Tehnologija SMJENA NA VRHU

Kazuo Hirai novi šef Sonyja

  • Autor: M. W.
  • 1.2.2012 13:33:03
  • 1.2.2012 11:24:04

U trenutku kad očekuje četvrtu godinu zaredom u minusu, Sony je imenovao Kazua Hiraija na mjesto izvršnog direktora

51-godišnji menadžer, dosadašnji izvršni dopredsjednik, preuzet će čelno mjesto najvećeg japanskog proizvođača potrošačke elektronike 1. travnja. Njegov prethodnik, 69-godišnji Howard Stringer, postat će u lipnju predsjednik upravnog odbora.

Proizvođač PlayStationa, računala Vaio i televizora Bravia prognozira kako bi mogao imati 1,2 milijardi dolara (oko 6,6 milijardi kuna) gubitka krajem ožujka ove godine. Tvrtka nije zabilježila četiri godine zaredom minus otkad je izlistana na burzi 1958. godine.

Hirai će se, sudeći po prvim najavama, posvetiti pronalaženju načina kako oživjeti rast temeljnog Sonyjevog poslovanja - elektronike.

Dosad se bavio glazbom (Sony Music Entertainment) i industrijom igara (Sony Computer Entertainment, na čijem čelu je zamijenio oca PlayStationa Kena Kutaragija). Bio je jedan od četiri direktora koje je Stringer pripremao za preuzimanje kompanije. Jedini je među njima koji nije inženjer.

U slobodno vrijeme biciklira, skuplja kamere, satove, teleskope i željezničke modele, piše Bloomberg.

Preuzet će tvrtku vrijednost čijih se dionica više nego prepolovila do lipnja 2005. godine, kada je Stringer preuzeo kormilo.

Već neko vrijeme japanska kompanija ne uspijeva parirati Appleu i Samsungu. Jabučari su zgazili Walkman iPodom, Nintendo se nametnuo kao opaka konkurencija na tržištu igraćih konzola, a Južnokorejci na tržištu televizora.

Tijekom rujna 2000. godine tvrtka je vrijedila 100 milijardi dolara (oko 550 milijardi kuna). Danas je procijenjen na 18 milijardi dolara (oko 99 milijardi kuna). Apple vrijedi 425 milijardi dolara.

Na televizorima, primjerice, bilježi gubitke već osmu godinu zaredom. Zbog toga su mu Moody i Fitch već srezali kreditni rejting unazad dva mjeseca.

Sony muči jačanje jena, japanske valute koja je dosegla najviše razine nakon Drugog svjetskog rata, zbog čega su njegovi proizvodi skuplji u inozemstvu. Probleme su stvorile i prirodne nepogode - kombinacija potresa i tsunamija u Japanu te poplava u Tajlandu.

Kako bi odgovorila na izazove, tvrtka namjerava smanjiti vrijednost nekih pogona, otpisati određeni broj modela i smanjiti troškove marketinga.

No čini se kako su problemi dublje ukorijenjeni te da će Sony trebati daleko radikalniji zaokret.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još