KULTURA U KRIZI

Jedan sat likovnog tjedno je hrvatska sramota!

25.04.2012 u 09:20

Bionic
Reading

Budući da će jedan od zadataka sadašnjeg postava Ministarstva znanosti obrazovanja i sporta (MZOS) biti donošenje novog Nacionalnog okvirnog kurikuluma (NOK), koji bi trebao odrediti sadržaj i zastupljenost određenih predmeta u osnovnom i srednjem obrazovanju, predstavnici likovne struke okupljeni oko Udruge za promicanje vizualne kulture (OPA) odlučili su upozoriti na alarmantno nisku satnicu (jedan sat tjedno) ovog važnog predmeta u hrvatskim školama

OPA je stoga pokrenula pisanje peticije kojom od ministra traži da se takva sramotna situacija promijeni. U svojem obrazloženju akcije udruga ističe da jedan sat likovnog tjedno nikako nije dovoljan i da nije u skladu s europskim standardima te poziva sve ljude zainteresirane za kvalitetno obrazovanje mladih da se uključe u akciju slanjem pisma s naslovom 'Hoću više likovnog' na adresu MZOS-a.

Kako možete pomoći?

Ako smatrate da nastava likovne kulture zavređuje više od jedan sat tjedno, možete se uključiti u akciju! Kako? Sročite svoje pismo ili preuzmite pismo udruge OPA (predstavljeno u tekstu dolje). Isprintajte ga i potpišite te pošaljite preporučenom poštom (kako bi ga u MZOS-u službeno zaprimili i uručili ministru) na sljedeću adresu:

Ministarstvo znanosti obrazovanja i sporta
n/r ministar Željko Jovanović
Donje Svetice 38
10000 Zagreb

Ako niste u mogućnosti pismo poslati preporučenom poštom, pošaljite ga na mail ured@mzos.hr

Kako bi OPA dobila uvid u to koliko je ljudi poslalo pismo, javite se na Facebook ili na odgojpaznje@gmail.com

Sadržaj pisma:

Poštovani ministre Jovanoviću,

Obraćam vam se sa zahtjevom da se prilikom izrade novog predmetnog kurikulumu riješi problem iznimno niske satnice nastave likovne kulture (vizualne umjetnosti i dizajna po NOK-u). Do 1997. satnica je bila dva sata tjedno, a onda je smanjena na sat te sada Hrvatska ima najmanju satnicu u Europskoj uniji.

Kroz mnogobrojne stručne skupove i tribine, kroz praktično iskustvo učitelja likovne kulture i metodičara te prema mišljenju struka koje koriste vizualni jezik zaključeno je sljedeće:

Vizualni jezik je univerzalni jezik kojim učenici svakodnevno komuniciraju sa svijetom oko sebe te mu se mora posvetiti jednaka pažnja kao i materinjem, stranom, matematičkom i informatičkom jeziku.

Naše obrazovne standarde potrebno je uskladiti s europskim, pri tome poštujući i dugu tradiciju likovnog obrazovanja u Hrvatskoj tako da dva sata likovne kulture ne smiju biti izborni sadržaj već obvezatan minimum tokom osnovnog obrazovanja.

Likovna kultura pokriva područje velikog broja kompetencija s područja arhitekture, urbanizma, likovne umjetnosti, dizajna i svih ostalih vidova vizualnog komuniciranja. Da bi se ovi sadržaji kvalitetno obradili i usvojili, potrebno je više vremena u školskoj satnici te izmjena plana, programa i predmetnog kurikuluma.

Zbog sve češćeg korištenja suvremenih informacijskih i komunikacijskih tehnologija koje sadržavaju elemente vizualnog jezika, mnoga zanimanja direktno ili indirektno od pojedinca zahtijevaju osnovnu vizualnu pismenost (npr. inženjeri strojarstva, građevine, geodezije, šumarstva, kemije, biolozi, znanstvenici, menadžeri, ...). Stoga je nužno omogućiti vizualno obrazovanje svim budućim radnim ljudima, a ne samo onima koji će odabrati umjetnička zanimanja.

Zato smatram da se u novom predmetnom kurikulumu za Vizualne umjetnosti i dizajn mora promijeniti sadašnja situacija te da se satnica mora povećati s jednog sata tjedno na minimalno dva sata.

S poštovanjem,