Znanost DOVIĐENJA PARTNERU

Pogledajte kako je noćas asteroid projurio pored nas!

NASA je objavila prvi film asteroida veličine stambenog kvarta koji je jutros 28 minuta poslije ponoći prošao na 324.600 kilometara od Zemlje

Budući da je to bio najveći asteroid u povijesti čiji je bliski posjet Zemlji zabilježen, brojni teleskopi bili su upereni u njega. Na nekim internetskim stranicama širio se strah od mogućih pogrešaka u proračunima i eventualnog sudara, međutim, baš kao što su znanstvenici najavili, nije bilo nikakve opasnosti da 2005 YU55 udari u Zemlju. Nakon što joj se noćas približio na oko 0,85 udaljenosti od Zemlje do Mjeseca, produžio je dalje mirno kliziti po svojoj putanji brzinom od oko 46.700 km na sat. Posljednje tijelo tako velikog sjaja koje je posjetilo naš planet bio je asteroid 2010 XC15. On je 1976. prošao na pola puta od Zemlje do Mjeseca, međutim, tada to nitko nije zabilježio - otkriven je tek 2010. godine. Novi bliski susret s velikim asteroidom predviđen je tek 2028. godine, kada će nam u posjet doći 2001 WN5, no posebno zanimljiv bit će prolazak asteroida Apophis koji će 13. travnja 2029. proći na samo 29.500 kilometara od Zemlje i biti vidljiv golim okom. Neki Apophisa smatraju vrlo opasnim, međutim, stručnjaci procjenjuju da nema razloga za strah.

Mikroplanet YU55 ovih su dana posebno pozorno snimala dva radio teleskopa - Arecibo u Porto Ricu i Goldstone u Kaliforniji. Na temelju jeke mikrovalova oni bi uskoro trebali objaviti nove snimke njegove površine s visokom rezolucijom od oko dva metra po pikselu koje će otkriti njegovu površinsku strukturu, oblik, veličinu i ostala fizička svojstva.

Dosadašnje snimke pokazale su da YU55 ima prilično okrugao oblik, da se okrene jednom u 18 sati te da mu je u vidljivom spektru površina tamnija od ugljena. Nova promatranja omogućit će i preciznije određivanje njegove orbite. Iako je česti posjetitelj Zemlje, danas joj je prišao najbliže u posljednjih 200 godina.

Na prvoj snimci koju vam dolje predstavljamo vidi se asteroid kako juri među zvijezdama, a druga (niže), sastavljena od nekoliko NASA-inih fotografija, prikazuje njegov oblik i rotaciju (ubrzanu).

Kretanje asteroida još se može pratiti uživo na stranicama opservatorija Keck na Havajima na ovom linku.

• Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još