NA BRDU FILMOVA

Dan velikih brojeva u Motovunu

27.07.2011 u 10:14

Bionic
Reading

Motovun u srijedu prikazuje jubilarni tisućiti film. Slavljenička projekcija otvorit će i novo poglavlje festivalske povijesti jer je na programu prvi europski 3D i prvi art film uopće snimljen tom tehnikom – 'Pina' Wima Wendersa. Večeras se dodjeljuje i nagrada Motovunski Maverick slavnom austrijskom redatelju Ulrichu Seidlu

Čini se da su organizatori Motovun Film Festivala bili u pravu kad su odlučili preskočiti 13. izdanje festivala i proglasili ga 14. po redu: i dnevne i večernje projekcije su pune, vrijeme ih služi, a motovunska se publika dobro zabavlja.

Seidl dobiva Mavericka

Sinoć je crnohumornom komedijom 'Čuvar' redatelja Johna Michaela McDonagha otvoren program Irska - zemlja partner, retrospektiva novog irskog filma. Publiku na motovunskom trgu oduševio je taj aktualni irski kinohit s Brendanom Gleesonom u glavnoj ulozi. Gleeson igra narednika Gerryja Boylea, policajca u irskoj provinciji koji lako plane, ima subverzivan smisao za humor, majku na samrti i sklonost prostitutkama, ali ne i želju da prekine međunarodni lanac krijumčara droge, zbog kojeg u njegov grad stiže FBI-jev agent Wendell Everett, narednikova sušta suprotnost.

Redatelj Daniel Kušan, koji je inače više godina volontirao na tom festivalu, publici je predstavio svoj debitantski film Koko i duhovi, ekranizaciju istoimenog popularnog dječjeg romana svog oca Ivana Kušana.

U glavnom programu prikazan je i film 'U subotu Alexandera Mindadzea, jednog od najcjenjenijih ruskih pisaca i redatelja. 'U subotu' se događa one kobne subote 26. travnja 1986, kada je eksplodirao reaktor nuklearne elektrane u Černobilu. Vodstvo komunističke partije šuti, a Valerij, mladi i odani dužnosnik stranke, primjećuje paniku odgovornih i shvaća da je svaka sekunda važna.

Prikazani su i 'Drvo' redateljice Julie Bertuccelli, 'Mrak' Dana Okija te 'Otac' mladog slovenskog redatelja Vlade Škafara, koji je uz 'Tilvu Roš' i 'Majku asfalta' finalist ovogodišnje nagrade Bauer, koju sedmočlani žiri filmskih profesionalaca iz sedam kinematografija bivše Jugoslavije dodjeljuje najboljem filmu u regiji.

Danas nagradu Motovunski Maverick prima Ulrich Seidl. Nakon Kennyja Russela i Terryja Jonesa, nagrada koja slavi nepokorenost, umjetničku beskompromisnost i tvrdoglavost ide u ruke slavnog redatelja Ulricha Seidla, enfant terriblea austrijske kinematografije. Motovun večeras slavi i 1000. film prikazan na festivalu te to zajedno sa svojom vjernom publikom proslavlja specijalnom 3D projekcijom filma 'Pina' redatelja Wima Wendersa. Festival slavi svoj taj jubilej časteći publiku besplatnom projekcijom.

Ulrich Seidl: 'Import Export'


Tisućiti film

Naime, Motovun je 1999. započeo nijemim filmom 'Juha' Akija Kaurismäkija, a u svom će 14. festivalskom izdanju prikazati jubilarni 1000. film. Slavljenička projekcija otvorit će i novo poglavlje festivalske povijesti jer je na programu prvi europski 3D i prvi art film uopće snimljen tom tehnikom – 'Pina' Wima Wendersa. Pina' je rezultat višegodišnje želje Wima Wendersa da u medij filma prenese rad Pine Bausch, jedne od najvećih koreografkinja svih vremena, žene koja je prema riječima Williama Forsythea '... zapravo ponovno izmislila ples... plesno kazalište i nije postojalo prije nje'.

Wenders i Bausch zajedno su odabrali ulomke iz kultnih predstava 'Café Müller', 'Le Sacre du printemps', 'Vollmond' i 'Kontakthof', no Bausch je, nažalost, preminula prije početka snimanja filma. Wenders nas stoga vodi na scenu njezina Tanztheater Wuppertal te potom slijedi plesače s kojima je stvarala na plesnom putovanju ulicama i okolicom Wuppertala, njihovog doma proteklih 35 godina. Motovunska projekcija bit će ujedno prva 3D projekcija na otvorenom u ovom dijelu Europe.

U ponoć, 100. obljetnicu rođenja Nina Rote
, skladatelja koji je potpisao glazbu za Fellinijeve filmove, Zeffirellija, surađivao s Lattuadom, Castellanijem, Viscontijem, Clémentom i Coppolom, Motovun obilježava koncertom novosadske pijanistice Branke Parlić

Wim Wenders: Pina