'SHOW MUST GO ON'

Reality apokalipsa u novom hrvatskom filmu

04.02.2010 u 14:00

Bionic
Reading

'Show Must Go On' novi je hrvatski film koji će premijeru doživjeti u Puli – film koji je ujedno i velika inovacija u domaćoj kinematografiji!

Nedavno smo pisali o hrvatskom dugometražnom amaterskom filmu 'Vektor', postapokaliptičnoj priči iz Hrvatske, a već stižu vijesti o još jednom, nešto profesionalnijem i skupljem hrvatskom uratku, ali s istim (post)apokaliptičnim temeljima! Ako je vjerovati trejleru za 'Show Must Go On', ovaj dugometražni prvijenac Nevija Marasovića bit će prava mala revolucija u domaćoj kinematografiji, posebno ako imamo na umu to da je u osnovi snimljen kao diplomski rad na Akademiji, u produkciji tvrtke samog autora.

'Show Must Go On' scenarista i redatelja Nevija Marasovića (poznatog po snimanju reklama) u početku je zamišljen kao srednjemetražni film, ali kada je scenarij dovršen, brzo se odlučilo proširiti ga na cjelovečernji projekt, iza kojeg stoje produkcijske kompanije Vizije S.F.T. i Copycat. 'Prvu verziju scenarija napisao sam nekoliko sati prije ispita iz scenarija na trećoj godini režije, jer sam cijeli studij bio zadrti kampanjac! Inače, zamišljeno je da scenarij za taj ispit bude predložak za završni, srednjemetražni film koji se snima na četvrtoj godini režije, tako da sam ga i pisao u tom formatu. Međutim, odmah sam znao da je ova priča savršena za dugi film, iako se tada činilo da ću biti sretan ako uspijem napraviti išta od tako zahtjevnog predloška. Godinu i pol kasnije, moj mentor za film četvrte godine, profesor Bruno Gamulin, pročitavši scenarij, savjetovao mi je da 'dopišem' još dvadesetak stranica kako bi upao u dimenzije dugog filma, jer je puno pogodniji za taj format. Ja sam to, naravno, oduševljeno prihvatio, jer se nije nikad dogodilo da mentor režije predloži tako nešto pa sam od toga trenutka krenuo raditi na pisanju ozbiljnijeg, dužeg scenarija', kaže Nevio, koji je radnju odlučio smjestiti u – reality show!


Naime, priča prati uspješnog i ambicioznog producenta, četrdesetogodišnjeg Filipa Dogana, koji u Zagrebu desetak godina u budućnosti producira reality show 'Housed'. Formom i sadržajem nalik na 'Big Brother', 'Housed' traje 180 dana tijekom kojih šest ljubavnih parova boravi u reality show kući sagrađenoj za tu priliku. Zaplet počinje u trenutku kada tijekom showa vani započne svjetski rat, koji za kratko vrijeme pretvara cijelu Europu u bojno polje. Filip Dogan usmjerava sve svoje napore kako bi sačuvao natjecatelje od istine o vanjskome svijetu, u početku zbog čiste ambicije prema ostvarenju većih rezultata gledanosti, a kasnije zbog emocionalne vezanosti.

Zvuči li vam premisa pomalo poznato? Kao, recimo, 'Big Brother' i apokalipsa uzrokovana zombijima u britanskoj TV seriji 'Dead Set'?

'Najveći strah svakog filmaša s idejom koja je nesvakidašnja 'samo je da u međuvremenu ne izađe nešto slično'. Pogledao sam pilot-serije 'Dead Set' čim je izišao, ali nisam se previše uplašio. Prvo i osnovno, apsolutno je nemoguće napraviti išta što je potpuno novo i originalno, a drugo, 'Show Must Go On' je u suštini drama koja se bavi međuljudskim odnosima, svi ovi elementi rata i ostalih senzacija su čista pozadina u službi te priče', kaže Nevio, dodajući kako je prva inačica scenarija napisana 2003, znači nekoliko godina prije nego što je 'Dead Set' emitiran. 'Kusturičin 'Underground' također je prilično sličan ideji ovog filma, ali kažem, to uopće nije bitno, jer ne postoji nešto kao 'originalni' scenarij'.'


'Show Must Go On' sniman je tijekom 43 dana na brojnim lokacijama u Zagrebu, Splitu i na otoku Visu. Uz bivše supružnike iz pravog života, Natašu Dorčić i Svena Medvešeka, nastupaju i brojni poznati hrvatski glumci mlađe generacije te nekoliko starijih kolega. Film odudara od ostatka domaće produkcije i po broju specijalnih računalnih efekata, koji obuhvaćaju preko 85 posto snimljenih kadrova, no možda najveća zanimljivost jest činjenica da je film snimljen gotovo bez ikakvih financijskih sredstava. Cijela ekipa, ispred i iza kamere, sačinjena je od volontera, a nužne financije troškove u većem je dijelu pokrila produkcijska kuća Copycat d.o.o., koja je u vlasništvu redatelja.

'Platili smo samo ono što se stvarno moralo platiti, sve ostalo smo dobili besplatno putem sponzorstva, donacija. Nešto je naravno išlo preko osobnih poznanstava, a neki su nam pomogli, jer su prepoznali potencijal projekta i cijenili su iznimni trud i volju koju je cijela ekipa filma pokazala. Ja sam potrošio dosta vlastitog novca, ali ništa u rangu da sam morao prodati auto ili stan, što je bila sudbina nekih filmaša sa sličnim projektima. Financijski mi se film neće isplatiti, ali na svaki drugi način hoće!' objašnjava Nevio i najavljuje premijeru za ovogodišnji festival u Puli, a potom kreće u – traženje distributera. Kino i DVD tržište, baš kao i publika, spremno čekaju!