BLOG: PEDALIRANJE

Šampionska vožnja na modelima bajkova za 2016. godinu

19.11.2015 u 15:52

Bionic
Reading

Biciklom po šumskom svijetu Medvednice, po granju i posljednjim kestenima na tlu, na najboljim brdskim biciklima na svijetu i još u društvu najtrofejnijeg i najpoznatijeg hrvatskog biciklista Pavla Roseta. Što još može bolje u ove zadnje sunčane i tople dane prije prvih pahulja najavljenih za vikend! Spektar toplih boja i zvuk ptičica i hrpa novih modela bicikala Cannondale. Sve kao stvoreno za adrenalinsku vožnju po planini. Kako je sve to doživio naš bloger, testnu vožnju i mini MTB tour po Sljemenu, čitajte u novom blogu

Dok sam doslovce turirao sljemenskim uz malo akcije šumama na novom Cannondale MTB modelu za iduću godinu, nisam ni znao da je ta marka bicikala dobila ime po željezničkoj postaji u Americi, a kamo li da su sedamdesetih godina proizvodili prikolice za bicikle. Kasnije su osnivači tvrtke Cannondale shvatili da na tržištu nema dobrih touring bicikala, pa su krenuli su proizvodnju cestovnih i brdskih bicikala. Ovaj mali povijesni odmak vraća me na sljemenske brege gdje vozim najbolji bicikl na svijetu. Hm, je li baš to moguće? Da, Cannondale to jest, a modeli bicikala Canndondale među najboljima su. Slažu se i moji bajk-partneri. Kristijan Keindl nam pojašnjava da novi model Habit sa 120 milimetara hoda naprijed i toliko otraga prema svim testovima i procjenama je najbolji bicikl s punom suspenzijom. I odlično se penje i još bolje se spušta. Dodao bih bicikl koji naprosto vuče, potiče, ali i oprašta greške vozača. Ima samo lijevu vilicu po čemu je poseban i prepoznatljiv. Popularni 'lefty', je s vilicom manje. Ali i ta jedna je čvrsta i lagana. Smatra se da se u svijetu biciklisti dijele na one koji voze s obje vilice i na one koji ne, tj. samo su lefty

Jesenske se boje Medvednice izmjenjuju, sunce se jedva provlači kroz krošnje bukve. Idealno za fotkanje, vožnju po planini i biciklističke razgovore. I podvige, jer Pavao Roset naš je šampion u brdskom biciklizmu. Demonstrira nam spust biciklom u vrtaču i naravno uspon i izlazak natrag na vrh. Vrijedno vidjeti i doživjeti sa strahopoštovanjem. Dok mi pedaliramo i vozimo nove modele bicikala i forsiramo uspone i spustove. A baš Habit kojim upravljam neće zamjeriti krivu procjenu pri spustu, krivi položaj vozača, a i pregazit će prepreku ili rupu koja se ispriječila na stazi. I ja sam bio svjestan da sam pri nailasku na kamen loše reagirao, ali je bicikl imao bolju reakciju i prošao. Pavao koji je vozio iza mene, rekao mi je - samo sam gledao što će se dogoditi, ali se dogodilo nije ništa jer je Cannondale (sa mnom, op. a.) samo projurio dalje. Znači, to je bicikl koji na prvu osvaja vozača jer mu omogućava udobniju i sigurniju vožnju, ono što ne napravi pri vožnji, a morao je, napravit će umjesto vozača i tako pomoći u brdskoj vožnji, bilo da se penjete ili spuštate.

No pred nama je velik uspon i ne uspijevam ga savladati. No tješi me Pavao i ujedno hrabri – ide to vama ipak dobro! Bio sam tijelom previše nagnut naprijed. I počele su mi proklizavati gume. Kada je potom Pavao lagano i opušteno prošao pokraj mene pedalirajući, samo je dodao - ma za to treba i manje od mjesec dana bicikliranja po brdima, pojednostavljuje Pavao. Ja se pokušavam opravdati lošom snagom, vjerojatno i znanjem vožnje uzbrdo. Na ovakvim biciklima to može svatko od nas uz malo biciklističkog znanja sa Sljemena. Ako to kaže biciklistički as Pavao Roset, onda to znači da možemo. Veseli kada nas potaknu, hvale i bodre oni koji znaju sve o biciklizmu.

Inače Canndondale krasi inovativnost, i to iz godine u godinu. To je upravo tajna uspjeha, dečki iz potkrovlja, kako još nazivaju osnivače ove američke tvrtke koju su pokrenuli iz već spomenute kuće kraj željezničkog kolodvora Cannondale. Takav pristup koji je uvijek krasila i hrabrost da prvi unesu velike promjene u svijet biciklizma donio je današnji uspjeh. Najmanja težina bicikla i najbolja sprega okvira i vilice dali su im primat u brdskom biciklizmu. Također ništa manje revolucionarne odluke u proizvodnji cestovnih bicikala od aluminija s dugom cijevi dovele su ih na čelo najvećih svjetskih utrka Tour de France i Giro d Italia.

I dok je drugi dio ekipe oko Jaruna testirao i upoznavao se baš s novim modelima cestovnjaka, Renato, Ivan i Anton probali su i druge modele MTB Cannondale 2016, također s punom suspenzijom. Trigger je bicikl koji krasi osvajanje najvišeg postolja u svjetskom kupu u enduro utrkama i dodatno je poboljšan boljim komponentama i opremom. Treći bicikl koji su probali vozači bio je Jekyll sa 160 hoda.
Pavao s kojim se vozim naš je najbolji brdski biciklist. On zaključuje kaže da je Habit takav bicikl koji jednostavno puno više oprašta, posebno pri kretanju nizbrdo i nudi puno opušteniju vožnju i ujedno se i dobro penje. Inače na svim brdskim modelima Canndondale pozicija je vozača takva da ima bolji pregled na stazu - dodaje Pavao.

Zapadna strana Medvednice isprepletena je brojnim stazama za bicikliranje, kod okretišta zelene magistrale  najljepše je parkirati auto ako ste bicikl povezli na nosačima. Stigli ste na visinu od skoro petsto metara nadmorske visine. I od tog mjesta kreće se na prave MTB ture, koje nisu preteške, ali vrlo atraktivne, s manjim usponima, relativno solidno uređenim puteljcima i stazama, a tu je i uvijek opcija vožnje po makadamu i šumskim cestama. Blizu je i spilja Veternica, planinarski dom Glavica koji može biti idealno mjesto za okrepu. U biti stalno se vrtite ukrug i uvijek se krećete po nekoj novoj stazi koja može biti i rezultat istraživanja Medvednice na biciklu. Obavezan je obilazak livade Ponikve koje je posebna sljemenska atrakcija.
Više o biciklima Cannondale na www.keindl-sport.hr i rutama po Sljemenu na www.pp-medvednica.hr