USPON MOBILNOG ŠOPINGA

iPad i iPhone šampioni kupovine online

12.01.2012 u 11:13

Bionic
Reading

Prema rezultatima IBM-ovog istraživanja, blagdanska sezona bila je iznimno dobra za trgovce koji posluju online

Online prodaja na američkom tržištu više se nego udvostručila u odnosu na 2010. godinu, kažu analitičari u 'velikom plavom', a prenosi eWeek. Tijekom lanjskog prosinca, potrošnja online zabilježila je rast od 7,5 posto. Na sam Božić, internetska prodaja porasla je 16,4 posto u odnosu na isti dan 2010. godine.

Time je nastavljen trend zabilježen tijekom studenog, kada su tijekom Crnog petka (Black Friday) i Cyber ponedjeljka (Cyber Monday) - dva datuma važna za trgovinu online zato što, između ostalog, označavaju početak blagdanskog šopinga - ostvaren dvoznamenkasti rast.

Gotovo 15 posto svih spajanja zabilježenih na trgovačkim siteovima pristiglo je s mobilnih uređaja, više nego dvostruko od prosinca 2010. (kada je ostvareno 5,6 posto). Udvostručila se i prodaja vezana uz mobilne uređaje, sa 5,5 na 11 posto.

iPhone i iPad generirali su najviše prometa (5,2 i 4,3 posto), slijede ih uređaji pogonjeni Androidom (4,1 posto). U IBM-u kažu da su korisnici iPada bili skloniji kupovati online više no vlasnici bilo kojeg drugog uređaja.

Tijekom cijele 2011. godine samo je PayPal obradio četiri milijarde dolara (22 milijarde kuna) mobilnih plaćanja, daleko više od 750 milijuna dolara (4,1 milijardu kuna) ostvarenih tijekom 2010. godine.

Povećani promet u online trgovini tumači se potražnjom za popustima, nižim cijenama i dobrim prilikama. Svakako je ulogu odigrao rast prodaje pametnih telefona i tableta, kao i činjenica da su online trgovine postale sveprisutne, ali i to što su stalno dostupne.

Tko je najbolje prošao? Online ispostave robnih kuća, tvrde IBM-ovci, koji su uhvatili porast od čak 18 posto. Slijede odjeća (16,3 posto), proizvodi vezani uz zdravlje i ljepotu (16 posto) i kućanske potrepštine (15,6 posto).