Tehnologija NEZADRŽIV NALET

Može li Pinterest prestići Twitter?

  • Autor: I.C.
  • 16.4.2012 13:59:33
  • 16.4.2012 11:39:57

Za samo nekoliko mjeseci praktično nepoznata društvena mreža po broju posjeta iza sebe je ostavila teškaše kao što su LinkedIn i Google+

U relativno kratkom vremenu Pinterest je od beznačajnog sajta postao hit, društvena mreža o kojoj u zadnje vrijeme bruji cijela internetska zajednica. Ne samo da bruji, većina je oduševljena, a prošlomjesečni rezultati posjeta (prema izvještaju Experian Hitwisea) pokazuju da je postala treća najpopularnija društvena mreža, svrstavši se odmah iza Facebooka i Twittera:

1. Facebook: 7 milijardi posjeta

2. Twitter: 182 milijuna posjeta

3. Pinterest: 104 milijuna posjeta

4. LinkedIn: 86 milijuna posjeta

5. Tagged: 72 milijuna posjeta

6. Google+: 61 milijun posjeta

Lansiran je u ožujku 2010. godine, ali nije imao nekog većeg uspjeha sve do pred kraj prošle godine, kada započinje meteorski rast broja korisnika. Najveću je popularnost stekao u ruralnim dijelovima SAD-a, a počeo se širiti sa Srednjeg zapada i tek odnedavno stječe poklonike u razvijenijim obalnim dijelovima.

Njime dominira ženska populacija koja čini oko 70 posto članstva, a vrlo je popularan među mormonskom zajednicom - članica je i supruga predsjedničkog kandidata republikanaca, Ann Romney.

Pinterest je izrazito orijentiran na vizualni sadržaj, a funkcionira tako što vam omogućuje kreiranje kategorija unutar kojih su 'Pinboards' (ploče) na koje 'pinate' (kačite) fotografije, linkove, web stranice, poruke, zapravo sve što nađete na internetu ili (u puno manjem broju slučajeva) sami stvorite.

Pinovi se mogu komentirati, repinati i lajkati, možete imati 'followere' koji prate vaše aktivnosti, a sadržajima koje stavljate, kao i onima svojih pratitelja, lako ćete zasuti svoje prijatelje na Facebooku i Twitteru (idealan alat za spamere).

Da biste mogli početi koristiti Pinterest, morate dobiti pozivnicu nekog člana ili je zatražiti na adresi pinterest.com (traže vaš e-mail). Nakon što pozivnica stigne, registrirate se preko FacebookConnecta ili se spajate preko Twittera.

Pokušaj da se na taj način budućim korisnicima da osjećaj ekskluzivnosti je promašen. To nije klub zatvorenog tipa i rado će prigrliti svakog novog člana jer je širenje korisničke baze ionako želja vlasnika svake društvene mreže.

Koncept na kojem se zasniva Pinterest je zanimljiv i mogao bi biti zgodan alat za planiranje raznih stvari, skupljanje ideja, pronalaženje preporuka, razmjenu iskustava, ali je, kao i gotovo sve ostalo što se može naći na internetu, sam sadržaj zanimljiv ili dosadan upravo onoliko koliko su takvi i njegovi korisnici koji ga u krajnjem slučaju i generiraju.

Tu leži najveći problem Pinteresta: korisnici kojima je jedina aktivnost repinanje, deseci istih slika (vjenčanica, vjenčanog prstenja, motora, simpatičnih životinjica, jela, djece, preplanulih mišićavih torza, modnih dodataka, aparata za kavu, 'mudrih' izreka…) ponavljaju se unedogled i vrlo je teško u toj gomili pronaći nešto zaista zanimljivo, a upitna je i legalnost stavljanja fotografija skinutih s weba bez dozvole vlasnika i poštivanja autorskih prava.

Dobar dio korisnika pod slike ne stavlja nikakve komentare. Kako kaže jedna korisnica: 'Pinterest mi se sviđa upravo iz razloga što mogu pinati fotografiju, a da pritom ne moram ništa napisati, to mi dozvoljava da ostvarim kontakt bez potrebe za interakcijom.' Pa kakav je to kontakt i čemu služi?

Većina komentara onih koji se ipak odvaže nešto napisati je u stilu Beavisa i Butt-Heada, korisnicima je manje-više sve 'uhhhhh, kul, slatko, njami, volim/želim to, hoću i ja, vau, veličanstveno, fenomenalno'... Što, budimo realni, i ne zahtijeva neki pretjeran mentalni napor.

Društvene mreže uživaju toliku popularnost zbog ljudske potrebe za građenjem veza, ali Pinterest je, nažalost, samo još jedan gotovo savršen alat kojim će samoljubivi pojedinci svoju 'individualnost' izražavati besmislenim linkanjem ili kopiranjem fotografija s weba.

Izgleda da takvog korisničkog 'materijala' neće nedostajati. Rast broja korisnika je ubrzan i u skoroj budućnosti možda se može očekivati još jedan fenomenalno uspješan IPO, a stotine milijuna dolara će sretno promijeniti vlasnike…

187780,187674,187568,186981
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još