FILM ZA PAMĆENJE

Prvi put iz svemira snimljen ples Zemlje i Mjeseca

11.12.2013 u 14:26

NASA je objavila prve povijesne video snimke Zemlje i Mjeseca na njihovim putanjama napravljene iz velike udaljenosti u svemiru

Film je u listopadu snimila letjelica Juno na svojem prolasku tijekom putovanja prema Jupiteru kamo bi trebala stići 2016. U zapisu se Zemlja vidi kako se okreće oko svoje osi dok Mjesec prolazi iza nje prema desnoj strani kadra.

Vodeći znanstvenik na projektu Scott Bolton kaže da bi nas ovi prizori trebali navesti da se zamislimo nad našim mjestom u svemiru.

'Ljudi mogu vidjeti Zemlju i Mjesec u pokretu tijekom njihova kozmičkog plesa. Mislim da to sve stavlja u određenu perspektivu', rekao je i dodao: 'Možda se sjećate kako je prije nešto godina Carl Sagan snimio 'Blijedu plavu točku' i rekao mnoge vrlo važne stvari o činjenici da je sve što poznajemo na toj maloj točki. Mislim da naš film čini to isto samo s pokretnom, a ne nepokretnom slikom.'

Glazbu za film koji je jučer objavljen na YouTubeu skladao je poznati glazbenik Vangelis.

Letjelica Juno lansirana je s Floride 5. kolovoza 2011. Kako bi se ubrzala na putovanju do Jupitera upotrijebljena je putanja koja djeluje po principu gravitacijske praćke. Na toj putanji proletjela je nedaleko od Zemlje 9. listopada ove godine. Voditelji misije iskoristili su bliski susret kako bi napravili zanimljive snimke. Za snimanje nije korišten standardni sustav kamera već oprema koja se upotrebljava za navigaciju prema zvijezdama. Iako snimke nisu vrhunske, menadžeri misije ističu da je njihova rezolucija upravo zato dobra – dovoljno je niska da se mogao napraviti film.

Zapis je snimljen u trenutku kada je Juno bio udaljen oko milijun kilometara, oko tri puta više od razdaljine između Mjeseca i Zemlje.

Juno bi u Jupiterovoj orbiti trebao istraživati sastav, temperaturu, kretanje, količine vode i druga svojstva plinovitog diva. Među ostalim trebao bi podrobno proučiti poznatu Jupiterovu Crvenu točku.