TWITTEROM DO HITA

Kako zaobići glazbenu industriju i postati zvijezda

25.08.2012 u 13:53

Bionic
Reading

Nova glazbena imena sve češće zaobilaze izdavačke kuće i prvo svoj put prema uspjehu traže preko interneta, odnosno društvenih mreža. Zadnja kojoj je to uspjelo je Carly Rae Jepsen, a prije nje mega uspjeh su ostvarili Lana Del Rey, Gotyje, Fun...

Glazbena industrija se posljednje dvije, tri godine intenzivno bavi piratstvom i kako mu se oduprijeti, jer u piratima vide najveću prijetnju glazbenom biznisu. No dok se oni bave nečim što je gotovo nemoguće iskorijeniti, a i nisu baš pokazali da imaju neke efikasne metode za borbu protiv pirata, glazbenim svijetom zavladala su neka nova imena koja su na svom putu prema slavi zaobišla klasične puteve ovog posla i izdavačke kuće, te su svoj uspjeh ostvarili preko interneta, odnosno društvenih mreža.

Posljednja u nizu koja svoju milijunsku prodaju može zahvaliti YouTubeu je mlada zvijeza iz Kanade, Carly Rae Jepsen čija se pjesma 'Call Me Maybe' već devet tjedana ne skida s vrha američke top ljestvice. Trenutno je to pjesma koja u ovoj godini drži rekord po broju tjedana na prvom mjestu, a put prema vrhu počeo je na YouTubeu kada je Carly na taj kanal stavila spot za svoj budući hit. Prošle jeseni je u Kanadi objavila singl s tom pjesmom, no do Božića nije zabilježio nikakav poseban uspjeh. Još gore, pjesma je prošla skoro neprimjećeno.

No onda su Carly i njezin menadžer Jonathan Simkin spot stavili na YouTube i linkali ga po svim društvenim mrežama, dok ga na kraju nije vidio Justin Bieber koji je na Twitteru napisao: 'Call Me Maybe je pjesma koja mi je najbrže ušla u uho od svih pjesama koje sam ikad čuo. LOL.'

Bilo je to dovoljno za njegovih 15 milijuna followera koji su odmah navalili na YouTube da vide što to sluša njihov idol i pjesma je do sada pogledana 212 milijuna puta. O pjesmi je u jednom radijskom intervjuu govorio i Barack Obama, s obzirom na to da postoji verzija pjesme u kojoj se koristi samo njezina glazba, a umjesto teksta idu različite Obamine izjave koje je dao posljednje četiri godine.

Carly Rae Jepsen je digitalnu singlicu pjesme na iTunesima prodala u preko osam milijuna primjeraka, a zbog tako dobrih rezultata njezin je menadžer odlučio čak na neko vrijeme odgoditi izlazak novog albuma, kako bi se singlica i njezina dobra prodaja maksimalno iskoristile.

Veliki uspjeh poput Carly ove je godine zabilježio i Gotye sa svojim mega hitom 'Somebody that I used to know', te Fun s pjesmom 'We are Young'. Gotye i Fun snimili su spot, stavili ga na YouTube, skupili fanove na Twitteru i Facebooku i tako su nastali veliki hitovi koji su se s iTunesa skinuli preko 15 milijuna puta.

Prije njih je to pošlo za rukom Lani Del Rey, koja je prvo iskoristila MySpace, a zatim na YouTubeu otvorila svoj kanal, na koji je stavila spot za 'Video Games' i onda 'Born To Die'. Ostvarila je gotovo povijesni uspjeh, jer se u prva dva mjeseca njezina singlica 'Born To Die' na iTunesima prodavala u preko 120 tisuća primjeraka tjedno.

U čemu je tajna? Prema istraživanju koje je prije desetak dana objavio Nielsen, dvije trećine tinejdžera glazbu sluša preko YouTubea. Youtube, Twitter i Facebook praktički su postali izdavačke kuće, a svakom novom izvođaču dovoljno je da dobije nekoliko odanih fanova na društvenim mrežama koji će doslovce umjesto njih odraditi marketinški dio posla. Jasno je da su društvene mreže postale najbrži i najefikasniji marketinški alat za sve one koji se ne žele previše natezati s izdavačkim kućama, već sami kreću u glazbenu avanturu koja je do sada mnoge od njih katapultirala među velike zvijezde.

Vremena kada je bilo potrebno da se nečija pjesma prvo barem dvadeset tisuća puta dnevno zavrti na radio postajama po svijetu kako bi bila zapažena, odlaze lagano u ropotarnicu povijesti. Pjevači više ne moraju vući radijske urednike za rukav i moliti ih da im puste pjesmu u eter. Vještina koja im je danas potrebna za uspjeh je kako na društvenim mrežama prvo skupiti tisuću fanova, zatim deset tisuća, pa sto tisuća i na kraju nekoliko milijuna. I na kraju brojati klikove na Youtubeu i downloade na iTunesu koji im donose slavu i novac.