Znanost NA ŽIVOT I SMRT

Pogledajte prvu svjetsku utrku ljudskih stanica

• Autor: NJD
  • 7.12.2011 18:39:40
  • 7.12.2011 16:06:26

Prije nekoliko dana završila je prva svjetska utrka ljudskih stanica u kojoj su sudjelovali uzorci iz 50 laboratorija odabrani iz 70 različitih vrsta

U natjecanju, čiji su rezultati objavljeni u ponedjeljak na godišnjem zasjedanju American Society for Cell Biology u Denveru, prve su na cilj stigle matične stanice koštane srži singapurskog laboratorija. One su kroz petrijevu posudicu jurišale brzinom od 5,2 mikrona u minuti, odnosno 0,000000312 km na sat.

Organizatori utrku smatraju velikim uspjehom, mada na natjecanje nije potrošen nijedan dolar.

No ova zabava ima i ozbiljan cilj, a to je istraživanje kretanja stanica. Naime, migracije stanica omogućuju razvoj organa embrija, ali i širenje raka. Natjecanje je pružilo prve uvide u seobu mnogih vrsta stanica u istim uvjetima i već daje prve zanimljive rezultate, objasnio je Manuel Théry iz Institut de Recherche en Technologies et Sciences pour le Vivant (iRTSV) u Grenobleu u Francuskoj. Primjerice, čini se da su matične stanice brže od razvijenih, a stanice raka od zdravih.

Natjecateljski timovi svoje su uzorke poslali u laboratorije u Bostonu, Londonu, Heidelbergu, Parizu, San Franciscu i Singapuru. Odabrani sojevi smješteni su u bazene u kojima su uređene odvojene 'trkaće staze'. Svaka od njih bila je duga 400 mikrona (4 mm). Utrku su 24 sata snimale digitalne kamere, a svaku vrstu stanica zastupalo je 200 predstavnika.

• Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još