SRAZ TITANA

Mogu li Ratovi zvijezda srušiti WoW?

19.12.2011 u 11:07

Bionic
Reading

Star Wars: The Old Republic uhvatit će se ukoštac ne samo s ultrapopularnim suparnikom, već i s novopridošlim izazivačima poput Zynge

U utorak, 20. prosinca - netom prije Božića - BioWare će igračicama i igračima diljem svijeta otvoriti virtualna vrata vjerojatno najiščekivanije MMO igre još od pojave World of Warcrafta.

Igru već igraju milijuni beta testera, kao i onih koji su je odlučili naručiti unaprijed.

Radnja je postavljena tisuće godina prije vremena u kojem se odvija radnja prikazana u filmovima Georgea Lucasa, tijekom razdoblja u kojem su Jediji vladali galaksijom. Igrači će moći rješavati zadatke i boriti se na poznatim svjetovima kao što su Tatooine, Alderaan i Hoth te na mnogim još nepoznatima.

Birat će između osam različitih klasa i morati donositi osobne odluke koje će imati posljedice na daljnji tijek njihove igre. Dartha Vadera neće biti, kao ni Palpatinea, no zato će na raspolaganju biti Sithi i druge sile protiv kojih se treba boriti.

Star Wars: The Old Republic koštat će 60 dolara (oko 330 kuna), a mjesečna pretplata 14,99 dolara (oko 83 kuna), odnosno 77,94 dolara (oko 430 kuna) za šest mjeseci. U početku će biti dostupne inačice na engleskom, francuskom i njemačkom.

Riječ je o jednoj od najambicioznijih videoigara u povijesti, piše GamesBeat.

Ne samo što se sprema baciti rukavicu u lice behemotu poput WoW-a, koji je u sedam godina postojanja prikupio 10,3 milijuna korisnika koji mu donose oko milijardu dolara (5,5 milijardi kuna) prihoda godišnje, već ujedno namjerava i u svijet MMO-a uvući warsere te osigurati franšizi Georgea Lucasa opstanak u areni modernih računalnih igara.

Usto, treba osigurati stabilan izvor prihoda tvrtci Electronic Arts, kao i osigurati im mjesto u samom vrhu industrije računalnih igara. Uspjeh će im donijeti priliku za prednost u odnosu na konkurenciju kao što je tvrtka Activision Blizzard, ali i nove izazivače poput Zynge.

Pripreme se trajale više godina. BioWare je počeo raditi na vlastitom MMO-u prije pet godina. Partnerstvo s tvrtkom LucasArts, koje je osiguralo korištenje franšize Star Wars, objavljeno je u listopadu 2008. godine.

Dvanaest pisaca pripremalo je priču radeći puno radno vrijeme, zajedno s velikim brojem razvojnih programera, kako bi stvorili igru koja nikad ne završava, već se redovito nadograđuje novim sadržajem.

Electronic Arts time je napravio velik zaokret od proizvodnje igara koje se jednom kupe i odigraju prema igrama koje funkcioniraju kao uslužna djelatnost. Procjenjuje se da je na razvoj potrošeno oko sto milijuna dolara (oko 550 milijuna kuna), no tvrtka to nikad nije potvrdila.

Tijekom tih pet godina svijet igara dramatično se promijenio. World of Warcraft dosad još nije dobio dostojnog rivala, prodaja igara za konzole u Sjedinjenim Državama počela je stagnirati, a besplatne igre počele su se uspinjati, predvođene Zyngom, koja se čak usudila upustiti u milijardu dolara vrijednu javnu ponudu dionica.

Procjenjuje se da bi pokrila troškove, igra Star Wars: The Old Republic mora prikupiti bar pola milijuna pretplatnika. Za zaradu - bar milijun. Uspiju li doći do 1,5 do dva milijuna, opravdat će kupovinu tvrtke BioWare Pandemic.

Takav se plan čini prilično ambicioznim. Mogu računati na bar dio od 1,7 milijuna pretplatnika koje je World of Warcraft izgubio je tijekom prošle godine, a i globalna baza obožavatelja Star Warsa je ogromna. S druge strane, dolazi konkurencija poput Rifta tvrtke Trion Worlds, koja navodno četiri mjeseca nakon pokretanja već ima više od milijun pretplatnika.

Poznajući warsere i zaljubljenike u MMO, igra će privući ogromnu pozornost, ali će pretplatnike dobiti samo ako je doista dobra.

Svijet Ratova zvijezda razrađeniji je, opsežniji i slojevitiji od WoW-a, s daleko većim potencijalom za razvoj priče, likova i prostora za istraživanje. Ujedno za podlogu ima šest dugometražnih filmova, animirane serijale, knjige, priče, stripove i praktično beskrajnu imaginaciju zaljubljenika u taj serijal.

To su kvalitetni temelji, no također predstavljaju i zamku. Sjetite se samo kako zagriženi fanovi reagiraju na prva tri dijela filmske sage ili likove poput Jar-Jar Binksa.

Pogledajte najavni mini dokumentarac: