GDJE JE NESTALA?

CERN počeo projekt istraživanja anti-materije

29.09.2011 u 10:21

Otkrivanje jedne od najvećih zagonetki vidljivog svemira, zašto je sačinjen najvećim dijelom od materije, bit će cilj novog pionirskog istraživačkog projekta pokrenutog u srijedu na sastanku vodećih fizičara iz osam zemalja

Program će, preciznije, pokušati utvrditi zašto je ostalo tako maloantimaterije za koju se vjeruje da je bila prisutna u jednakimkoličinama u Velikom prasku prije 13,7 milijardi godina ali je potomtajanstveno gotovo nestala.

Istraživački centar CERN je najavio da će program biti provedenpomoću novog 'Antiprotonskog prstena iznimno niske energije', nazvanomELENA, koji će početi davati velike količine sićušnih česticaanti-protona 2016. godine.

Na ovotjednom sastanku CERN-a, koji vodi projekt koji počinje2013. postavljanjem prstena, bili su znanstvenici iz Velike Britanije,Kanade, Danske, Francuske, Njemačke, Japana, Švedske i SjedinjenihDržava.

'To je veliki korak naprijed za fiziku anti-materije', rekao jeWalter Oelert, stručnjak s CERN-a. Anti-materija je otkrivena 1932.godine nakon desetljeća teorija o njoj i brzo se našla u znanstvenojfantastici zbog svoje sposobnosti da uništi svaku običnu materiju kojudodirne.

Anti-materija, materija s negativnom gravitacijom, već jekorištena u liječenju karcinoma, dijelom razvijenom u CERN-u, noglasnogovornik James Gillies je rekao da će ELENA biti usmjerena načistu fiziku.

Jedno od prvih pitanja pred istraživačima je zašto se materija ianti-materija nisu međusobno uništile u vrijeme Velikog praska, što bistvaranje svemira i pojavu života činilo nemogućim, i zašto jenadvladala materija.

Gillies je rekao da je ELENA niskobudžetni projekt financiran izredovnog proračuna CERN-a ali da će istraživačima osigurati mnogo višeanti-protona no što je bilo moguće s ranijim postrojenjima.