PRIPREMITE DALEKOZORE

Ovaj vikend je eksplozija supernove najsjajnija

08.09.2011 u 15:35

Kalifornijski astronomi otkrili su najbližu i najsjajniju supernovu u posljednjih 25 godina, zabilježivši početak eksplozije malene zvijezde, udaljene 21 milijun svjetlosnih godina od Zemlje. Upravo će ovaj vikend supernova biti najsjajnija, pa će se moći vidjeti i običnim dalekozorom

Eksplozija SN2011fe otkrivena je 24. kolovoza korištenjem posebnog teleskopa u Opservatoriju Palomar nedaleko od San Diega. Pojava je uočena u prvim satima nastanka kad je zvijezda, oznake PTF 11kly, tek započela svoje uništenje.

Tako rano otkrivanje supernove i njezina blizina izazvali su uzbunu među astronomima širom svijeta koji je pokušavaju gledati svim teleskopima koji su im na raspolaganju, uključujući divovski svemirski teleskop Hubble.

Znanstvenici zaslužni za otkriće u Nacionalnom laboratoriju Lawrence Berkeley i na Sveučilištu Berkeley izjavili su da će ta izvanredna pojava vjerojatno postati najproučavanija supernova u povijesti.

Prvotno otkrivena 24. kolovoza, PTF 11kly je dovoljno blizu da se naočigled moglo uočiti pojačavanje njezina sjaja, iz minute u minutu. U samo jedan dan postala je 20 puta svjetlija no prije. Između 9. i 12. rujna zvijezda će doseći klimaks te će tada postati vidljiva čak i dalekozorom ili manjim teleskopom.