SINIŠA ŠVEC ZA TPORTAL

'Programi domaćih radija? Sjedni, jedan!'

17.12.2014 u 10:34

Bionic
Reading

Zahuktavaju se pripreme za realizaciju projekta Yammat FM, novog zagrebačkog radija koji je nedavno dobio četrnaestogodišnju koncesiju, a iza kojeg stoji trojac s nekadašnjeg radija 101 Alen Balen, Milan Peh i Siniša Švec. S ovim potonjim popričali smo o onome što slušatelji mogu očekivati po pitanju glazbe na Yammat FM-u

Kakav koncept što se tiče glazbe možemo očekivati od novog radija?
Glazba je najjače oružje radija samo ako je znaš pametno upotrijebiti. Upravo vršimo dubinsku analizu na uzorku od 10.250 ljudi koji će naznačiti okvirnu glazbenu strategiju novog radija. Onaj osjećaj kad čuješ dobru stvar pa pojačaš radio? E, to je okosnica koncepta koji se može sažeti u jednu rečenicu! Bit će to ulupak (miks, za one koji ne razumiju stručne izraze) najboljeg osjećaja slušanja i najbolje stereo glazbe sastavljen od još boljih od najboljih glazbenih hitova zauvijek. Nešto poput kompilacija Now 102.5, samo još bolje! Tu i tamo ćemo puštati i normalnu glazbu za ljude, ovisno o tome što nam konzultanti budu savjetovali.

Radili ste na Radiju 101 koji je u glazbenom smislu odgajao mnoge generacije. Hoće li možda biti povratka nekih starih voditelja ili emisija?
Starih voditelja u smislu iskusnih profesionalaca koji itekako dobro poznaju glazbu će biti jedan, možda dva. Emisija baš i ne. No zato imamo angažirane dvije najjače londonske kompanije čiji je core business glazba i formatiranje glazbenih sadržaja. Možda će sada neki ustuknuti kada čuju riječ 'glazbeni format', jer opće je poznato da sam protivnik takvog programa. No da se razumijemo, to što stranci odrađuju za nas u konačnici će biti nemoguće percipirati kao formatiranu glazbu. Da paradoks bude potpun, bit će to maksimalno formatirani program doveden do savršenstva negacije formata u njegovom najjačem izdanju.

Kako ocjenjujete programe domaćih radija s gotovo identičnom koncepcijom? Što Vas najviše smeta?
Potrošio sam već dosta sline, zraka i energije da bih ocijenio takve programe ocjenom koja im pripada. Sjedni, jedan! Što me smeta? Smeta me kao i svakog normalnog čovjeka besmislena repetitivnost jednog te istog sadržaja, bilo glazbenog, bilo nečega drugog. U moru različite glazbe i informacija, za onoga koji mi iz dana u dan servira tri jedne te iste pjesme grupe Queen i nekakav prometni info koji ne sadrži informaciju, već se sastoji od poziva da im se ona dojavi, mogu reći da ima ozbiljan problem percepcije.

353164, 352816, 350688, 334260
Mladi bendovi često ističu da ih se ne može nigdje čuti u radijskom eteru. Hoće li na vašem radiju biti više mjesta za kvalitetne glazbenike?

Da! Apsolutno da! Mi imamo i vlastitu nakladu kroz koju se brinemo o mladim i talentiranim domaćim izvođačima. Uskoro objavljujemo i debitantska izdanja grupe Nipplepeople i Mikija Solusa. Već ta činjenica sasvim dovoljno govori o našem stavu i odnosu prema novoj domaćoj glazbi.

Kakvu glazbu Vi slušate? Koji su Vas glazbenici u posljednje vrijeme zaintrigirali?
Hm... najteže pitanje na svijetu. Možda je jednostavnije odgovoriti kakvu glazbu ne slušam. Ne slušam instant-hitove, ne slušam pobjednike natjecanja tipa X-Factor, Pop Idol, Britain's Got Talent, The Voice i slično. Ne slušam ništa što je jeftino, donekle pomodno, neoriginalno i šablonski. S druge strane paralelno slušam glazbu koja je u vrijeme nastanka proizvodila tektonske pomake na glazbenoj sceni, obilježila i trasirala put za mnoge današnje glazbenike i sastave, a istovremeno je uspoređujući s novim, kvalitetnim bendovima, ali i potpuno nepoznatim izvođačima u dolasku, koji posjeduju zavodljivu auralnu beskompromisnost i preispitivački nastup prema prošlosti i sadašnjosti.

Kako Vam izgleda današnji program Radija 101?
Meni izgleda i zvuči izvrsno. To je to! Moderan program, uljuđena glazba, dobri jinglovi... To što neki dijelovi programa očajnički žele nalikovati na nešto legendarno od prije dosta godina mjesto je kratkog spoja između radija i njegove publike. Svatko tko je ikada mislio da će privatni vlasnik imati razumijevanja za prošlu slavu nekadašnjeg 101, taj ne razumije gdje živi. I meni je trebalo neko vrijeme da shvatim kako ono prije više ne postoji, već da je to novi radio s novim programom koji igrom slučaja nosi poznato ime. Čim prije involvirane strane shvate i prihvate tu činjenicu, bit će bolje za sve. Ovako, stalno se nešto jamra, žali na vlasnika i podmeću revolucionarna kukavičja jaja. Čemu? Gospodo, štrajkali ste za promjene, pa sada uživajte u njima. Moram priznati da sam ugodno iznenađen količinom tolerancije koju vlasnik Radija 101, gospodin Thimme pokazuje prema svojim ljudima.

Čiji Vam je radijski program najviše po ukusu? Koje radijske emisije slušate?

Slušam apsolutno sve, kad god i gdje god. Smatram to svojim poslom. Svaki radio ima nešto po čemu je iznad ostalih, a u vrhu radijske izvrsnosti su emisije 'Aftershock' Silvije Šeparović na Radio Sljemenu i Darija Špelića 'Povijest četvrtkom' na HR1.

Radijski voditelji i novinari sa 101 postali su prepoznatljiva imena i svojevrsni brend. Postoji li danas mogućnost da se netko profilira i iskoči u trenutačnom radijskom prostoru?
Odgovor na ovo pitanje je i da i ne. Dokaz na strani afirmativne tvrdnje je ovo dvoje navedenih autora iz prethodnog pitanja. Isto tako, da bi netko iskočio, mora postojati urednik koji može prepoznati potencijal autora i emisije. Na komercijalnim medijima, gdje su uglavnom ljudi svedeni na pritiskivače touchscreen monitora i najavljivače frivolnih trivijalnosti takvo što je nemoguće, jer koncept programa ne dozvoljava nikakav ozbiljniji intenzitet suvislog djelovanja pa je time mogućnost za kvalitetno 'iskakanje' svedena na apsolutnu nulu.