Tehnologija OPREZNO NA DRUŠTVENIM MREŽAMA

Obavezna edukacija za korištenje Facebooka i Twittera

Iako su i dalje skoro svi na njemu, Facebook je odavno prestao biti najnovija internetska senzacija te se u nekim slučajevima pretvorio u problematičnu društvenu pojavu, kojoj se na razne načine pokušava stati na kraj. Najnoviji primjer toga se može naći u Njemačkoj, u kojoj ova društvena mreža ima više od dva milijuna korisnika

Većina korisnika Facebooka u Njemačkoj su tinejdžeri, koji su se dosad pokazali kao neodgovorni, redovito na vlastitu štetu. Koncept privatnosti se korištenjem Facebooka redefinira, čega mnogi nisu svjesni, pa tako primjerice zabavne slike noćnog kupanja bez odjeće ili alkoholnih eskapada na zabavama postaju materijal koji može stvoriti probleme na radnom mjestu.

Zato su u pokrajini Sjeverna Rajna-Vestfalija odlučili u školama učiti djecu i mlade kako ispravno koristiti društvene mreže poput Facebooka i Twittera te zaštititi vlastitu privatnost od stotina milijuna online očiju. Angelica Schwall-Düren, pokrajinska ministrica informiranja, ističe da je cilj 'ukazati učenicima da internet ne nudi samo mogućnosti i šanse, nego sa sobom nosi i neke rizike, te da je važno zadržati autonomiju u odnosu na digitalne medije'. Djeca nehotično otkrivaju previše informacija na webu, a nisu svjesna da im njihovi digitalni otisci kasnije mogu stvoriti probleme pri zapošljavanju, objašnjava Schwall-Düren i dodaje da mladi danas također bez skepse prihvaćaju sve vijesti koje vide na internetu, što je još jedan problem.

Kako bi se sve spomenuto riješilo, vlada Sjeverne Rajne-Vestfalije, gdje vlada crveno-zelena koalicija, planira u škole uvesti tzv. 'vozačku dozvolu medijske pismenosti', kako bi mladi naučili odgovorno postupati s digitalnim medijima. Sindikat učitelja upozorava da je riječ o generacijskom jazu, a nisu baš ni uvjereni jesu li nastavnici dovoljno informatički pismeni da uče djecu takvim stvarima, koja od njih zapravo znaju više. Zanimljivo je da ministrica Angelica Schwall-Düren, kako sama priznaje, ne koristi ni Facebook ni Twitter.

Za sada u pokrajinskoj vladi još nisu sigurni kako provesti svoje nakane, pa najavljuju osnivanje radne skupine koja će se oslanjati na iskustva Bavarske. Tamo su u jesen 2009. godine pokrenuli pilot-projekt u trideset osnovnih škola, kojemu je cilj digitalno opismeniti djecu, ali i razvijati njihovu neovisnost o internetu. Rezultate ćemo vjerojatno moći pronaći - online.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još