ISPOD OČEKIVANJA

Zynga razočarala novim igrama

27.06.2012 u 12:37

Bionic
Reading

Nasljednici FarmVillea i YoVillea ne nude velike novitete, nove igre ne čine se naročito maštovitima i uzbudljivima. No zato Zynga razvija vlastitu mrežu

Farmville 2 dodao je poznatoj simulaciji u stvarnom vremenu detaljniju trodimenzionalnu grafiku, koja će vam omogućiti nadzor oranica, voćnjaka i ostalog iz različitih kutova. Nećete moći prenositi predmete koje ste skupili igrajući prvi nastavak, već ćete ih morati ponovno zarađivati ili, ako ste nestrpljivi, kupovati.

Igri je dodano više društvenih elemenata te znatno više proizvodnje. Primjerice, moći ćete požeti žito, iskoristiti ga za proizvodnju nečega, pa onda to nešto iskoristiti za daljnju proizvodnju.

Originalni Farmville, navodi BBC podatke tvrtke Appdata, vrhunac je dosegao tijekom ožujka 2010. godine, kada bilo 82 milijuna korisnika koji su igru igrali bar jednom mjesečno.

Dvije godine kasnije, još uvijek donosi gotovo trećinu Zynginih prihoda, zahvaljujući tome što ju još uvijek igra 21,7 milijuna igračica i igrača. Ako i niste među njima, ne sumnjamo da poznajete bar neke od njih. Sigurno vam šalju pozive putem Facebooka.

Nasljednika je dobio i YoVille. Zove se jednostavno The Ville, a od vas će - baš kao i prethodnik - tražiti gradnju kuće i uspostavu odnosa s drugim igračima.

Zynga je također predstavila Elite Slots te ChefVille, simulaciju restorana u kojoj možete zabavljati prijatelje.

Tvrtka je osnovana prije pet godina. Danas ima gotovo 300 milijuna korisnika i očekivani godišnji prihod od 1,4 milijarde dolara (gotovo osam milijardi kuna). Tijekom javne ponude dionica prikupili su milijardu dolara (oko 5,7 milijardi kuna), što je tvrtki - između ostalog - omogućilo kupovinu sjedišta za 234 milijuna dolara (oko 1,3 milijarde kuna).

No, investitore brine hoće li uspjeti zadržati taj status, naročito nakon što se u utrku uključe iskusnije tvrtke, poput Disneya i Electronic Artsa. Nisu bili baš oduševljeni onim što su imali prilike vidjeti tijekom događanja nazvanog 'Unleashed'. Sudeći po reakciji - vrijednost dionice tvrtke skliznula je nakon objave pet posto - prije bi se reklo da smatraju kako su  u Zyngi ostali bez ideja.

U ožujku su preselili neke od svojih igara na vlastiti site. Sada ponudu proširuju u "Zynga With Friends", mrežu namijenjenu globalnoj zajednici igrača. Zasad je potvrđeno da će joj se priključiti Atari, s još nepoznatom igrom.

Mreža bi trebala biti Zyngin adut te tvrtke u borbi s Facebookom, ali i mamac korisnicima koji sve češće odabiru igraće platforme vezane za mobitele i tablete, što dosad nije bila Zyngina jaka stana. Naime, manje od deset posto igrača pristupa Zynginim igrama putem tih prijenosnih uređaja.

Najavljeni su i alati koji će razvojnim programerima olakšati stvaranje igara temeljenih na Zynginom softveru. Te bi igre Zynga potom nudila na svom siteu i putem već spomenute mreže.