STARA 760 MILIJUNA GODINA

Pronađena najstarija životinja na svijetu

09.02.2012 u 09:34

Mikroskopski spužvoliki afrički fosil mogao bi biti najstarija poznata životinja i možda naš najraniji evolucijski predak, objavili su ovih dana znanstvenici

Stvorenje stručnog naziva Otavia antiqua pronađeno je u Namibiji u stijenama starim oko 760 milijuna godina.

'Fosili su maleni poput zrnca pijeska, a pronašli smo ih na stotine', rekao je voditelj istraživanja Anthony Prave, geolog s britanskog sveučilišta University of St. Andrews, i dodao: 'Zapravo u nekim dijelovima stijena moglo bi ih biti na tisuće, što znači da su ovi organizmi vjerojatno bili vrlo rašireni.'

Autori studije smatraju da su se iz malenih spužava kasnije razvili veliki organizmi. Budući da je vjerojatno bila prva višestanična životinja, Otavia antiqua bi mogla biti izvorni predak dinosaura, ljudi i svih životinja.

Prije otkrića Otavie antique rekord među metazoama – životinjama s diferenciranim organima - također je držala primitivna spužva čija je starost procijenjena na oko 650 milijuna godina.

Znanstvenici pretpostavljaju da je Otavia antiqua živjela u mirnim vodama, lagunama i plićacima, a najvjerojatnije se hranila algama i bakterijama koje je u svoju unutrašnjost usisavala kroz cjevaste pore. Probava se odvijala izravno u stanicama spužve.

Iz fosilnih ostataka može se zaključiti da je preživjela više faza u kojima se cijela Zemlja zaledila te da nije gotovo uopće evoluirala više od 200 milijuna godina. Gornja snimka napravljena je elektronskim mikroskopom.

Rezultati studije predstavljeni su u časopisu South African Journal of Science