INTERVJU: TONY CETINSKI

'Naši mladi slušaju goru glazbu od zabranjenog voća iz Srbije'

20.10.2014 u 10:02

Bionic
Reading

Tony Cetinski, jedan od najboljih domaćih vokala, u razgovoru za tportal ispričao nam je sve o posljednjem hitu 'Zabluda' koji je snimio u duetu sa Željkom Joksimovićem, a koji je u samo desetak dana prikupio 1.450.000 pregleda na YouTubeu. Iako nam je odbio reći jesu li Beograđanke zbog svog naglaska jednako šarmantne kao i Beograđani, otkrio je kako mu je njegova supruga Dubravka od velike pomoći u svemu što radi

U samo desetak dana spot za novu pjesmu 'Zabluda' pregledan je 1.450.000 puta. Opet si osvojio publiku - pa kako ti to uspijeva i nakon 20 godina?
Kad biram suradnike, pjesme i dok radimo u studiju, ne razmišljam previše o tome koliko ćemo osvojiti klikova ili nagrada, nego nastojim otvorena srca kao prvo osjetiti svaku notu i stih. Možda tu leži tajna skoro 25-godišnjeg uspjeha. Mislim da je najbolje vrijeme ispred mene, no jako me veseli i mislim da će se to najbolje vidjeti i čuti ako odlučim obilježiti tih 25 godina još jednom regionalnom turnejom.

Događa li ti se često da se hraniš zabludama? Primjerice u ljubavi, poslu, braku?
Zabluda je možda nešto što zapravo krasi naš život i rad. No istina brzo dođe na svoje. Kad si non-stop na terenu i u kontaktu sa svojom publikom, vrlo brzo vidiš jesi li u zabludi ili si opet pogodio. O privatnim zabludama iz prošlosti ne bih sada. Preteška tema.

Koliko se sam pronalaziš u svojim stihovima?

Luka Bulić je stvarno toliko dobro napisao stihove da nismo morali intervenirati skoro ništa. Da se sekundu ne pronađem u pjesmama, ne bih ih ni otpjevao pa ni snimio. Naravno da se pronalazim u stihovima.


Kako je bilo na snimanju spota u Beogradu? Kako je došlo do suradnje?

Željko i ja se poznajemo jako dugo i isto toliko smo se podržavali u radu. On bi dolazio na svaki moj koncert u beogradskoj Areni, kao i ja njemu. Eto, došao je trenutak u kojem smo obojica shvatili da bismo mogli napokon sve što nas veže okruniti izvanvremenskom pjesmurinom, a to smo i učinili. Osim toga, pokušat ćemo ići korak dalje stvarajući sinergiju na samoj pozornici, pa što bude. Prvi test svega zamišljenog imat ćemo prilike polagati vrlo skoro. Točnije za deset dana, 31. listopada, na Spensu u Novom Sadu, na našem prvom zajedničkom nastupu. Sudeći po interesu koji vlada, bit će to vrhunski doživljaj.

Oboje ste u svojoj državi velike zvijezde, obojica friško u braku, predani očevi… Što vam je još slično, a u čemu ste različiti?
Jako smo različiti, ali naravno da imamo i dodirnih točaka. Sve te sličnosti i različitosti trebale bi doći do izražaja i na samom koncertu, kao i sinergija naše publike koja se te večeri zaručuje, sa svim svojim sličnostima i različitostima.

Prošlo je dvije godine od posljednjeg albuma 'Opet si pobijedila'. Kada fanovi mogu očekivati novi?
A ja mislio da je prošlo više (smijeh). To ti je tako kad album dugo dobro stoji kod publike i na koncertima - ne osjećamo toliko potrebu za novim pjesmama, no naravno da radimo na albumu i da ga planiramo završiti, ali tek kad predstavim publici još nekoliko singlova. Druga su vremena, pa nažalost nema onih malih vinilnih singlica, ali princip je isti.


Kako ti se kao jednom od najboljih domaćih vokala čini stanje na domaćoj estradi?
Non-stop se estradiziraju političari koji opet, da bi privukli ljude, moraju angažirati nas glazbenike, a što se tiče klubova u Hrvatskoj, mladi slušaju gore od onog zabranjenog voća uvezenog iz Srbije. Drugim riječima, sluša se ono što se čak ni u beogradskim klubovima nema prilike čuti. Dobro je to što ništa od te poluglazbe nikada neće napuniti veće dvorane i arene, nego će ostati u birtijama i klubovima, a izvođači poput Hladnog piva, Parnog valjka, Olivera, Gibonnija, Dubioze kolektiva i sličnih nikada ne bi smjeli imati problem napuniti veće prostore te organizirati produkcijski zahtjevnije koncerte i time zadržati zasluženi status i postignute cijene na tržištu.

Ostavlja se dojam kao da svi žele biti pjevači, ali i da opstaju oni koji imaju bolji marketing?

Ništa od toga. Marketing ili PR je užasno važan segment u svakom poslu, pogotovo u današnje vrijeme, ali što ti vrijedi sve ako nemaš pjesmu s kojom bi se publika poistovjetila i na kraju krajeva zabavila te sretno otišla s koncerta. Takve slučajeve nazivam 'marketing na staklenim nogama'. Lako pucaju.

Je li dobar glas zaista dovoljan za karijeru na našoj estradi?
Ne. Imate ljudi koji točno pjevaju, ali nemaju ono krucijalno - ne prenose na publiku emociju koju otpjevaju. S druge strane postoje legende poput Dylana ili Brucea Springsteena - oni tehnički ni izbliza nisu virtuozi u pjevanju, a djeluju zbog svoje posebnosti u izražavanju, pisanju i samo sebi sličnom načinu prenošenja emocija i pjesama te pritom napune stadion kad god požele. Naravno da je najljepše kad netko može uz sve što posjeduje još i otpjevati pjesmu kao Stevie Wonder. To je vrh. Nema dalje.

Sve više pažnje posvećuješ stajlingu - ima li Dubravka prste u tome?
Naravno. Dubravka, osim svih svojih vrlina koje posjeduje, ima jako puno ukusa i zastajling pa mi je od velike pomoći.

Ustručavaju li ti se žene prići otkako si našao novu ljubav? Imaš li još uvijek obožavateljica kao nekad?
Već neko vrijeme ne prate samo mene, nego me prate na koncertima, naravno zbog pjesama. Nemam nekih većih problema s tim, pogotovo što dolaze, na moju sreću, u parovima, pa i s djecom, na koju prenose ljubav prema mojoj glazbi. To je puno važnije, vjerujte mi.