blog pedaliranje

Tportalov bloger proveo Božić u društvu slovenskih biciklističkih Djedova Božićnjaka na gotovo kilometar nadmorske visine

• 05.01.2020 u 17:51

• Bionic

Bloger tportala proveo je božićne i novogodišnje blagdane na biciklu. Hladno, ali bez snijega, bilo je idealno vrijeme za planinski pohod. Više i sunca i topline zimi je u gorju. Zanimljiv tradicionalni blagdanski bike event održava se u Sloveniji nedaleko od Zagreba. Iz Sevnice biciklisti kreću prema vrhu Lisci, a potom se spuštaju u dolinu Save. Naravno, obučeni kao biciklistički Djedovi Mrazovi

Iz Sevnice, rodnog mjesta prve dame SAD-a Melanije Trump, s mnogobrojnim biciklistima Slovencima krenuo sam na uspon na Liscu (948 m). Vrh je gotovo na fantastičnom mjestu, a za razliku od našeg Sljemena, gore su naseljene i pune lijepih kuća, sela i imanja. Pogledi su izvrsni i na dolinu Save - vidi se sve do Žumberka, Zagreba ili Triglava. Ističe se u daljini i poznati vrh Kum (1220 m) u Sloveniji.

Meni je zapravo najteže bilo oko dva kilometra od Sevnice do naselja Orešje. Hladno jutro u kotlini bez sunca bio je loš početak. Još sam bio nezagrijan i pomalo pospan od blagdanskih navika, duljeg spavanja i punih tanjura te slastica. Od naselja Orešje, gdje počinje uspon, sve je bilo lakše. Doprle su do nas i prve zrake sunca, ali je pomogla i rakija koju je imao uz sebe gotovo svaki biciklist. Sada se lakše diše, pomislio sam. Ne zadugo, jer prvi su usponi bili teški, ali obilje sunca potaklo nas je sve da još jedan Božičkov spust, kako ga zovu, uspije i postane avantura samo takva. Jer osim penjanja po cesti slijedi spust po trailovima i uskim stazama koje su osmislili biciklisti.

Od Sevnice do Lisce ima desetak kilometara. Sve je asfalt, osim zadnjih tri kilometra po makadamu. Sat i pol trebalo nam je da stignemo na vrh. I do planinarske kuće Tončekov dom. Sve je prepuno biciklista i planinara te izletnika na sam Božić. Uz puno čestitki, bilo je lijepo okrijepiti se i malo odmaknuti od uobičajenog blagdanskog stola. Malo zabave, poklona sponzora i puno fotkanja na prekrasnim visoravnima. Dobro su to osmislili i organizirali članovi bike društva iz Sevnice, kluba Tanin i MTB ekipe Lisca. Bilo je guranja bicikala i uz brdo i niz brdo. No kretanje i poseban doživljaj su ponekad zaista mogući i kada boravak u prirodi izgleda nestvaran. Ostati doma u toplom domu i zavaljen u fotelji ili 'krepati' od umora? Ali napraviti nešto jako dobro za svoje zdravlje, i uz to se još dobro provesti. Dobro, malo i smrznuti. Jer povratak s planine uvijek je teži. Već se malo i ohladite, pa brže vozite. Idete po dijelovima na kojima nema sunca, dapače sve je prepuno mraza iako je prošlo podne. Zato su dobro došla mjesta za odmor, na kojima je uvijek bilo napitaka i vrućeg čaja. Ali i delicija iz ruksaka. Na vrhu u planinarskom domu imali smo svoj prostor i zakusku. Za presvlačenje, ali i druženje.

Bez dobrih rukavica te potkape i nečega za prekrivanje lica na vožnju po minusu nemojte ni krenuti. Brzine kojom se kreću biciklisti su oko 25 km/h, a pet puta su brži, ako ne i više, od kretanja hodača. Za to je zaista potrebna dobra oprema. Nije me iznenadilo to što sam vidio bicikliste u gojzericama. Malo je nespretno za vožnju, ali prvo postaje hladno za prste na nogama i rukama. A pri spustu je prekrivanje dijela lica svakako za preporuku. Naravno, odijelo Djeda Mraza dodatno je utoplilo bicikliste, a duga bijela bradica grijala je lice. Sve skupa malo i nespretno za vožnju, ali vrijeme je Božića, Nove godine i Tri kralja.

Lisca Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Dražen Breitenfeld

Na ovom izletu imao sam priliku uživati u kombinaciji svega pomalo. Ispratiti bicikliste s Lisce koji su krenuli po šumi te krenuti drugim putem natrag u dolinu. Tadej Kolander bio je moj domaćin i sparing partner. Njegovom susretljivošću imao sam prilike u kratkom vremenu upoznati ovaj kraj te brojne planinske putove po kojima se može voziti te kreirati izleti. Put kojim smo se vraćali čini asfalt. Do Save smo stigli nešto sjevernije od Sevnice. Prošli smo kroz mjesto Breg te prešli Savu preko bike i pješačkog mosta. Desnom obalom Save išli smo sve do Sevnice kroz vrlo lijepa mjesta Šmarčna i Kompolje. Pritom smo mogli dobro proučiti kuda smo se penjali prema Lisci, a kuda išli dolje, jer smo iz savske doline vidjeli sve do najmanjeg detalja.

Vrijeme za ovaj izlet koji je pohodilo oko sto biciklista bilo je zaista odlično. Kao što je i ovih dana, malo hladno, ali sunčano, s prekrasnim pogledima. Nakupilo se na kraju i tridesetak kilometara zimske vožnje. Šteta je što su dani kratki, pa sve treba obaviti relativno brzo. No barem se stigne na vrijeme doma i provesti još dio vremena u drugim blagdanskim čarima te sa svojim bližnjima.

Sadržaj, stavovi i mišljenja izneseni u komentarima objavljenima na tportalu pripadaju autoru i ne predstavljaju nužno stavove uredništva tportala.