SJEDIŠTE MJESEČEVA GRADA

Na Mjesecu otkrivena golema podzemna prostorija

03.03.2011 u 08:27

Špilja, koju je otkrila letjelica Chandrayaan-1, duga je oko 1,7 km, a široka 120 metara, što znači da je dovoljno velika da se u nju smjesti mali Mjesečev grad. 2009. godine jednu je vertikalnu pećinu na Zemljinu prirodnom satelitu otkrila japanska svemirska agencija JAXA, međutim, ona je bila znatno manja - promjera oko 65 metara i duboka 88.

Indijski istraživači objavili su rezultate studije i predstavili ideju prema kojoj bi se velika špilja mogla koristiti za izgradnju buduće ljudske baze.

Naselje bi u podzemnoj dvorani, koja je dio nekadašnjeg vulkanskog kanala, bilo zaštićeno od zračenja, udara mikrometeora, prašine i ekstremnih promjena temperature budući da Mjesečeva lava u njoj održava gotovo stalnu temperaturu od -20 Celzijevih stupnjeva. Na Mjesečevoj površini temperature se, inače, tijekom noći spuštaju do -180, a za dana penju i do 130 stupnjeva.

Osim toga, budući svemirski istraživači u ovom prirodnom skloništu ne bi trebali puno graditi niti bi morali trošiti golema sredstva za skupe štitove protiv surovog okoliša.

Nema sumnje da će indijsko otkriće, zajedno s ranijim pronalaskom povećih zaliha vode, olakšati i ubrzati kolonizaciju Zemljinog satelita koju je svojevremeno malo preoptimistično najavio bivši američki predsjednik George W. Bush (pogledajte film dolje).