pravna obiteljska bitka

Kako se Luka Dončić našao na sudu s majkom koja mu ne dozvoljava preuzeti vlastiti brend i tko je treći igrač u cijeloj priči

08.09.2022 u 12:40

Bionic
Reading

Američki mediji došli su do informacije da je njihov uspješni NBA igrač Luka Dončić usred pravne bitke za vlasništvo nad brendom koji je trenutno u posjedu njegove majke Mirjam Poterbin, a koja je njegovu suglasnost za vođenje istoga dobila 2018. godine, kada je NBA zvijezda imala svega 19 godina

Košarkaš Luka Dončić podnio je zahtjev Uredu za patente i pečate u SAD-u u kojem traži da se poništi registracija zaštitnog znaka Luka Dončić 7, koji je u vlasništvu njegove majke Mirjam Poterbin.

'Nastavljam rasti kao igrač i kao osoba, tako da mi je važno kontrolirati vlastiti brend', obrazložio je svoj potez Dončić za The Stein Line, no izgleda da je cijela priča nešto kompliciranija.

Slovenski mediji u međuvremenu su otkrili da se u cijelu bitku za marketing Dončićevog imena prije nekog vremena uključio i treći igrač. Riječ je o Borisu Požegu, partneru Mirjam Poterbin i ljubljanskom poduzetniku koji se bavi prodajom nekretnina i ugostiteljstvom.

Naime Dončićeva majka je na njega prenijela upravljanje svim slovenskim tvrtkama koje isključivo plasiraju brend jedne od najvećih zvijezda NBA lige. Požeg je i 40-postotni vlasnik tvrtke LD77 koja Dončićevo ime plasira u Europu. Postao je to prošlog listopada, samo tri mjeseca nakon košarkaškog turnira na Olimpijskim igrama u Pekingu, gdje je slovenska reprezentacija predvođena Dončićem osvojila četvrto mjesto.

Evo zašto je Dončić baš sada podnio zahtjev

Dallasova i slovenska zvijezda htjela je registrirati svoj brend pod imenom Luka Doncic, no Ured je to odbio jer već postoji brend Luka Doncic 7, kojim od 2018. upravlja njegova majka Mirjam. Ona je za upravljanje dobila suglasnost sina još u studenom 2018., nedugo nakon početka prve sezone u NBA ligi. Tada 19-godišnji Luka nije razmišljao o financijama i brendu koji mu donosi mnogo prihoda uz samu sportsku karijeru. Zato se predomislio nedugo nakon službene registracije žiga u siječnju 2020. godine.

Dončić sada u tužbi tvrdi da nije povezan s tim brendom i da on ne odobrava stavljanje proizvoda i usluga na tržište pod tim imenom.

Novinar i analitičar Stein je prenio i da Dončić nije više povezan s firmama koje posjeduju i prodaju brend LD 77 te upravljaju stranicom lukadoncic.com.

Odvjetnici su Lukin potez o povlačenju suglasnosti u medijima opravdavali činjenicom da je to napravio jako mlad.

Do pravog problema očito je došlo kada je majka uspješnog slovenskog sportaša u biznis uključila ljubljanskog poduzetnika. Luka Dončić očito nije želio da Požeg na njemu okreće milijune.

Već u veljači prošle godine, četiri mjeseca prije nego što se Dončić obratio američkom uredu, Požeg je postao direktor triju tvrtki koje kontrolira Mirjam Poterbin, a koje zajedno imaju imovinu vrijednu nekoliko milijuna eura, piše necenzurirano.si. Ključna tvrtka među njima je LD77, koja plasira proizvode pod imenom Luke Dončića.

Izgleda da će Dončićev put do konačne obnove vlastitog brenda bit dug. Postupak pred američkim uredom trajat će najmanje do ožujka 2024. prema predviđenom rasporedu, s tim da će odvjetnici Mirjam Poterbin na zahtjev Dončićevih odvjetnika morati odgovoriti do sredine idućeg mjeseca.

O svemu se oglasila i majka Mirjam te je kazala: 'Prijetnje ljudi koji žele iskoristiti mog sina i pisanje ovakvih članaka u najmanje pogodno vrijeme za Luku neće me pokolebati. Uvijek ću štititi svog sina i nikada neću odstupiti od toga. Sve što je napisano u medijima dolazi od ljudi koji su Luku okruživali posljednje dvije godine i žele potpunu kontrolu nad njegovim životom i karijerom. Ne želim prati prljavi veš u javnosti, pogotovo kada se Luka treba fokusirati na važne utakmice koje su pred njim.'