POTPUNA SINERGIJA

Električni automobili mogu strujom napajati kuće

09.07.2012 u 10:06

Bionic
Reading

Kupci u jednom autosalonu u središtu Tokija odnedavno mogu kupiti Nissanov model Leaf na električni pogon koji će se integrirati u sustav napajanja energijom njihovog doma, odnosno strujom napajati kuću ili se strujom napajati iz kuće, izvjestila je u nedjelju američka TV mreža ABC

'Ako dođe do prekida opskrbe struje možete i dalje napajati stvari strujom", pojasnio je za ABC News Ken Screbnik, potpredsjednik za strateško planiranje i razvoj u Nissanu. "Ovisno o veličini kuće struja iz vašeg automobila može se koristiti za napajanje kuće oko dva dana'.

Sustav 'Leaf-Kuća' umnogome mijenja i način upravljanja energijom. Kupnjom automobila svaki korisnik postaje svoj vlastiti proizvođač energije i zarađuje na pohrani enegrije. Kuće na taj način mogu priključenjem energetske stanice na Leaf koristiti struju pohranjenu u baterijama automobila. Energetska stanica je slična klima uređaju, automobil će napuniti za četiri sata i košta oko 300.000 yena, odnosno 3.678 dolara.

Korisnici tako mogu proizvoditi vlastitu struju pomoću vjetra ili solarnih panela a višak pohranjivati i baterijama automobila smanjujući si račune za struju.

Sustav automobil-mreža dio je vizije inteligentnijeg energetskog sustava u Japanu koji se ubrzano razvija od prošlogodišnje nesreće u nukleranoj elektrani Fukushima.

'Japan istinski ubrzava razvoj zbog događaja i nesreće od 11. ožujka 2011. s tsunamijem i potresom i doista se razvija potpuno drugačiji pogled na električne automobile, kako će oni funkcionirati kao i na prednosti pričuvnih sustava pohrane energije u vašem domu', rekao je Screbnik. 'Radili smo s vladom kako bi osigurali subvencije i iz tragičnih događaja uobličili poslovni plan'.

Japanska vlada od potresa i tsunamija intenzivno radi na osiguranju stabilne opskrbe energijom. Predloženo je stvaranje 50 "pametnih" gradova sa čišćom i integriranijom energijom i sposobnošću da održavaju svoju opskrbu u slučaju da novi veliki potres iz uporabe izbaci glavnu energetsku mrežu.

U Kashiwi na periferiji Tokija gradnja mreže počela je i prije potresa i trebala bi biti završena 2014. godine. Tada bi 26.000 stanovnika tog mjesta trebalo imati pristup korištenju pametne mreže, uključujući mogućnost praćenja i nadziranja opskrbe strujom aplikacijama na mobilnim telefonima, što će omogućiti uštedu 40 posto energije, najavili su lokalni dužnosnici i poslovni ljudi, istaknuvši da je riječ o jednom od najinovativnijih projekata pametne mreže u svijetu.

Iako gradovi s pametnim mrežama u SAD-u nisu novost, Sjedinjene Države ipak zaostaju u komercijalnoj integraciji sustava vozilo-mreža. Stručnjaci, međutim, očekuju integraciju tog ustava u idućih pet godina te procjenjuju da bi se time od osobnog električnog vozila, u slučaju nekorištenja, moglo godišnje vratiti 2000 do 2500 dolara, izvijestila je postaja ABC.