Znanost SENZACIJA POD POVEĆALOM

Je li NASA na meteoritu pronašla vanzemaljce?

Izvor: Screenshot Journal of Cosmology , Autor:Journal of Cosmology
  • Autor: NJD
  • 20.9.2013 9:42:24
  • 7.3.2011 11:17:07

Nedavna vijest da je NASA-in znanstvenik Richard Hoover na jednom meteoritu pronašao fosile vanzemaljskog života izazvala je veliko uzbuđenje, ali i ozbiljne sumnje i kritike, pa će istraživanje biti podvrgnuto provjeri najmanje 100 svjetskih stručnjaka

Rezultati Hooverove studije, ilustrirani slikama mikroskopskih crvolikih fosila, predstavljeni su u petak u internetskom časopisu Journal of Cosmology, a tekst su kao senzaciju prenijeli brojni mediji.

Neobične strukture NASA-in je znanstvenik otkrio na tzv. Orgueilu - rijetkoj vrsti meteorita iz kategorije ugljikovih hondrita koji uglavnom sadrže dosta velike količine vode i organskih tvari. Njihov udio u ukupnom broju meteorita je vrlo mali – oko 4,6 posto. Organske tvari i voda na njima opstali su zahvaljujući činjenici da se nakon formacije nisu zagrijavali na temperature više od 200 stupnjeva Celzijusovih. Meteorit Orgueil pao je u Francuskoj 1864. godine.

Dr. Hoover smatra da su crvolike strukture fosili neke vrste organizama nalik na cijanobakterije koji su nastali u svemiru - na kometima ili mjesecima - odnosno da nisu posljedica kontaminacije na Zemlji.

'Iz toga proizlazi da život postoji posvuda te da je mogao doći na Zemlju s drugih planeta', zaključio je u svojoj studiji Hoover.

Glavni urednik časopisa, Rudy Schild, iz Centra za astrofiziku Harvard-Smithsonian, ističe da je Hoover 'cijenjeni znanstvenik i astrobiolog koji je u NASA-i ostvario značajna postignuća'.

'No budući da je priroda ove studije kontroverzna, pozvali smo 100 stručnjaka te uputili pozivnice na adrese još 5000 znanstvenika da naprave recenzije i predstave svoje kritičke analize rezultata Hooverovog istraživanja', dodao je Schild.

Komentari bi trebali biti objavljeni od 7. do 10. ožujka.

Vijest je naišla na brojne oštre kritike, osobito nakon što ju je NASA predstavila kao senzacionalan dokaz o postojanju vanzemaljskog života. Kritičari ističu da je istraživanje objavljeno u časopisu dvojbene reputacije, a ne u nekom od uglednih magazina kao što su Science ili Nature, u kojima bi moralo proći ozbiljne recenzije. Osim toga, Hoover u njemu nije uspio potpuno isključiti mogućnost zemaljske kontaminacije koja je mnogo prihvatljivije objašnjenje podrijetla fosila. Naime, znanstvenici takvim rezultatima tradicionalno prilaze s određenom dozom nužnog i zdravog skepticizma te prvo pretpostavljaju prizemljenija rješenja. Zanimljivo je također da u fosilima, uz ugljik, magnezij, silicij i sumpor, nisu pronađeni gotovo nikakvi tragovi dušika karakterističnog za život na Zemlji.

Neki pak upozoravaju da Journal of Cosmology vrlo često bez dovoljno kritičnosti objavljuje tekstove koji očito navijački promiču ideju panspermije, prema kojoj je život nastao u svemiru i potom na meteoritima aterirao na Zemlju. Tu su teoriju u prošlom stoljeću postavili britanski astronomi sir Fred Hoyle i Chandra Wickramasinghe, koji je jedan od urednika časopisa.

Dakle, iako je vijest vrlo zanimljiva, baš kao i priložene ilustracije, bilo bi dobro pričekati na objavljivanje ozbiljnih recenzija prije nego požurimo sa zaključkom da je konačno potvrđeno ono za što bismo svi voljeli da jest – da napokon pouzdano znamo da nismo sami u svemiru.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još