KIT 'SANTA LEDA'

Snimljena prva i jedina bijela orka na svijetu

23.04.2012 u 17:31

Ruski su znanstvenici ovih dana objavili da su snimili prvog odraslog bijelog kita ubojicu – orku

Odrasli mužjak koji je dobio ime Santa Leda, snimljen je nedaleko od Kamčatke na istoku Rusije, a čini se da je potpuno zdrav te da vodi normalan život.

Znanstvenici su i ranije znali viđati bijele kitove različitih vrsta, međutim, među orkama su do sada uočeni samo bijeli mladunci. Jedan od njih imao je rijetku genetsku bolest od koje je uginuo u kanadskom akvariju 1972.

Odrasli bijeli primjerak snimljen je tijekom krstarenja ruskih znanstvenika i studenata pod vodstvom Ericha Hoyta, dugogodišnjeg istraživača orki, zaštitara prirode, pisca i znanstvenog suradnika u udruzi Whale and Dolphin Conservation Society (WDCS).

'Vidjeli smo još dvije bijele orke u Rusiji, međutim, one su bile mlade, a ovo nam je bio prvi susret s odraslim kitom', rekao je Hoyta. 'Ima leđnu peraju dugu dva metra, što znači da je star najmanje 16 godina. Zapravo peraja je malo nagrižena, pa bi mogao biti i stariji.'

Orke sazrijevaju s 15-ak godina, a mužjaci mogu doživjeti i 60, mada im je uobičajeni vijek 30.

'Santa Leda djeluje potpuno socijalizirano; znamo da ovi kitovi koji se hrane ribama ostaju uz svoje majke cijeli život, a kako smo vidjeli, ovaj se kreće za majkom dok kraj njega plivaju braća', objasnio je Hoyt.

Uzrok bijele pigmentacije Sante Leda nije poznat. Bijela orka koja je uginula u zatočeništvu, Chima, imala je Chediak-Higasijev sindrom, genetsko stanje koje uzrokuje djelomični albinizam, ali i niz drugih medicinskih komplikacija.

Moguće je da će znanstvenici napraviti biopsiju Ledene Sante, međutim, najvjerojatnije ga neće uznemiravati ako to ne bude neophodno zbog očuvanja.

Dr. Hoyt sa svojim kolegama radi na projektu Far East Russia Orca Project koji je prvi uveo vizualna i akustična promatranja orki i rezultirao brojnim studijama o njihovoj komunikaciji.

Najpoznatiji bijeli kit svih vremena je ulješura iz slavnog romana Moby Dick.