POVIJESNA POTVRDA

Curiosity na Marsu konačno otkrio dokaze vode!

28.09.2012 u 09:02

NASA-in rover Curiosity pronašao je prve čvrste dokaze da je na Marsu nekada davno postojala i tekla voda

Znanstvenici Jet Propulsion Laboratoryja (JPL) u Pasadeni u Kaliforniji objavili su u četvrtak da roverove snimke potvrđuju da je bujica u krateru Gale izdubila relativno duboko korito i u njemu oblikovala okrugle kamenčiće i pijesak. Štoviše, stručnjaci procjenjuju da je ondje bila prisutna milijunima godina.

Ovo otkriće predstavlja prvi pravi dokaz o postojanju 'tekućine života' na Crvenom planetu. Planetarni znanstvenici do sada su pretpostavljali da je ona tekla Marsom na temelju slika kanjona i riječnih korita koje su snimili sateliti, međutim, ove su hipoteze sada konačno potvrđene na samom tlu.

'Na temelju šljunka koji je nosila struja možemo zaključiti da se voda kretala brzinom od oko metra u sekundi te da je mjestimično dosezala razine od gležnja do kuka', rekao je jedan od vodećih istraživača u misiji Curiosity William Dietrich s University of California u Berkeleyju i dodao: 'O kanalima na Marsu napisani su brojni radovi i predstavljene mnoge različite hipoteze. No ovo je prvi put da stvarno vidimo kako je voda nosila šljunak na Marsu.'

Riječno korito otkriveno je u podnožju planine Mount Sharp u središtu kratera. Zaobljeni oblici kamenčića pokazuju da su oni putovali na velike udaljenosti. Obilje kanala pak otkriva da tokovi nisu bili kratkotrajne sezonske pojave, već brzaci koji su trajali godinama. Naplavljeni materijal u koritu varira u dimenzijama - od zrnaca pijeska do kamenja veličine loptice za golf.

NASA-ini stručnjaci ističu da su takvi dugotrajni brzaci mogli biti okoliš pogodan za razvoj života. Glinasti minerali bogati sulfatima u krateru Gale dobri su konzervansi organskih kemikalija, pa se nadaju da će ih Curiosity pronaći u svojim budućim istraživanjima.