tportal.hr

+19
Dubrovnik
+16

NA 30 SVJETLOSNIH GODINA

U našem susjedstvu ima stotinjak nastanjivih planeta!

Datum objave:
28.3.2012 9:33

Zadnja izmjena:
28.3.2012 11:47

Međunarodni tim znanstvenika procjenjuje da samo u Mliječnoj stazi postoje deseci milijardi takvih planeta te stotinjak njih na manje od 30 svjetlosnih godina od Zemlje. Ova studija predstavlja prvo izravno mjerenje učestalosti super-Zemalja u orbitama crvenih patuljaka čiji je udio u ukupnom broju zvijezda u našoj galaksiji oko 80 posto. Rezultati se temelje na podacima koje je prikupio spektrograf HARPS Europske svemirske promatračnice (ESO) u Čileu:

'Naša nova promatranja uz pomoć HARPS-a pokazuju da oko 40 posto svih crvenih patuljaka ima super-Zemlje u nastanjivoj zoni u kojoj na površini planeta može postojati tekuća voda', rekao je voditelj tima Xavier Bonfils i pojasnio: 'Budući da su crveni patuljci toliko česti – u Mliječnoj stazi ih ima oko 160 milijardi – možemo zaključiti da samo u našoj galaksiji ima na desetke milijardi nastanjivih planeta.'

HARPS-ov je tim tijekom šest godina detaljno proučio 102 crvena patuljka na južnom dijelu neba. U istraživanju je otkriveno ukupno devet super-Zemalja (planeta mase od jedan do 10 puta veće od Zemljine), među kojima i dva u nastanjivim zonama - Gliese 581 i Gliese 667 C. Na temelju rezultata astronomi su utvrdili da je učestalost super-Zemalja u nastanjivim zonama negdje oko 41 posto.
178063,170096,163597,160096
Istraživanje je istovremeno pokazalo da su golemi planeti poput Jupitera i Saturna u orbitama crvenih patuljaka rijetki – ima ih manje od 12 posto.

Budući da su crveni patuljci prilično česti u našem susjedstvu, procjenjuje se da bi na udaljenosti manjoj od 30 svjetlosnih godina moglo biti stotinjak super-Zemalja.

'Sada kada znamo da u orbitama obližnjih crvenih patuljaka ima mnogo super-Zemalja, uz pomoć HARPS-a i drugih instrumenata trebali bismo ih otkriti više. Neki od njih na svojim će orbitama proći ispred svojih zvijezda, što će otvoriti mogućnost da istražimo njihove atmosfere i potražimo znakove života', rekao je član tima Xavier Delfosse.

Sviđa ti se članak? Preporuči ga prijateljima!

tportal aplikacija

Važno: Rubrike, Sex files, cura i frajer dana i crna kronika mogu sadržavati sadržaje koji nisu primjereni osobama mlađim od 18 godina. Osobama mlađim od 18 godina se savjetuje posjet ovim rubrikama jedino i samo uz nadzor punoljetne osobe.
Tportal je član Hrvatskog vijeća za medije. HVZM je samoregulatorno tijelo koje prati i sankcionira kršenja novinarske etike.
Saznajte više na http://www.hvzm.hr/