U KINIMA: 'RIO'

Zgodna zabava s pustolovnim papigama

28.04.2011 u 09:34

Bionic
Reading

Holivudski animacijski studio Blue Sky ovim filmom potvrđuje vještinu stvaranja velikih komercijalnih uspjeha, no njegovi kreativni dometi i dalje zaostaju za Pixarom

Kompanija Blue Sky Studios u prošlom se desetljeću nametnula kao jedan od najuspješnijih holivudskih producenata animiranih filmova, prije svega serijalom 'Ledeno doba', čija su dosadašnja tri dijela u svjetskim kinima zaradila gotovo dvije milijarde dolara (novi nastavak stiže sljedeće godine). Njihovi prethodni filmovi izvan spomenutog serijala – 'Roboti' (2005) i 'Horton' (2008) - bili su popularni, ali u nešto manjoj mjeri, no novim hitom 'Rio' ekipa iz Blue Skyja potvrđuje kako posjeduje 'know-how' za stvaranje istinskih blockbustera.

Foršpan 'Rio'

Redatelj Carlos Saldanha, Brazilac koji je potpisao drugi i treći dio 'Ledenog doba' (a na prvom je bio potpisan kao suredatelj), priču novog filma najvećim je dijelom smjestio u svoj rodni grad, Rio de Janeiro. Papagaj Blu, izdanak rijetke, vrlo lijepe vrste hijacintna ara, kao mali ptić ukraden je iz prašume pored Rija i odnesen u SAD. Dospjevši u hladnu Minnesotu, gdje je stjecajem okolnosti završio kao ljubimac - i najbolji prijatelj - sramežljive djevojčice Linde, s godinama se Blu navikao na kućni život te, budući da za to nije bilo potrebe, nije naučio letjeti. No jednoga dana Lindi u posjet dolazi brazilski znanstvenik Tulio, kako bi je nagovorio da s Bluom dođe u Rio de Janeiro, gdje se nalazi posljednja preostala pripadnica Bluove vrste, Jewel. Linda nevoljko prihvati poziv, no kada stignu u Rio, pokaže se da između Blua i Jewel baš i nema neke 'kemije'. Ubrzo stižu još veće nevolje: jedan dječak ukrade Blua i Jewel te ih odnosi bandi krijumčara koji ptice namjeravaju prodati izvan Brazila i tako počinje velika pustolovina dviju papiga.

Kao što smo gore ustvrdili, 'Rio' dokazuje da studio BlueSky doista zna kako složiti elemente potrebne za to da film ostvari velik uspjeh (uovom slučaju, gotovo 300 milijuna dolara nakon nepuna tri tjedna u svjetskojdistribuciji, što najavljuje da će konačan rezultat biti između 500 i 600milijuna), međutim, to još ne znači da je riječ i o zaista vrhunskimostvarenjima. Poput serijala 'Ledeno doba', i 'Rio' nedvojbeno uspješnoispunjava svoju glavnu namjenu – da zabavi djecu mlađu od 10 godina – no zaodrasle gledatelje u filmovima Blue Skyja nema intrigantnih sadržaja kakve nudedjela iz produkcije Pixara. Zapleti filmova Blue Skyja, pa tako i 'Rija',previše su mehanički razrađeni – u njima je, istina, sve manje-više korektno,ali nikad ne sadrže neki element koji bi zaista mogao oduševiti. 'Rio' senajviše približava tome u završnici, koja se odvija u karnevalskoj povorci idonosi istinski spektakl kolora, no taj proplamsaj kreativnosti ipak nijedovoljan da konačna ocjena bude više od solidne trojke. Daleko od toga da je tomalo, no majstori iz Pixara navikli su nas da animirani hitovi mogu jednakosjajno zabaviti sve 'od sedam do 77'.