JEDAN ZA PSA, JEDAN ZA SPAM...

Više od 80 milijuna lažnjaka na Facebooku

03.08.2012 u 10:32

Bionic
Reading

Lažni profili uključuju milijune napravljene za kućne ljubimce i za spamiranje drugih korisnika. Potonjih je čak 14 milijuna

U tromjesečnom izvješću diva društvenih mreža, prvom nakon kritizirane javne ponude dionica u svibnju, navedeno je kako 8,7 posto od 955 milijuna korisničkih profila nije, ustvari, pravo.

83,09 milijuna lažnjaka u Facebooku dijele na tri skupine. Najveću (njih gotovo 46 milijuna, odnosno 4,8 posto svih profila) čine profili koje korisnici održavaju uz glavni profil. Ta je pojava česta i kod nas, a za time posežu ne samo građani, već i estradne zvijezde, pa i nazovi političari.

Iduća skupina broji gotovo 23 milijuna profila (2,4 posto ukupnog broja), a obuhvaća profile napravljene za tvrtke, organizacije i entitete koji nisu ljudi, poput kućnih ljubimaca.

Treća skupina sadrži preostalih 14 milijuna profila koji, smatraju u Facebooku, krše uvjete i pravila korištenja. To obično podrazumijeva korisničke račune stvorene radi slanja spam poruka i sadržaja drugim korisnicima.

U ožujku, kada je Facebook zadnji put objavio procjenu broja lažnih i duplih profila, postotak je bio od pet do šest posto, odnosno između 42 i 50 milijuna.

Ovog tjedna, piše Guardian, tvrtka Limited Run (koja nudi platforme za kupovinu online), objavila je poduži post na svojoj stranici na Facebooku, u kojem tvrdi kako je njezin analitički softver otkrio kako 80 posto klikova na oglase na toj društvenoj mreži stiže od botova ili lažnih korisnika.

Prošlog mjeseca sir Martin Sorrell, direktor najveće svjetske marketinške tvrtke WPP, rekao je kako još nije uvjeren da je društvena mreža dobar medij za oglašavanje.

Za Facebook, to su loše vijesti, zato što ogromnu većinu prihoda ostvaruje od oglašavanja. Bijeg oglašivača na druge platforme ozbiljno bi mu naškodio. A ionako ima već dovoljno problema s uvjeravanjem partnera i ulagača da može poslovati održivo.

Prijavio je 1,8 milijardi dolara (oko 10,2 milijarde kuna) prihoda i gubitak od 157 milijuna dolara (oko 895 milijuna kuna) tijekom drugog ovogodišnjeg kvartala.