BLOG: PEDALIRANJE

Vozimo li već nadnaravne bicikle i šminkerske rute

20.11.2016 u 08:05

Bionic
Reading

Po brdovitom dijelu zagrebačke okolice naš bloger vozio je cross country bicikl Giant Anthem 3. Taj svestrani novitet pomiče granice u vožnji bicikala. Naš bloger iznosi dojmove sa žumberačkih padina i trailova, ali i gradskih ulica. Donosi priču o tom vještom bajku koji svojim performansama ostavlja bez daha i znalce, trkače i one koji prvi put voze prema svojim vrhuncima

Proizvođači bicikala izmislili su posve novu nišu za sve zahtjevnije i brojnije tržište. Biciklista je sve više. Dovoljno je pogledati na zagrebačke ulice, sljemenske staze ili prometnice u okolici grada. Mnogi vole uspone, neki asfalt, najviše makadam i lagane planinske vožnje. Modeli za narednu godinu već su na tržištu i na veliko se već voze i isprobavaju. Društvene mreže zatrpane su informacijama i dojmovima s bike ruta. Nakon malo više od mjesec dana vožnje, odlučio sam nešto napisati o novom Anthemu 3 pristiglom iz Giantove radionice.

Novi modeli bicikala značajno su se promijenili, a to se baš najviše vidi kod Anthema kada je u pitanju Giant. Sve se više vozimo, pa i brže, i to je bicikl koji je pokazao da prati taj trend. Svestranost na prvom mjestu i da je vješt borac i kada nije lako, na nekom spustu ili zahtjevnijem usponu ili pak nekoj utrci. Za što se također odlučuje sve više rekreativaca. Forma, iskustvo, pa i ovakvi bicikli omogućuju takve ambiciozne planove doslovce svima. Osnovna je odlika ovog modela da je napravljen za dulje vožnje. S većim hodom vilice od uobičajenoga, naprijed ima sto dvadeset centimetara, postiže se mnogo lakše i udobnije kretanje. Kut vilice je otvoreniji prema naprijed i jednostavnije i brže se prođe preko prepreke ili savlada nizbrdica.
Vilica upije, stražnji šok obavi boji prihvat i vožnja dobiva na brzini, snazi i moći. Da ne pričamo o novoj geometriji, cijevi, aluminijskom okviru i širem volanu. Šok odnosno stražnja suspenzija posve je drugačija i sada prima udar na svoje tijelo. Klackalica je od karbona i napravljena je iz jednog dijela. Bike je lakši i upravljiviji. To su karakteristike. Kako je zapravo u vožnji? Neobično, u najmanju ruku, ali ćete se brzo priviknuti i reći - to je to. To se tražilo i čekalo.

Mnogi bicikli imaju veće obruče pa se mnogima čini da imaju i veće gume. Većim promjerom postiglo se i da je zadnji kotač čvršći, a samim tim i cijeli zadnji kraj bicikla. Kod Anthema 3 veća je i osovina, proširena je naba, a samim tim je sad i lanac ravan i nije više jako nakošen pri promjeni brzina. Još jedna opaska: sada i prednja i zadnja suspenzija imaju mogućnost zaključavanja, tako da se klackanjem više ne rasipa snaga kada amortizeri nisu potrebni. Naravno, treba voditi brigu da nakon uspona, na primjer, i spusta kroz šumu, suspenziju treba ponovno otvoriti.

MTB bicikl pruža ono što svakom ambicioznom vozaču treba. A to je ono malo više od rekreacije, prema top i pomalo šminkerskoj vožnji. To, naime, današnji bicikli omogućuju pogotovo s fully opremom. To podrazumijeva da bajk ima prednju i zadnju suspenziju. Kada tome svemu pridodamo puno tehničkih novotarija, moderni dizajn, lude boje bicikla i life style vozača, imamo vrlo neobičnu bajk sliku. Do sada viđenu samo na nekoj od poznatih cestovnih utrka profesionalnih vozača. Razlika među rekreativcima i sportašima postala je sve tanja. To je omogućila nova tehnologija izvedbe bicikla, stalna unapređenja i poboljšanja, bolji materijali i prije svega vrlo korisne izmjene. Što rekreativci sve više i bolje koriste.

Žumberak, Gorski kotar ili pak gradske ulice, Anthemu je svejedno, to je njegov dom. Na radost i zadovoljstvo biciklista. Vožnja po snijegu, kiši ili blatu uz malo vještine može biti gušt. Anthem je sjajno podnio teške terene. Osnovna im je namjena da svojim širokim gumama grubog profila upijaju sve loše na ruti. Na vozaču je da uživa i pusti se, kao na skijanju. Već spomenuti prednji i stražnji 'amortizeri' daju agresivnost i odvažnost, a bogme i hrabrost. Velebit i druge surove planine, gdje su najteži uvjeti vožnje, lakše su savladive s takvim tipom bicikla. I svako tko ima takve pomalo lude planove, ali i te kako stvarne i moguće, trebao bi razmišljati o ovim biciklima.

U moj cikloturstički dan uvukla se i nova auto vizija Nissan crossover Qashqai. Svi smo se utrpali, Anthem u stražnji spušteni dio sjedala i prtljažnika koji su se lagano i jednostavno pretvorili u poveći prostor za outdoor. Malo sam vozio crossover auto, malo country bajk i čarolija je mogla početi. Inače, ovaj Nissan model posebno mi se dopao jer mi se učinilo da brdo nove tehnologije Qashqai baš najbolje implementira. Vanjske kamere i napredne funkcije vozaču daju lako razumljiv upravljiv sustav. Auto je težak tonu i pol, a imate osjećaj da je lagan kao bicikl. Krasi ga još jedan adut, a to je preglednost, što je za vozača jako bitno. I relativno mala potrošnja, oko 6 litara na sto kilometara. Čak i za ne povjerovati, pa i za dizelaša i to od 130 KS.

Sviđa mi se i zaslon s informacijama o kretanju i objedinjenim navigacijskim sustavom koji je integriran u samu vožnju. Tako da su sve obavijesti na jednom mjestu. Pogled može slobodno biti na cesti jer je sve jasno i također upravljivo s volana. Iako ga još smatraju dobrim gradskim autom, zahvaljujući lakoj prilagodbi podlozi Qashqai se dobro snalazi baš u brdima i planinskim cestama. Ovoga puta nisam stavljao nosače za bicikl, jer sam otvorio stražnju klupu i tu smjestio svog ljubimca. No prtljažnik je možda mali i to mu je sigurno zamjerka, ali se vrlo lako oprašta, barem kod Nissan Qashqaija. Bio je dobar partner i pokazao je sve svoje performanse, a svojom pametnom vizijom i dinamičnim pokretima lijepo se uklopio u cikloturistički dan.