blog pedaliranje

[VIDEO/FOTO] Ubacite bicikl na vlak do Varaždina i čeka vas kružna bike ruta kroz Međimurje za pamćenje

• 21.03.2021 u 09:49

• Bionic

Bloger tportala uživao je u beskrajnom vodenom carstvu jezera Dubrava i Varaždinskog jezera. Toliko ljepote, sunca i plavetnila na jednom mjestu, i to s bicikla. Nauživao se vozeći se uz Dravu i akumulacijsko jezero Dubrava najsjevernijim dijelom Hrvatske. Prošao je donjim Međimurjem u dužini većoj od tridesetak kilometara, a potom prešao cestom preko hidrocentrale u susjednu Varaždinsku županiju. Pogledi su savršeni, a bicikliranje kroz dravske meandre i kanale spada u red najboljih treking ruta. Testirao je ujedno poznatu bike rutu 'Drava bike', sada označenu i u Hrvatskoj. Inače ide od izvora u Italiji, preko Austrije i Slovenije, do Hrvatske, sve do ušća Dunava

Ovo proljeće je takvo - četiri godišnja doba na ruti u jednom danu su zagarantirana, a možda i više od toga. Dok sam polazio iz Koprivnice prema ušću Mure i Drave, pratili su me magla, mraz i debeli minus. Hrpe visibaba uz cestu sam doživio kao provokaciju. Više nisam znao priviđaju li mi se ili su stvarne i u tolikom broju. Možda mi je koja i namignula dok sam montirao već treće svjetlo na volan, kako bih bio bolje vidljiv u toj šumi magle, mraza, visibaba te nadolazećih rijeka i jezera.

U Međimurje sam ušao prekriven svime što sam imao koliko je bilo hladno. Bar me nitko nije čudno gledao onako zamaskiranog. Pa sada je barem normalno to da ti se lice ne vidi.

Protivno očekivanju, u mjestu Donja Dubrava bilo je toplije. Baš sam mislio da dolazim u područje u kojem Drava dobiva svu svoju vodenu snagu iz starog korita i umjetnih jezera. Obično je uz vodu hladnije, a sve je puno kanala, otočića, meandara i poplavnih područja. No dan se debelo diže, pa je temperatura porasla. Već je pomalo i vruće. Gledam ribiče koji su okupirali jedan od dravskih kanala. Oni već imaju dobar ulov, a bome i ja. Već sam odradio dvadesetak kilometara, sada uživam vrludajući uz viseći most uz kavu za van. Biram rutu po makadamu i idem prema prvoj hidrocentrali Dubrava i istoimenom jezeru. Odličnih pet kilometara i izbjegavanje vožnje cestom koja ide prema međimurskom gradu Prelogu.

Drava i jezero Dubrava Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Dražen Breitenfeld

Već sam u kratkim rukavima, za ne povjerovati. Doslovno iz leda u sunce i plavetnilo koji se mogu vidjeti samo na moru, ali eto, i u Međimurju. Popeo sam se na obalu jezera Dubrava. Izgleda kao da se dvadesetak metara izdiglo iznad sumaglice kroz koje tuče sunce iz sve snage, kao usred ljeta. Gledam odozgo, kao da vozim bliže nebu, a jezerski horizont, kojem kraj ni ne vidim, daje osjećaj nadmoći i tog beskraja. Zaista je lijepo voziti tako više od petnaestak kilometara sve do marine u Prelogu, u kojoj se dalje može istraživati međurječje Drave.

No nastavljam do iduće hidrocentrale i novog jezera, onog Varaždinskog. Ide se dalje po cesti oko deset kilometara. Priroda je lijepa, puno je polja, a prolazi se kroz nekoliko naselja. U Prelogu se možete okrijepiti, gradić je lijep, a hotelu Sport, koji je doslovno na ruti, možete fino ručati na sunčanoj terasi. Zaškripi li što na biciklu, tu je i bike servis i poznata trgovina bicikala Huni bike shop, u kojoj će vam rado pružiti pomoć.

Petnaestak kilometara vožnje uz jezero Dubrava nezaboravno je iskustvo Izvor: tportal.hr / Autor: Dražen Breitenfeld

Cesta koja ide prema Ludbregu i Varaždinu ravna je i pregledna. Ipak, vozila dosta brzo voze, pa treba pripaziti. Nakon što se prođe rotor za Ludbreg nastavljate ravno za Varaždin te se mostom preko hidrocentrale i Drave prelazi na drugu obalu. Sada idete dalje lijevom obalom Varaždinskog jezera uz novih petnaestak kilometara jezerske vožnje.

Povremeno se nailazi na signalizaciju rute 'Drava bike'. No često ne ide po kruni nasipa, gdje je doživljaj ljepši. Ima puno ptica, rukavaca i riječnih otoka prepunih vikendica kada se približavate Varaždinu. Uređena je obala, ali i izgrađena nova prometnica. Sve je puno čamaca koji su zauzeli sva parkirna mjesta uz Dravu. Ovdje je već puno jasnija i nova signalizacija, ljubičaste boje, novih putokaza za 'Drava bike'. Konačno je netko došao na ideju da sve bike rute ne bi trebale biti istih oznaka. Bilo bi logično da imaju svoju prepoznatljivost. Logo i boju, baš kao 'Drava bike', ali takva je samo na području Varaždina.

Varaždinsko jezero Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Dražen Breitenfeld

Iako je još rano popodne, već je malo zahladilo, a bar nije bilo kiše ili novih i težih vremenskih nepogoda. Bike dan je ipak odlično ispao, s obzirom na to kako je počeo. To je najljepše kada se nađeš u nemogućoj situaciji, a potom uslijedi sjajan dan. Uspio sam, nema boljeg osjećaja. Puno toga moglo se vidjeti uz rutu. Pedeset prijeđenih kilometara je iza mene. Bio sam tik do Mađarske i blizu Slovenije, prošao tri hrvatske županije, dvije rijeke, Muru i Dravu, te dva jezera.

U Koprivnicu sam došao jutarnjim vlakom iz Zagreba koji prevozi bicikle. Također, novim niskopodnim vlakom iz Varaždina vratio sam se kući popodne. Pedalirao sam između 9 i 16 sati uz puno uživancije, ali i plažnog odmora uz jezera. Ovo je bila kružna bike ruta za pamćenje vlakom i biciklom.

Sadržaj, stavovi i mišljenja izneseni u komentarima objavljenima na tportalu pripadaju autoru i ne predstavljaju nužno stavove uredništva tportala.