tportal.hr

+11
Dubrovnik
+9

FASCINANTAN MIKROSVIJET

Prvi put snimljene veze atoma u molekuli!

Tim s IBM-a u Zuerichu jučer je objavio prvu snimku molekule u kojoj se jasno vide ne samo atomi, već i kemijske veze među njima

Datum objave:
14.9.2012 11:33

Zadnja izmjena:
14.9.2012 15:22

Ista ekipa stručnjaka objavila je 2009. godine prvu snimku molekule, a nedavno i fotografiju molekule u obliku olimpijskih krugova. Njihov novi rad trebao bi omogućiti istraživanja različitih materijala poput fascinantnog grafena ili kretanja elektrona u kemijskim reakcijama.

Fotografija koja je objavljena u časopisu Science snimljena je tehnikom koja se naziva mikroskopija atomskih sila (AFM). U njoj se prate pomaci malenog metalnog vrška dok se njime prelazi preko uzorka. U eksperimentu je nužno osigurati da okoliš ne uzrokuje apsolutno nikakve vibracije u igli (pogledajte film dolje).

U novoj studiji igla za snimanje zabilježila je razmještaj atoma ugljika u tzv. fulerenima u kojima se atomi ugljika nalaze u središtima povezanih prstenova. Svjetliji dijelovi odgovaraju područjima s većom koncentracijom elektrona, a tamniji s manjom. Na fotografiji se također jasno vidi dužina atomskih veza. Zajedno, ovi podaci otkrivaju kakve su vrste kemijske veze – koliko elektrona dijele parovi atoma te kakva se kemija odvija u molekulama.

Nova tehnika upotrijebit će se, među ostalim, za istraživanje materijala poznatog kao grafen (površina koje se sastoje od samo jednog sloja atoma ugljika) koji bi trebao imati važnu ulogu u razvoju elektronike.

211340,209631,209561,209316

Sviđa ti se članak? Preporuči ga prijateljima!

tportal aplikacija

Važno: Rubrike, Sex files, cura i frajer dana i crna kronika mogu sadržavati sadržaje koji nisu primjereni osobama mlađim od 18 godina. Osobama mlađim od 18 godina se savjetuje posjet ovim rubrikama jedino i samo uz nadzor punoljetne osobe.
Tportal je član Hrvatskog vijeća za medije. HVZM je samoregulatorno tijelo koje prati i sankcionira kršenja novinarske etike.
Saznajte više na http://www.hvzm.hr/