OPASNO BLISKI SUSRETI

Stiže asteroid koji bi mogao udariti u Zemlju

29.09.2010 u 11:47

Za manje od mjesec dana kraj Zemlje će proći asteroid promjera oko 46 metara, a stručnjaci upozoravaju da postoji opasnost da bi 2098. godine mogao udariti u naš planet

2010 ST3, otkriven teleskopom Pan-STARRS PS1 Sveučilišta na Havajima, kraj Zemlje će ovaj put proletjeti na prilično sigurnoj udaljenosti od oko 6,4 milijuna kilometara. Međutim, znanstvenici upozoravaju da unatoč tome spada u skupinu potencijalno opasnih tijela (PHO).

'Iako ovaj objekt neće u bliskoj budućnosti udariti u Zemlju, njegovo otkriće pokazuje da je Pan-STARRS danas jedan od najosjetljivijih sustava koji otkrivaju potencijalno opasne asteroide', rekao je dr. Robert Jedicke sa Sveučilišta na Havajima. 'Ovo je tijelo otkriveno kada je još bilo predaleko da bi ga otkrili drugi teleskopi', dodao je.

Većina najvećih PHO-a već je snimljena i popisana, no stručnjaci vjeruju da ima još mnogo asteroida manjih od kilometra koji još nisu otkriveni. Ako neki od njih udari u Zemlju, mogao bi izazvati velika regionalna razaranja. Tijela dimenzija asteroida 2010 ST3 obično se raspadnu u atmosferi, no udarni val koji stvaraju može izazvati uništenje na površini od više stotina četvornih kilometara. Udari velikih asteroida u Zemlju događaju se svakih nekoliko tisuća godina.

'Postoji mala mogućnost da ST3 udari u Zemlju 2098. godine tako da bi ga svakako vrijedilo pratiti', rekao je Jedicke.

Teleskop PS1 opremljen je kamerom rezolucije gigapiksela i sofisticiranim računalnim sustavom za otkrivanje pokretnih objekata. Očekuje se da bi svake godine mogao otkriti na tisuće novih asteroida i precizno proračunati njihove orbite oko Sunca.

NASA-ini stručnjaci vjeruju da bi se opasna tijela, ako se otkriju koju godinu prije mogućeg udara, svemirskom misijom mogla skrenuti s opasne putanje.