POTENCIJALNO OPASAN

Kraj Zemlje proletio asteroid veličine nosača aviona

15.06.2012 u 13:30

Golemi asteroid 2012 LZ1, dug oko 500 metara, otkriven prije samo pet dana, proletio je noćas na udaljenosti 14 puta većoj od razdaljine između Mjeseca i Zemlje – na 5,3 milijuna kilometara

Ovo veliko i vrlo sjajno tijelo otkrio je u noći 10. na 11. lipnja poznati lovac na komete i asteroide astronom Rob McNaught sa svojim timom iz Australskog nacionalnog sveučilišta.

Animaciju njegova kretanja (pogledajte dolje) 13. su lipnja napravili Nick Howes, Ernesto Guido i Giovanni Sostero iz promatračnice u Remanzaccu.

Asteroid 2012 LZ1 nije zaprijetio Zemlji, međutim ipak je klasificiran u skupinu potencijalno opasnih asteroida (PHA) na čijoj su listi svi asteroidi veći od 100 metara koji nam se mogu približiti na manje od 0,05 astronomskih jedinica AU, odnosno na manje od 7,4 milijuna kilometara. Nijedno poznato tijelo ove skupine za sada ne prijeti Zemlji, međutim, tim iz Remanzacca ističe da astronomi svakodnevno otkrivaju nova tijela.

'Ovaj asteroid neće udariti u Zemlju u nekoj predvidljivoj budućnosti', rekao je McNaught, no istaknuo je da će ga astronomi nastaviti pratiti kako bi preciznije utvrdili njegovo kretanje u budućnosti.

2012 LZ1 je tek malo manji od asteroida 2005 YU55 koji je 2011. proletio na samo 324.900 km od Zemlje – bliže od Mjeseca. Novootkriveno tijelo još se uvijek kreće paralelno s našim planetom, pa bi se snažnim teleskopima moglo vidjeti i narednih dana.