DOMAĆA PAMET

Hrvatski portal nove generacije

01.09.2011 u 15:02

Bionic
Reading

1klik.hr je portal koji spaja elemente popularnih servisa poput Google Readera s funkcijama klasičnih agregatora sadržaja i društvene mreže

'Cilj nam je bio napraviti praktičan site, jednostavan za korištenje čak i korisnicima koji imaju vrlo malo iskustva, na kojem je sve nadohvat ruke', kaže vlasnik portala 1klik.hr Bojan Bernik.

Za razliku od mnogih koji koriste taj naziv, Bernikovo internetko čedo doista je pravi portal, u smislu u kojem je to bio Yahoo ili kod nas, na početku postojanja, Iskon.

Dakle, web odredište čija je isključiva ili barem glavna svrha odvesti vas brzo do sadržaja koji vas zanima.

Zamisao je stara petnaestak i kusur godina, ali nije izgubila na relevantnosti. Dapače, ima li se u vidu ogroman porast količine informacija i drugih sadržaja kojima smo izloženi putem mreže, može se reći da će filteri bilo koje vrste tijekom nadolazećih godina samo dobivati na značaju.

Google to nema, zašto ne bi mi imali?


Na taj trend računaju Bernik i ekipa. No, umjesto običnog web direktorija, odlučili su napraviti tehnološki napredan site u kojem su spojili elemente popularnih servisa poput
Google Readera s funkcijama klasičnih agregatora sadržaja na Mreži, kao što je primjerice bio Croportal.

Za to im je trebalo godinu dana razvoja i deset tisuća eura ulaganja. S obzirom na opseg obavljenog posla i tko ga je radio (Tomislav Fistrić i Toni Grossi), Bernik je s postignutom cijenom i više nego zadovoljan.

'Omogućili smo korisnicima da prilagode svaki dio portala svojim željama i potrebama, ali uzimajući u obzir da 90 posto njih želi u startu imati sve složeno i ne pada im na pamet prilagođavanje opcija.

Organizirali smo sve linkove kako bi bili pregledniji te omogućili čitateljima da sami odabiru izvore koje žele pratiti', kaže Bernik.

Sadržaj je posložen u 11 osnovnih kategorija, u sklopu kojih se nalazi još petnaestak potkategorija.

Činjenica da Googleovi alati nisu nudili sadržaj sortiran po kategorijama bila je jedan od razloga zašto su se Bernik i društvo upustili u ovaj projekt. Njega je osobno to živciralo, pa je počeo razmišljati kako riješiti taj problem.

Za razliku od standardnih RSS agregatora, članci na 1klik.hr-u vode izravno na stranice s kojih su izvorno povučeni, što znači da samo preusmjeravaju promet na stranicu vlasnika sadržaja.

Nema frameova, nema indeksiranja, samo link koji vodi na sadržaj. Ne čudi stoga što je Berniku pošlo za rukom da odgovorne u velikom broju domaćih siteova nagovori da poprave ili prilagode svoje RSS kanale kako bi se mogli ispravno prikazivati na njegovom portalu.

Pregovori nisu uvijek išli glatko, ali u kratko vrijeme je okupljen pristojan broj relevantnih partnera, među kojima je i tportal.hr.

Uključene i društvene mreže


Korisnicima su ponudili opsežan izbor sadržaja kao početni postav - preko tisuću linkova u 22 kategorije - no, većinu sadržaja možete prilagoditi svojim potrebama i željama.

Primjerice, izbacivati pojedine kategorije ili ih sami dodavati, preraspodjeljivati ga metodom drag'n'drop, određivati koliko će članaka biti prikazivano...

Time ćete se moći baviti samo ako se prijavite, ali ni to nije komplicirano - možete birati hoćete li se registrirati putem korisničkog računa na Facebooku ili Twitteru. Jednom kad se ulogirate, s desne strane pokazat će se dio vašeg News, odnosno Tweet Feeda, pa možete pratiti čime se vaši prijatelji bave.

Tražilica je dobila zanimljiv dodatak u vidu tabova. Odaberete kategoriju koja vas zanima (recimo, Tehnologija) s menija koji se nalazi iznad tražilice, ukucate pojam koji tražite i kliknete 'Traži'.

Dobit ćete standardne Googleove rezultate pretrage, ali i - putem tabova - pristup rezultatima u drugim servisima, poput Google Images, You Tubea ili Njuškala.

Isplati li se?


Osim Bernika, na projektu radi još dvoje djelatnika, s time da svo troje također pokrivaju i druge projekte, poput tražilice Automobili.hr, tiskanog studentskog vodiča Zagreb Universal, web kampanja klijenata...

Isplati li se imati portal te vrste? Prihodi su, tvrdi Bernik, već u ovoj fazi na razini prosječne plaće, pa projekt pokriva troškove održavanja i hostinga te posluje u laganom plusu.

'Nismo još krenuli sa aktivnom prodajom oglasnog prostora, ali planiramo uskoro, s obzirom da smo već sada postigli zadovoljavajući broj posjetitelja', kaže.

Tvrdi da 1klik.hr brzo raste. Google Analytics statistika, kaže, izgleda ovako: 40.000 jedinstvenih posjetitelja, 250.000 posjeta, 430.000 prikazivanja stranica tijekom razdoblja od 22. srpnja do 22. kolovoza. Očekuje da će te brojke udvostručiti do Božića.

Na zadnjem izdanju Gemiusove ljestvice bio je 126.