila kako jako voli svojeg dečka s kojim je bila samo tri tjedna prije nego što je nestao u Afganistanu, a taman kad je povjerovala da je mrtav – on je uskrsnuo i omeo njezinu cvjetajuću ljubav s dr. Jonesom/McGregorom.

Najveća atrakcija Hallstromova filma je dvadesetdevetogodišnja Emily Blunt, britanska glumica s definitivno holivudskim zvjezdanim kapacitetom. Zapela je za oko publici i struci u odličnoj sporednoj roli totalno frustrirane tajnice novinske šefice iz noćnih mora (Meryl Streep) u Vrag nosi Pradu, trenutno je možemo gledati i u filmu Neodoljivi s partnericom Susan Sarandon, a odličan uspjeh predviđa se i romantičnoj komediji Vječni zaručnici, u kojoj igra s Jasonom Segelom, koja za dva mjeseca dolazi i u naša kina.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još