QUIT FACEBOOK DAY

Kako je propalo masovno napuštanje Facebooka

01.06.2010 u 10:44

Bionic
Reading

Jučer je bio Quit Facebook Day, dan kada su se tisuće korisnika obvezale napustiti najveću svjetsku online društvenu mrežu. Točno to se i dogodilo: Facebook su napustile tisuće (točnije, 33 tisuće), što je smiješno malo u odnosu na ukupan broj korisnika

Jučer je Facebook napustilo, prema podacima organizatora Quit Facebook Daya, 33.313 korisnika. S obzirom na to da Facebook ima 400 milijuna korisnika, ova brojka ne predstavlja ni 0,01 posto  ukupnog broja korisnika. Drugim riječima, Facebook je ostao netaknut.

Je li to zato što ljude nije briga za privatnost ili su se možda prilagodili novoj paradigmi gdje je privatno jednako javnom? Ili je Facebook svojim nedavnim obećanjima i promjenama standardnih postavki privatnosti uspio vratiti naklonost korisnika? Najvjerojatnije je, ipak, da većina korisnika jednostavno nije čula za ovu inicijativu, a ako je i čula, nije ih bilo briga.

S druge strane, ova i njoj slične inicijative korisne su zbog velike pažnje medija koje izazivaju. Momcima iz Facebooka ipak nije drago kad se govori o masovnom egzodusu, a to pak vrši pritisak na njih da ubuduće pripaze kako će se ponašati s privatnim podacima korisnika.

Što se pak tiče alternativa Facebooku, u posljednje se vrijeme sve više spominje projekt Diaspora, decentralizirana alternativa Facebooku, koja omogućuje korisnicima potpunu kontrolu nad vlastitim podacima. Ukoliko vas stvarno zabrinjava privatnost na Facebooku, a ne želite se odreći blagodati koje pruža društvena mreža, Diaspora je trenutno jedna od zanimljivijih alternativa.