svjetska premijera

I dok su oko serije 'The Power' kritike podijeljene, u jednom su složni - naša Zrinka Cvitešić odradila je vrhunski posao

31.03.2023 u 11:33

Kada je 2017. objavljen roman Naomi Alderman ‘The Power’, Washington Post ga je odmah prozvao ‘’Sluškinjinom pričom’ našeg doba’. Knjiga, koja kroz 378 stranica istražuje moć, ali i rodove, te prati žene koje uče koristiti svoju novopronađenu snagu te počnu svrgavati, a zatim i tlačiti muškarce koji su do nedavno njima dominirali, inspirirala je filmski svijet, te je ista dobila svoju televizijsku verziju, nama posebnu zbog Zrinke Cvitešić

Trenutak kada je knjiga objavljena u Americi bio je savršeno tempiran. Sve se odigralo nekoliko mjeseci nakon što je izabran za američkog predsjednika i usred rastućeg pokreta #MeToo. Vijesti o seksualno-predatorskom ponašanju uglednih muškaraca u zajednici, mnogi su pronašli katarzu u ovoj viziji svijeta u kojem žene napokon žive bez straha ili samoumanjivanja svojih vrijednosti.

Upravo zbog svega toga televizijski kritičari, koji su imali prilike pogledati osam od devet snimljenih epizoda serije ‘The Power’ prije negoli je ista ugledala svjetlo dana, ne kriju razočaranje time kako je sve na kraju ‘upakirano’.

Kako piše Buzz Feed News, serija je fokus prebacila na obitelj i gubi ono zbog čega je knjiga postigla uspjeh kakav je. Radnja se više fokusira na dosadnjikavu ugodu osnaživanja žena nego na pitanja toliko važna - kako moć rađa nasilje.

Uvelike se razlikuje glavna uloga Margot, koju je utjelovila Toni Collette, koja je u knjizi možda i preambiciozna. Ona je proračunata i jednoumna, a imati vlastitu djecu nešto je o čemu ne razmišlja ni u najluđim snovima. No, u seriji ona je platonski ideal moderne žena koju vodi ideja za ostvarivanjem karijere, ali i dalje razmišlja o obitelji.

• +6
Zrinka Cvitešić Izvor: Profimedia / Autor: Cindy Ord / Getty images / Profimedia

Ništa manje razlike nema ni među ostalim likovima u knjizi, odnosno seriji.Tako Roxy (Ria Zmitrowicz) umjesto nasilne ima brižnu majku, Allie (Halle Bush) je šutljiva, umjesto samouvjerena i zavodljiva, a nama najzanimljivija Tatiana (Zrinka Cvitešić), prva dama izmišljene zemlje, koja je u knjizi sporedni lik, u seriji je glavna igračica i paralelno priča dirljivu priču o svojoj ljubavi prema sestri.

Iako sve to itekako odgovara seriji, najveći je problem u ‘razvodnjavanju’ glavnih likova, ali i odbacivanju nasilne psihologije moći u knjizi.

Upravo ta jeziva pokvarenost pojedinih likova u knjizi navodi čitatelje na to da ne mogu stati na njihovu stranu, ali i ima jednu nit vodilju i mašta o osveti osnaženih žena, noseći jasnu poruku - svatko od nas bio bi izvrstan tlačitelj, samo da nam se da prilika.

• +24
The Power Izvor: Prime Video / Autor: Prime Video

No, unatoč negativnih komentara na račun same serije, glumci, kojima su dodijeljene uloge u ovoj Prime Video seriji, gdje je i naša Zrinka Cvitešić, dobijaju samo pohvale. Tako kritičari ne kriju zadovoljstvo kako je Zrinka Cvitešić utjelovila Tatianu. U Hollywood Reporteru je napisano: ’S druge strane oceana i na drugom kraju spektra povezanosti nalazi se Tatiana (Zrinka Cvitešić), nesretna supruga istočnoeuropskog diktatora (Alexandru Bindea) koja obećava da će slomiti nove moći.’

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Youtube

Ni ova serija, kao i većina novih uradaka, nije prošla bez kompliciranja rodne binarnosti, a toga u knjizi nema, kao ni mnogi drugi ključni zapleti, zbog čega je sve izglednije da će uskoro krenuti snimanje druge sezone.

Jedna, prema kritičarima, od najupečatljivijih scena u seriji je i onaj na kojem val prosvjednica u Saudijskoj Arabiji prolazi pored prestravljenih muških vojnika u jeku smrtonosnog sukoba. U tim se scenama isprepliće milosrđe, ali i uznemirujućep okazivanje moći. Sve u svemu, ono što se da iščitati iz serije, spoznaja je da su žene jednako sposobne zlouporabiti svoju moć kao i muškarci.

The Power - trailer Izvor: Društvene mreže / Autor: Youtube