BLOG: PEDALIRANJE

Kupa je ludilo! Ne možemo se samo odlučiti je li ljepša s hrvatske ili slovenske strane. A tek kad nestane Schengen...

• 13.08.2022 u 09:56

• Bionic

Ljetno uživanje na biciklu u 'Poljanskoj dolini ob Kolpi' iliti Kupi koja graniči s našim Gorskim kotarom zaista ostavlja bez riječi i daha. Sunčanje, kupanje, rafting i kanuiranje, te naravno bike avanture samo su dio sadržaja za aktivnosti, ali i odmor koji se pružaju uz ovu gorsku ljepoticu.

Ovdje se svi vesele ulasku Hrvatske u schengenski prostor jer kreacija i mogućnost izleta po jednoj i drugoj strani Kupe i meje su veliki. Graditi će se i viseći most preko Kupe kako bi se povezale dvije obale na što više mjesta. Turistička ponuda, posebno za aktivnosti na vodi veća je sa slovenske strane, dok su kuće za odmor na Hrvatskoj obali sve bukirane, a prvi OPG-i najavljuju novi vjetrove i veliki turistički zamah uz rijeku Kupu od kojeg će imati koristi i žitelji, ali i turisti koji i sada u velikom broju dolaze provesti aktivni odmor na kontinentu.

Zagreb je odavde u Starom trgu ob Kolpi udaljen stotinjak kilometara, što je, primjerice, manje od udaljenosti do Ljubljane. Baš nam je blizu ovaj riječni dragulj, po autocesti A1 do Bosiljeva, pa dalje starom riječkom cestom i eto za čas ste u dolini Kupe. Potom skretanje prema Lukovdolu i u 'zadnjem' selu Blaževci, preko Kupe je drveni most koji je nedavno obnovljen. Već pri prvom pogledu jasno je što se ovdje zbiva i kakvo će to biti aktivno ljetovanje za pamćenje. Brojni žućkasti i plavi čamci koji plove niz Kupu s veselim turistima. Sve je ovdje toliko mirno i tiho, pa i Kupa, po kojoj mogu ploviti svi, pa obitelji s djecom. Biciklisti koriste male prometnice uz rijeku i šetnice koje prolaze kroz skrovita sela kojih ima bezbroj. I svako ima svoju priču, staru školu ili mlin i svjedočanstvo o vremenima kako se ovdje nekada živjelo radilo.

Kanu kamp Kolpa Izvor: tportal.hr / Autor: Dražen Breitenfeld

Tine Lindič poznati je vlasnik kampa, te promicatelj, motivator i pokretač turističke ponude u dolini Kupe. Teško ga je uhvatiti jer stalno žuri. 'Jeste li bili na doručku?', pitao nas je barem, deset puta. S malim odmakom prisjećam se tog 'zajtrka' – miris i okus domaćeg jogurta i sirnog namaza bio je odličan motiv za bike dan.

'Kanu Kamp Kolpa' osmišljen je kao prepoznatljiv brend za odmor, ali sjajno mjesto za polazak za istraživanje Kupe. Sve je čisto, prostora za kampere i šatore ima po lijepoj livadi pod jabukama koji su ove godine obilno rodile, kao i šljive. Za one koji žele ipak avanturu uz Kupu provesti na 'čvrstom', tu su lijepe male drvene kućice za dvije osobe i one malo veće za obitelji s djecom. Odlično se ovdje spava jer temperatura pada ispod 20 stupnjeva po noći. Kupa je pak topla kao kupka na otvorenom, ovog 5. kolovoza imala je svoj rekord izmjeren na postaji Radenci 27,6 stupnjeva Celzija.

Bicikliranje i kupanje uz Kupu Izvor: Društvene mreže / Autor: Dražen Breitenfeld

Kako se biciklom vozi uz samu rijeku, kupanje i osvježenje uz vožnju biciklom je zagarantirano. Samo se nećete moći odlučiti gdje stati i na kojem sprudu se baciti u vodu. Električni bicikli koje možete uzeti u kampu su već spremni, ponijeli smo svoje kacige, no Tine već trči prema nama s kacigama, opa … sad ih imamo onda i previše. 'Odite u Goršete, na hrvatsku stranu, tamo će biti posebno, biti ćete sami', predlaže nam Tine. Tako je i bilo i ruta duga skoro petnaestak kilometara bila je samo za nas.

Privilegij je to koji obožavaju cikloturisti, jedino smo vidjeli ljupke policajke na granici. Već nas poznaju - idete u Goršete sigurno, znaju bolje one nego mi kuda treba ići. Slijedi vožnja kao kroz alpski krajolik, po asfalnoj cesti više-manje uz stalno uz rijeku. Toliko različitosti na jednom mjestu, hrvatska sela su kao za razgled, a Goršeti izgledaju kao istarsko selo. Na slovenskoj strani se osjeća da je tu tridesetak godina, pa i više zaživio turizam. No, nova šetnica koja je napravljena kod nas od sela Zapeć do izvora Plemenitaš, te sve više kuća za odmor, prvih OPG-ova, očito sve daje jednu potpuno novu turističku sliku Kupe.

Outdoor oprema je danas zbilja cjenovno povoljna, a i jednostavna za postavljenje. Slaganje šatora, noćna je mora još od nekada. Sada ga sam složim za deset minuta. Ma, zapravo se šator slaže sam od sebe. Noć u šatoru je bila više nego neobična. Prvo kada su zasjale zvijezde shvatio sam da zvjezdano nebo dugo nisam vidio i pomalo sam već zaboravio kako je to dobro. Kako nisam odmah mogao zaspati mislio sam da je od umora, a onda sam shvatio da je to od tišine. No, ubrzo se pokazalo da i ta tišina ima zvuk. Kupa je ovdje mirna, široka, prehodaš ju, kad iznenada začuješ živahni hod rijeke. Ajde, i to je prošlo, što je sada opet, valjda sam onda zaspao, sve do pet ujutro kad tišinu propara pjev patki i čaplji u jutarnjem plesu na vodi. Koje buđenje i vizualno i za uho. Umjesto zagrebačke jutarnje tutnjave tramvaja i kamiona čistoće ovo je bilo za ne povjerovati.

Kupa - bicikliranje i kampiranje Izvor: tportal.hr / Autor: Dražen Breitenfeld

Novi dan i domaća gibanica za današnje kanuiranje. Kacige spremne, cipele i prsluci su već na nama. Voze nas sedam kilometara uzvodno, a s obzirom na nizak vodostaj Kupe, na put možemo sami. No, Kupom prolaze i oni koji se spuštaju na duljim ili višednevnim rutama, pa uvijek nekog sretnete.

Slovenska obitelj nas pita: 'Jeste li prošli slap'. 'Jesmo, jesmo - a vi?', odmah uzvraćamo, zar ne vidite da smo svi mokri, nas je četvero pa smo malo zapeli, ali izvukli smo se. Kupa sad ima vrlo miran tok, ali zato pak pruža puno uživanja, plutanja i lagane vožnje, tek na kojem slapu malo se treba pomučiti. Kada je široka, malo se i zapne, pa je doživljaj u sred široke rijeke i divljine izaći iz čamca kako bi se lakše pokrenuo. Pritom malo gaziti po dnu i brčkati se usput je doživljaj i pol.

Sljedeći dan je dan za kupanje i laganu vožnju daskom iliti popularnim supom po Kupi. I za hedonizam i gastro užitke. Pastrvu koju smo jeli u u obližnjem restoranu u Prelesju kod poznate ugost. obitelji Madronič., filetirana je i pečena na vrućem ulju. Za sve one koji vole ribu 'bez kostiju', a i finu i ukusnu hranu ovo je mjesto na koje će poželjeti doći jesti i uživati na terasi uz slap i stari mlin nad Kupom.

Zatim se vraćamo u kamp gdje taman stižemo na predstavljanje knjige. Uobičajeni je to večernji program u kampu gdje se nađe za svakog ponešto. Oto Fartek, u svojem književnom prvjencu 'Odgovor je srčnost', priča o svojem životu koji je dio proveo u Zagrebu i Splitu. Baš takva životna srčanost nam i treba i ovdje i u svakodnevnom životu. Koji dan prije gledali smo film 'Žica' Tihe K. Gudac koji je ovdje i sniman i baš se prigodno poklopio sa skidanjem ograde i ulaskom Hrvatske u schengenski prostor i brisanju granice između Hrvatske i Slovenije. Koju ovdje svi čekaju, a dogoditi će se s prvim danom iduće godine, kao i s eurom koji će biti i naša zajednička valuta. Veselimo se i očekujemo i turistički objedinjavanje i 'new deal' i razvoj ovih skrivenih naših lijepih krajeva poput doline Kupe i Kolpe.

Sadržaj, stavovi i mišljenja izneseni u komentarima objavljenima na tportalu pripadaju autoru i ne predstavljaju nužno stavove uredništva tportala.