U KINIMA: 'CHATROOM'

Kako vam chat može ugroziti život

17.03.2011 u 09:00

Bionic
Reading

Solidna ideja prikazivanja interneta sa slabom realizacijom

Popularni japanski redatelj Hideo Nakata proslavio se zanimljivim horor filmovima poput 'Kruga', u kojem je pokazao da zna kvalitetno upravljati atmosferom koja je izrazito potrebna za taj žanr. Naravno, Hollywood je popularnost 'Kruga' odlučio iskoristiti i snimiti američku verziju koja se isto pokazala popularnom (dobro je zaradila) iako smo dobili znatno slabiji film. Zanimljivo, Nakata je prihvatio režirati remake nastavka, što je ujedno bio njegov  prvijenac na engleskom jeziku. Nakon toga snimao je japanske horore sve do filma 'Chatroom', triler drame u britanskoj produkciji.

Osnovna radnja je jednostavna: grupa tinejdžera sastaje se preko chata i jedan od njih postupno potiče njihovo loše ponašanje u stvarnome svijetu, što će eskalirati sve većim problemima. Sva virtualna komunikacija predstavljena je poput stvarne, u kojoj glavni likovi razgovaraju licem u lice unutar jedne sobe. Takav pristup je zanimljiv i dobro realiziran, no nažalost to je rijetka odlika tog filma. Nakon uvodnih 15-ak minuta gledatelj se brzo privikne na stil u sklopu kojeg pratimo likove naizmjence kroz virtualan i stvaran svijet, nakon čega se u potpunosti posvećujemo priči koja stoji iza svega. Iako ona sama po sebi nije loša, traljav scenarij i često slaba gluma ne pružaju potpun doživljaj. Glumci su mladi i neiskusni, a Nakata im očito ne pruža dovoljno instrukcija jer se često gube u zahtjevnijim scenama. Uzmemo li u obzir i zbunjujući scenarij - razvoj likova je često besmislen, a dijalog neuvjerljiv - gledatelja uistinu više nije briga što se događa s njima. Tako se gubi i sva napetost koja se nastoji postići.

Navedene mane nisu toliko očite u prvoj polovici filma, ali kako vrijeme odmiče, tako i neuvjerljivost raste. Zašto svi likovi dopuštaju da se njima tako jednostavno manipulira? Gledateljima nikako nije jasno zašto su oni tako 'glupi' i koja je prava motivacija negativca da nanosi zlo (iako mu je dano najviše pozadinske priče). Balans među likovima ne postoji i sva je koncentracija na 'negativcu', no i to je loše odrađeno, s obzirom da su njegovi motivi nejasni, bez obzira napregršt pozadinske ekspozicije. Stoga na ekranu imamo zamršeno ostvarenje u kojem nas likovi živciraju svojim postupcima, a razvoj radnje razočarava.

'Chatroom' nije za preporuku iako bismo na prvo gledanje mogli biti očarani stilom i atmosferom. Nakata je time potvrdio da je vizualno korektan redatelj, ali i dokazao da sam stil ne može nositi film bez korektnih glumaca i tečnog, kvalitetnog scenarija.