TV KRITIKA ZRINKE PAVLIĆ

'The Voice' - show koji je rijetko koga ostavio ravnodušnim

26.04.2015 u 09:30

Bionic
Reading

U prvoj sezoni domaćeg 'The Voicea' očekivano je pobijedila Nina Kraljić. Nije bilo velikih iznenađenja, ali je bilo oduševljenja Nininom finalnom izvedbom makedonske narodne pjesme 'Zajdi, zajdi'. Bilo je i negodovanja po društvenim mrežama, što pokazuje da su mediji malo prevelikim hypeom oko Nine Kraljić toj supertalentiranoj ženi gotovo pa učinili medvjeđu uslugu

Tko god je u Hrvatskoj u subotu navečer ostao kod kuće pred raznim ekranima, imao je pokoju kazati o finalu 'The Voicea', pjevačkog natjecanja koje smo pratili posljednjih nekoliko mjeseci, diveći se glasovnim sposobnostima pojedinih kandidata i u nekim se slučajevima pitajući kako oni drugi uspijevaju proći dalje od HRT-ove porte. Iako je oduševljenje pobjednicom Ninom Kraljić bilo u pregolemoj većini, nerijetko su se viđali i komentari u kojima su ljudi izjavljivali da im je već pomalo dosta forsiranja te Nine ili da im dobro pjeva, ali da bi bili sretniji da nije tamo nešto seljački lelekala u završnici.

Moram priznati da sam i sâma bila pomalo nervozna zbog Ninina izbora da svoju priču u 'The Voiceu' završi prekrasnom makedonskom pjesmom 'Zajdi, zajdi' - ali NE zbog toga što bih je sama smatrala 'seljačkim lelekanjem' (mislim da je pjesma doista divna), nego iz sljedećih razloga: a) pjesma je izuzetno zahtjevna i iako je Nina bila pokazala gotovo pa bezgranične glasovne sposobnosti i kontrolu, nismo je prije čuli pjevati u tom stilu i b) naš čovjek ponekad je osjetljiv na takav melos (čak i onda kada na tulumima redovito čaše lomi na cajke) pa odabir takvih pjesama zna doživjeti maltene kao izdajničko priklanjanje ideji obnove SFRJ-a i bojala sam se da bi glasači zbog toga mogli kazniti Ninu. Što se onoga pod a) tiče - bez veze sam se zabrinjavala jer je Nina to izvela tako da su poslije nje izvedbe svih ostalih kandidata (a bili su odlični) zvučale kao dječji festival, a što se tiče onoga pod b), sve se svelo samo na nekoliko fejsbučkih komentara s benignije strane takvog rezoniranja - nekim ljudima jednostavno ne paše takvo, kao što rekoše, lelekanje.

Nina Kraljić i njezina sjajna izvedba pjesme 'Zajdi, zajdi'

Većini 'Voiceovih' glasača, međutim, nije smetalo lelekanje, a nije im smetala ni Ninina velika zastupljenost u medijima, koja je iritirala brojne komentatore po internetu, koji su tvrdili da žena već iskače iz paštete i da se samo zbog toga ne nadaju njezinoj pobjedi. Možda su mediji supertalentiranoj kandidatkinji umalo učinili medvjeđu uslugu, a možda i nisu, nećemo nikada saznati, ali u svakom slučaju - u subotu navečer činilo se kao da su rijetki oni koji su ostali kod kuće, a da nemaju mišljenje o 'The Voiceu', pozitivno ili negativno. To se ne može protumačiti nikako drugačije nego kao veliki uspjeh ovoga showa

Prema mojem osobnom mišljenju, show je završio kako i je počeo i kakav se čitavo vrijeme predstavljao publici. Osim nekoliko minornih i zapravo možda čak i preforsiranih trač-priča o sukobima mentora te o Jacquesovim svađama s garderobijerkom (koja mu valjda nije dala da se odijeva kao križanac između pripadnika posade Blejkove sedmorke i metroseksualnog Hermanna Goeringa, štajaznam) - ovaj je talent show prošao s minimalnom količinom trasha i niskih strasti, koncentrirajući se doista na ono što mu stoji i u naslovu - na GLASOVE kandidata i njihove pojedine izvedbe.

Čini se kao nešto što bi se trebalo samo po sebi podrazumijevati, ali nije. Pogledate li većinu ostalih talent showova, uključujući i aktualni 'X factor' na RTL-u, dobar se dio atraktivnosti tih emisija gradi na potencijalu za ruganje lošijim kandidatima, nerijetko osobama sumnjiva psihičkog profila koje žive u iluziji o vlastitom talentu. Iskorištavanje takvih ljudi za gledanost showa i za kasnije viralne videozapise po internetu jedna je od pop-kulturnih konstanti vremena u kojem živimo i iako se neću pretvarati da sam svetica i da nikada nisam odgrohotala uz preko nekoliko takvih snimki, drago mi je što se java televizija odlučila za onu drugu varijantu takvoga showa. Kreveljenje joj doista ne bi pristajalo.

Nina i Jacques u također odličnoj izvedbi pjesme 'Euphoria'

Dobili smo, dakle, nekoliko mjeseci odlične zabave na HRT-u, koji je još jedanput dokazao da se zna uhvatiti u koštac s licencnim zahtjevima najjačih svjetskih televizijskih kuća, a dobili smo i finale u kojemu možda nije bilo nekih velikih iznenađenja, ali je bilo oduševljenja. Nadam se da će Nina Kraljić, ali i ostali finalisti iz 'The Voicea', nešto konkretno i polučiti iz svojega uspjeha, iako iskustva dosadašnjih pobjednika takvih natjecanja ne govore u prilog takvoj pretpostavci, a nadam se da ćemo i sljedeće godine dobiti ovakvih nekoliko mjeseci gušta. Možda nam do tada i objasne zašto se naslov emisije ne smije prevesti na hrvatski i ima li nade da među mentore angažiraju i one ljude koji u finalu neće pjevati lošije od svojih pulena.